Toon posts:

HD; IBM, Fujitsu of Maxtor?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik zit te twijfelen tussen de volgende +/-40Gb Harde Schijven;

Maxtor:

Plus 60
40,9 9 ms 7.200
2048 KB
100 325,-

IBM:

IC 35L040
40,0 8 ms 7.200
2048 KB
100 325,-

Fujitsu:

Silent Drive
40,0 8,5 ms 7.200
2048 KB
100 329,-

Zouden jullie mij kunnen adviseren?
Ik neem er 2 en ga ze aansluiten met raid 0. Belangrijk vind ik de het de hoeveelheid geluid die hij maakt, de snelheid en levensduur (Maar wie niet)

thx :7

Verwijderd

Maxtor en IBM hebben wel eens problemen, vooral de IBM hardeschijven die in de filipijnen geproduceerd zijn eind vorig jaar en begin dit jaar hebben problemen (gebruik de search maar eens). Ik geloof dat IBM zegt dat het opgelost is, maar die hardeschijven worden natuurlijk nog wel verkocht, dus als je de mogelijk hebt, check het dan even. De IBM's zijn verder wel snel en stil en IBM heeft erg goede support. Ik ben toevallig een IBM-schijf aan het inbouwen in mijn nieuwe pc op het moment :-) 60G.
Maxtor is meer de goedkope optie meestal, en wat langzamer dacht ik.

gistron (www.gistron.com) heeft een aanbieding van een 5400 toeren schijf van 4,1 gig (ongeveer) voor 250 gulden geloof ik. Misschien interessant, of ga je echt voor de 7200 toeren ?

succes in ieder geval.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ikzelf gebruik Western Digitals en ben zeer tevreden over de schijfjes. Ze staan dan wel niet bekend als de snelste HD's, maar ze scoren hartstikke goed in DeskTop-applicaties.

Ik heb even voor jou speciaal een geschikte 40 GIG HD van WD gezocht, met wat specs:

Western Digital Caviar WD400BB
40 GB - 7200rpm
ATA100 - 8.9ms
2MB cachegeheugen

Prijs fl 309,- (incl btw) bij www.beat-it.nl

-

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
kzelf heb 2 IBM's van 40 GB, werkt prima, snel, superstil (ik hoor ze niet boven mijn voedingfan uit) maar je moet zelf maar beslissen of je een IBM aandurft na al die negatieve verhalen, voor mij werken ze prima.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IBM werkt prima, maxtor ook wel maar Fujitsu, tja ik zou hem niet kopen. WD is ook goed. Tegenwoordig is bijna alles wel goed :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14
neem gezellig de maxtor :)

dan heb je iig geen kans dat je een brakke IBM hebt waar je weer gezeik mee krijgt.

en qua snelheidsverschil merk je het nauwelijks volgens mij... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

neem de maxtor maar

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ik zelf heb deze imho ook een aanrader!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Heb een DTLA 45Gb uit Thailand gehad, en deze was ook brak.
Heb overigens wel een 60Gb terug gekregen van IBM, dus de service is top (al wil ik nu nog mijn data terug).

Draai ook met 2 Maxtors, en deze bevallen (ja, heb nu 1 kleine Maxtor) mij erg goed.
Stil, geen heethoofd en geen crashende koppen tot nu toe.

[Diamon klopt dit af, en krijgt een reactie van zijn klopgeest terug (hij leeft dus toch nog)]

And The Only One

Verwijderd

ik heb zelf die 40gb ibm, lekker stil en snel, nog stees geen problemen, dus je kan volgens mij gerust een ibm komen want ik zie niet veel defecte ibm drives meer langs komen, denk dat die brakke serie al wel op is..

Verwijderd

IBM + MAxto ..snel en goed. Indien "brak" afhandeling binnen 5 dagen , echt perfect geregeld .

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37

Tubby

or not to be

Ik heb die Fujitsu schijf maar dan de 20gig versie, echt een aanrader, superstil, je hoort 'm alleen als je je kast open hebt. En kwa snelheid issie sneller dan de maxtor maar langzamer dan de ibm.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Ik heb hier een 30gig maxtor 7200rpm en die is top! Snel en niet teveel kabaal, nog geen slechte ervaringen met maxtor schijven hierzo.

Verwijderd

Heb zelf twee van die IBM's in me kast zitten, superstil zijn ze!
/me moet ze alleen nog aansluiten :D

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 17:43 schreef Rembo het volgende:
Heb zelf twee van die IBM's in me kast zitten, superstil zijn ze!
/me moet ze alleen nog aansluiten :D
kom jij uit Zuid AMerika ?

Verwijderd

Misschien een andere merk

Seagte ATA Barracuda IV "grande vitesse "

volgensmij de snelste HD .

zie www.tomshardware.com

336,- PIEK 40 GB
Pagina: 1