AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Tja, Femme is ziek (geweest). Logisch dat Gathering daar ook last van heeft. Toch ? 
Volgens mij is Gathering (met T.net en FOK!+FOKforum) even iets te populair.
Volgens mij is Gathering (met T.net en FOK!+FOKforum) even iets te populair.
Ja er zijn veel problems met de server. Er wordt aan gewerkt, alleen de financien werken een beetje tegen.
Verwijderd
U bent heer financieel adviseurOp vrijdag 05 oktober 2001 19:49 schreef Mastermind het volgende:
Ja er zijn veel problems met de server. Er wordt aan gewerkt, alleen de financien werken een beetje tegen.
Maar de hardware wordt toch gesponsert.
Verwijderd
En na 5 Page not found meldingen kan ik ook iets zeggen :-) nou hopen dat het versturen lukt |:-) misschien moeten jullie gewoon minder aktueel worden dan komen er vanzelf minder bezoekers
ja fijn en degene die dan nog wel komt, ziet nix nieuws en interessants meerOp vrijdag 05 oktober 2001 19:54 schreef BrainDamage het volgende:
En na 5 Page not found meldingen kan ik ook iets zeggen :-) nou hopen dat het versturen lukt |:-) misschien moeten jullie gewoon minder aktueel worden dan komen er vanzelf minder bezoekers
mooiere oplossing (*grin* modus): gooi gewoon de aanmelding van nieuwe users dicht met terugwerkende kracht vanaf augustus 2001
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
of het Fok! forum op een eigen database zetten...
(ik heb hier nog wel een p200 liggen
)
(ik heb hier nog wel een p200 liggen
[offtopic]Op vrijdag 05 oktober 2001 21:33 schreef ikbenveldmuis het volgende:
is wel vaag op zich, met fok veeeeel minder probs als met GoT
Ik heb de oplossing voor de serverload problemen van GoT !!
De serverload wordt veroorzaakt door het usericon van ikbenveldmuis .
Deze is namelijk veels te lekker als je het mij vraagt
GoT draait op een andere server als FOK!Op vrijdag 05 oktober 2001 21:33 schreef ikbenveldmuis het volgende:
is wel vaag op zich, met fok veeeeel minder probs als met GoT
Verwijderd
Verder vraag ik me af of Arshia (de GoT-server) wel op zijn max zit.
Voordat het geheugenlek er was, draaide deze volgens mij toch gewoon goed.
Idd. ik moet zeggen dat volgens mij Arshia 't nog prima kan doen. Als we 's kijken naar de uptime rond deze tijd; 10:44pm up 2 days, 4:47, 0 users, load averages: 0.61, 0.64, 0.62, in de middag is het dan ongeveer 1.5 of max. 2 heb ik gezien, terwijl het een tijdje geleden, toen GoT nog goed draaide, zo rond de 4 schommelde.Op vrijdag 05 oktober 2001 22:12 schreef nelske het volgende:
Dat laat ik aan de slimme mensen over. Ik weet alleen dat het vroeger idd soepeler gingOp vrijdag 05 oktober 2001 22:12 schreef nelske het volgende:
Ik denk zelf dat het groeiende aantal bezoekers iig NIET helpt
(neemt niet weg dat meer bezoekers wel leuker is
Omwisselen dan die hapOp vrijdag 05 oktober 2001 21:44 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
GoT draait op een andere server als FOK!
GoT op de FOK! server en FOK! op de GoT server
Verwijderd
Als je de specs van Arshia ziet/leest, dan moet het bezoekersaantal niet zo'n grote problemen opleveren als het op het moment oplevert. Misschien wat kleine probleempjes, maar toch niet zo'n extreme load als de afgelopen tijd.Op vrijdag 05 oktober 2001 22:47 schreef IceStorm het volgende:
Dat laat ik aan de slimme mensen over. Ik weet alleen dat het vroeger idd soepeler ging![]()
Ik denk zelf dat het groeiende aantal bezoekers iig NIET helpt
(neemt niet weg dat meer bezoekers wel leuker is)
Ik houd het toch nog steeds op een bugje in apache, PHP o.i.d. Of iets als een bepaalde functie in Topix (php), die er voor zorgt, dat dit geheugenlijk ontstaat. Maar ja dat is allemaal speculatie
Wat die stijging in bezoekersaantallen betreft; Van de week had je de kans om me te bannen
Trouwens ff melden dat ik GoT nu echt heel lekker vindt werken, het is snel en heeft ook weinig kuren.
Verstandige beslissing om de search uit te gooien want het helpt toch wel een hoop.
Hoop dat de nieuwe servers snel klaar zijn, en dat dan de Search en de Usericons weer aangezet kunnen worden
Verstandige beslissing om de search uit te gooien want het helpt toch wel een hoop.
Hoop dat de nieuwe servers snel klaar zijn, en dat dan de Search en de Usericons weer aangezet kunnen worden
Het moet dat geheugenlek gewoon zijn, kan niet anders.... Van het 1 op het andere moment waren er problemen, dan kan het niet zijn door het stijgende aantal gebruikers...
mnja.. slashdot heeft minder leuke servers, veel meer users, en dat loopt erg lekker...
Qua hardware kan je nog wel een paar maanden vooruit..
Dus waarvoor is er nu geld nodig????
slashdot loopt wel op 6 webservers, heeft grote stukken statisch, minder ingewikkelde scripts en heeft een stel lekkere dbase servers staan.Op zaterdag 06 oktober 2001 02:08 schreef eXhale het volgende:
mnja.. slashdot heeft minder leuke servers, veel meer users, en dat loopt erg lekker...
Op het moment is probleematisch:
- mysql die bokt, lange tablelocks zijn vervelend
- geheugenlek in php&apache icm freebsd, hierover heb ik al een paar keer gemailt met diverse mailinglisten, krijg ook mails terug van mensen die hetzelfde probleem hebben en vragen of ik al een oplossing gevonden heb (en die mij zullen mailen als ze iets vinden)
dat zijn de major probs, en daar wordt uiteraard aan gewerkt zoals je leest
verder heb ik de afgelopen tijd weinig last ervan gehad.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Zet eens een proefje op met InnoDB. (In MySQL)Op zaterdag 06 oktober 2001 02:22 schreef Kees het volgende:
[..]
Op het moment is probleematisch:
- mysql die bokt, lange tablelocks zijn vervelender wordt gewerkt aan een row-level-supporting dbase
Heb dit weekend de docs is doorgenomen, en het ziet er zeer goed uit. Met name de transactie support zou GOT goed kunnen gebruiken om Brakke topics te voorkomen. (Topix zal daar dan wel voor aangepast moeten worden)
Arjen wilde graag gemini gebruiken (www.mysql.org) vandaar dat dat nu draaitOp zaterdag 06 oktober 2001 02:41 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Zet eens een proefje op met InnoDB. (In MySQL)
Heb dit weekend de docs is doorgenomen, en het ziet er zeer goed uit. Met name de transactie support zou GOT goed kunnen gebruiken om Brakke topics te voorkomen. (Topix zal daar dan wel voor aangepast moeten worden)
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Mij lijkt me InnoDB veel interessanter. Dan kun je ook altijd up-to-date zijn met de laatste MySQL versie en kunnen de problemen tussen MySQL AB en NuSphere geen consequenties hebben. InnoDB schijnt al erg snel te zijn (sneller dan MyISAM).
Daarom draait er nu dus een mysql die myisam & innodb & gemini ondersteunt
Ik zie op het eerste gezicht ook geen voordelen van Gemini boven InnoDB.
Maar iig goed om te zien dat er aan verbeteringen gewerkt wordt.
Maar iig goed om te zien dat er aan verbeteringen gewerkt wordt.
[off topic]
Femme, welkom terug.
Geheel bijgekomen van de griep (toch
)
[off topic]
Kunnen de serverloads ook problemen veroorzaken in de microsoft-extensies.
Krijg regelmatig deze fout namelijk, en is eigenlijk sinds 1 oktober op getreden.
Femme, welkom terug.
Geheel bijgekomen van de griep (toch
[off topic]
Kunnen de serverloads ook problemen veroorzaken in de microsoft-extensies.
Krijg regelmatig deze fout namelijk, en is eigenlijk sinds 1 oktober op getreden.
And The Only One
Pagina: 1