Abit of Asus? En welk chipset?

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ik ga binnenkort (misschien vanavond al), een AMD 1.4 Ghz kopen ;)
Ik heb geen geld/geduld om te wachten op de nieuwe 266a versie.

Maar ik heb nog niet echt een idee welk mobo, ik wil er een waar gewoon SDRAM opkan, lekker goedkoop en snel zat...
MSI was ik niet van plan, of jullie moeten mij vierkant uitlachen :D

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Lees even over de problemen met de diverse moederborden. Abit zul je dan niet meer kopen.

Asus, MSI en Epox (en nu ook Soltek) maken hele goede borden momenteel. Ik zou je een A7M266 adviseren (die met de AMD chip). A7V266 (Via) is een optie maar drivers zijn niet echt geweldig en A7A266 (Ali) raadt ik je af want alles dat Ali maakt is bagger.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 19:30 schreef okidokie het volgende:
A7A266 (Ali) raadt ik je af want alles dat Ali maakt is bagger.
Waarom raad je de de Ali chipset af dan >:) , hij is toch goed ofnie ;)

Take no Ali ;( Ali is eng

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

hou toch eens op over die zogenaamde probleem moederborden.
Alle bekende merken maken prima borden. En Abit is nog altijd een van de beste wat betreft prestaties,functies en overklokken.(ik heb nu een abit, en had hiervoor een Asus, en ben over beiden DIK tevreden, no probs @ all.)
Maar MSI is ook niks mee, evenals Epox en Soltek.

Dus ajb geen Asus vs. Abit vs MSI reacties. Want alle bordjes zijn goed. En welke je koopt hangt af van je persoonlijke eisen en voorkeuren.

Geen inspiratie

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 05 oktober 2001 19:30 schreef okidokie het volgende:
...
Ik zou je een A7M266 adviseren (die met de AMD chip).
...
maar die werkt met DDR SDRAM en volgens mij wilde de topicstarter een bordje voor "gewoon" SDRAM ... 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Dus gewoon een Abit kt7a, asus a7v133, epox, msi of soltek met zelfde kt133a chipset (ken de naam niet uit mijn hoofd)

Geen inspiratie

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- Asus iets duurdere borden.
- Asus heeft nog nooit een slecht bord gemaakt.
- Asus is meestal uit te breiden naar volgende serie CPU (P2>P3 Choppermine) (Athlon C > Tbird)

Waarom? Omdat asus vrij streng is, ze gebruiken kwalitatief betere halfgeleiders dan andere merken en zorgen dat de timing optimaal is, ook al ondersteunt de CPU dit (nog) niet. Overgens zijn ze ook stabieler omdat door deze halfgeleiders er minder inductie op treed.

Mja andere merken zijn ook goed, maar als je echt heel ver gaat kijken... ASUS :-)

Verwijderd

koop een freetech moederboord :)

Verwijderd

blablabla dit is weer zo'n ding van ik heb dit dus het is echt het beste...
Dit is idem aan die discussies over amd/intel/...
de grote merken leveren goede dingen, er kan altijd eens een slechte lichting tussen zitten... Als de importeur nu toevallig een pallet krijgt met allemaal opéénvolgende nr's en er is iets mis mee, jah pech gehad he, kan altijd gebeuren...

Kijk gewoon reviews na van verschillende sites, en ga af op features en prestaties...

Verwijderd

Een andere sdr/ddr oplossing is misschien de ECS(elitegroup) K7s5a heeft de SiS735 chipset.
goede prestaties, kost weinig, kan SDR en DDR in
ik heb 'm zelf al 1,5 Mnd en loopt erg goed .

damn typo's ;)

Verwijderd

Als het toch een board moet zijn die geen DDR nodig heeft.
dan zou ik persoonlijk voor de Epox 8kta3 gaan (kta133a).

Ik zelf had een tijd terug (heb dat board nu wel al een tijdje) even alle revieuws op een rijtje gelegt

dat waren de
asus, abit, en msi borden
na veel afwegen en dergelijke
heb ik voor de epox gekozen.
veel verschil tussen de boardjes was er niet echt
was meer persoonlijke voorkeur en bepaalde kleine details.

Zelf vind ik de Epox het einde. VET STABIEL (met juiste drivers uiteraard) en je kan er ook nog eens goed mee overclocken.

Zelf zou ik toch heel even wachten (ja ik weet het is moeilijk) maar het kan niet lang meer duren en dan zijn de 266a boarden verkrijgbaar en ook de Atlon XP cpu's

Caravon Inc.
Pagina: 1