Eigen programma maken

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hallo,

Enige tijd ben ik al bezig om een soort icq te maken. Ik heb het dan over instand messaging. Or whatever. Ik weet dat er al een paar "teams" mee bezig zijn, maar ik nog nooit echt resultaat gezien.

Daarom wil ik zelf zoiets beginnen samen met een paar andere mensen die een beetje intresse hebben. En die er wel tijd in willen steken. Daarom bij deze iemand intresse om een beetje te knutselen?

Baz

Verwijderd

in welke (programmeer)taal?

Verwijderd

Vraag aan wasigh of iemand anders van het Wasp project hoever ze zijn, en of ze er ubarhaupt nog aan werken.

Ik heb er ook al een hele tijd niks van gezien eigenlijk...

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

*kuch* Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze doorgaan *kuch*

UIt ervaring weet ik dat een messenger best moeilijk is!

Verwijderd

Het is niet zo simpel als je zou denken he...... :7

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 19:25 schreef XippIX het volgende:
Daarom bij deze iemand intresse om een beetje te knutselen?
Ik denk wel dat de mensen van het wasp team je kunnen melden dat je er "met een beetje knutselen" niet komt..

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:05 schreef ceidhof het volgende:
Het is niet zo simpel als je zou denken he...... :7
Ach m'n msn java api was zo af ;)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:14 schreef wasigh het volgende:
Ach m'n msn java api was zo af ;)
Ik had binnen knap korte tijd een C++-framework om MSN en ICQ heen geschreven dat volledig werkt voor de basisfunctionaliteit (inclusief MSN protocol V6). Ligt op z'n gat omdat ik door omstandigheden geen kut zin meer heb om GUI's te schrijven, maar vanuit console werkt het magistraal :)

Zou het graag sharen maar het is jammer genoeg 100% gebaseerd op m'n eigen development framework (dat ik niet wil opensourcen :) )

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:34 schreef curry684 het volgende:
Zou het graag sharen maar het is jammer genoeg 100% gebaseerd op m'n eigen development framework (dat ik niet wil opensourcen :) )
Iemand die de Tao beheerst kan het niet schelen of iemand anders zijn code ziet. Dusseeeeh.... w'rom wil je het niet opensourcen? Of bemeester je de Tao soms niet? Of nee, wacht, je schaamt je ervoor! ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684

curry684

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:47 schreef OiSyN het volgende:
Iemand die de Tao beheerst kan het niet schelen of iemand anders zijn code ziet. Dusseeeeh.... w'rom wil je het niet opensourcen? Of bemeester je de Tao soms niet? Of nee, wacht, je schaamt je ervoor! ;)
:)

Iedereen mag het van mij zien, maar deze versie van het coreframework mag niemand gebruiken omdat ik er simpelweg niet tevreden over ben. En daarnaast, jammer genoeg betekent 'even laten zien' in de wondere wereld van copy&paste en save-file-as hetzelfde als 'iedere n00b met de eer van je harde werk laten strijken'. :'(

Ik ben overigens 'this very moment' bezig een nieuwe kernel op te zetten :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:03 schreef curry684 het volgende:

Iedereen mag het van mij zien, maar deze versie van het coreframework mag niemand gebruiken omdat ik er simpelweg niet tevreden over ben. En daarnaast, jammer genoeg betekent 'even laten zien' in de wondere wereld van copy&paste en save-file-as hetzelfde als 'iedere n00b met de eer van je harde werk laten strijken'. :'(
haha, i know exactly whatcha mean :)
Maar Nou vroeg ik me ineens af, is een diehard coder ooit eens wel tevreden over zijn code dan? Denk het eerlijk gezegd niet... onder het mom van: het kan altijd beter :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684

curry684

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:07 schreef OiSyN het volgende:
haha, i know exactly whatcha mean :)
Maar Nou vroeg ik me ineens af, is een diehard coder ooit eens wel tevreden over zijn code dan? Denk het eerlijk gezegd niet... onder het mom van: het kan altijd beter :)
Ik ben feitelijk over m'n ouwe framework in zoverre tevreden dat ik er zelf veel uit zal copy-pasten, maar dan minus een paar stommiteitjes met virtual base classes wat ik niet had moeten doen (kut-ruitjes met zichzelf teruginheritende classes warenn nogal aan het opneuken met m'n smart pointers....). En er zat nogal een fundamentele performanceleak met critical sections in de kernel die ik er nu uitgeknokt heb. Tevens betere baseopzet waardoor ik alle global functions heb kunnen verwijderen zonder constant naar namespaces of static classes te hoeven verwijzen.

Overigens blijft kerneltje testen leuk, programmatjes schrijven die bij het afsluiten melden hoeveel geheugen je hebt geleaked in hoeveel memory blocks en zo ;)

(zal wel van die typische die-hard-coder humor zijn trouwens dat ik daar de lol van inzie 8-) )

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wil iemand nog helpen?

• curry684

curry684

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:27 schreef XippIX het volgende:
Wil iemand nog helpen?
Ik wil je in ruil voor een credit in bold underlined italic rode 72-punts letters wel mijn ICQ-classes toesturen. Onder het 100% voorbehoud natuurlijk dat je ze niet verder verspreid (ze compilen ook niet zonder eerdergenoemd framework overigens, maar wel een hele goede leidraad, vooral omdat ik zogezegd 'klinisch' programmeer :) )

Verwijderd

Waarom wil je eigenlijk zo iets maken ? Gewoon voor de lol ? er zijn al zo VEEL types MSN, ICQ, AOL, Yahoo, Trillan (combi van eerdere), enz enz

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 01:14 schreef mgfun het volgende:
Waarom wil je eigenlijk zo iets maken ? Gewoon voor de lol ? er zijn al zo VEEL types MSN, ICQ, AOL, Yahoo, Trillan (combi van eerdere), enz enz
Om ervaring op te doen, lijkt mij..
Pagina: 1