Toon posts:

Losse Ethernet kaart kopen: KPN mxstream, welk?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke ethernetkaart moet ik kopen om KPN mxstream werkend te krijgen?

Ik bezit nu het ADSL modem en wil graag het Ethernet modem hebben. Welk modem moet ik kopen (type) en werkt dat zondermeer? moet ik mijn wijziging in modem gaan doorgeven aan KPN?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kijk op www.kpn.com om het modem te kopen kost 800,- geloof ik

en een RealTec kaartje werkt meestal wel goed

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

800 piek? Een beetje veel he? Een aanvraag van MxStream met Ethernet Modem kost maar 300 piek!! Ik zou het gewoon aan je provider vragen of je je USB modem in kan ruilen.

Voor MxStream voldoet elk kaartje, als het maar PCI is.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• daank
  • Laatst online: 16:03

daank

Internet _H3nk

voor een pptp verbinding (MXStream) kan je beter een 3com netwerk kaart kopen.
dit om verbreekende verbindingen te voorkomen |:(

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Sitecom kaartjes werken ook prima hoor

Forza Mucca!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

En realtek werkt dus wel prima.

Alhoewel de verbinding er idd weleens uitklapt... :(
Ach, even een reconnect scriptje halen en dat is ook weer opgelost!

You can't have everything. Where would you put it?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Waarom zou een 3com in tegenstelling tot bv. een realtek z'n verbinding niet bij tijd en wijle verbreken (als dat al gebeurd)? Alle 10/100 ethernetkaarten zijn geschikt (ook cheap-ass faralon, no-name en sitecoms) mits ze worden 100% ondersteund worden door het os waar ze op onder moeten draaien.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:26 schreef Rollerjooster het volgende:
Sitecom kaartjes werken ook prima hoor
LOL... die sitecoms zijn gewoon op de realtek-chips gebaseerd.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb dus al een netwerk kaar van 3com maar wat heb ik nodig voor het internet? Op dit moment zit er zo'n moderne netwerkkaart in mijn linux pc (bedoeld voor een netwerk tussen Windows en ADSL, kan ik hier ook internet op aansluiten???)

• daank
  • Laatst online: 16:03

daank

Internet _H3nk

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:33 schreef tweakerbee het volgende:
Ach, even een reconnect scriptje halen en dat is ook weer opgelost!
dat is zo .. maar helaas wil dat ook niet altijd werken.. :'(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat ik hier doe met kabel (ADSL met ethernet wijkt in principe niet af):
twee netwerkkaarten (beide 3com 3c509B als ik het me goed herinner). Een is voor het interne netwerk, de ander voor de plug van het kabelmodem. Vervolgens verbind ik beide door (ip_forward), maar dat doet bij jou nu niet terzake. *Elke* ethernet (of het nu Intel, Realtek of 3Com is) netwerkkaart is in principe goed, maar houd het volgende in de gaten: als je eenmaal je ADSL-modem inplugt in een netwerkkaart, dan slaat je modem waarschijnlijk het MAC-adres van die kaart op. Als je vervolgens je modem op een andere kaart aansluit dan doet het het dus niet...heb dat probleem zelf eens gehad en het heeft wel even geduurd voor ik erachter kwam wat er aan de hand was...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Is dit niet in het verkeerde forum?

Verwijderd

Waarom heeft iedereen toch asltijd 2 netwerk kaarten? 1 voldoet ook in een netwerk je maakt dan je ip adres gewoon 10.0.0.1 (enz.) en je zit met 1 netwerkkaart op het netwerk en op adsl (moet je je modem wel in je hub pluggen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dus iets niet: :(

Heb ik EN een ethernetkaart
EN een ethernet modem nodig? of kan ik gewoon de telefoonlijn in mijn ethernetkaart drukken en daarna met adsl4linux.nl een verbinding maken?

bedankt

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Op zondag 07 oktober 2001 16:35 schreef Icculus het volgende:
Ik snap dus iets niet: :(

EN een ethernet modem nodig? of kan ik gewoon de telefoonlijn in mijn ethernetkaart drukken en daarna met adsl4linux.nl een verbinding maken?

bedankt
Je krijgt een ethernet modem en daaruit loopt een netwerk kabeltje naar je ethernet kaart in je pc, of gewoon het kabeltje in je hub/switch steken.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 07 oktober 2001 12:45 schreef ybraat het volgende:
Waarom heeft iedereen toch asltijd 2 netwerk kaarten? 1 voldoet ook in een netwerk je maakt dan je ip adres gewoon 10.0.0.1 (enz.) en je zit met 1 netwerkkaart op het netwerk en op adsl (moet je je modem wel in je hub pluggen)
1: Omdat ik hier coax-kabels heb en geen hub.
2: Omdat het makkelijker is om 1 pc te beveiligen dan elke pc apart op een netwerk.
Op zondag 07 oktober 2001 16:35 schreef Icculus het volgende:
Ik heb geen ADSL, maar bij kabel heb je beide nodig: je signaal komt binnen en gaat dan via een splitter naar je modem, in jouw geval je ethernet modem. Vanaf je modem loopt dan een kabel naar je netwerkkaart (in geval van ethernet) of naar een USB-poort (bij een USB-modem). Je kunt dus niet het binnenkomende signaal direct op je pc aansluiten, er moet een modem tussen zitten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 17:41 schreef odysseus het volgende:

[..]

1: Omdat ik hier coax-kabels heb en geen hub.
2: Omdat het makkelijker is om 1 pc te beveiligen dan elke pc apart op een netwerk.
Zouk ff snel overstappen op utp kan je je modem ook nog es upgraden >:)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 07 oktober 2001 18:40 schreef ybraat het volgende:

[..]

Zouk ff snel overstappen op utp kan je je modem ook nog es upgraden >:)
Waarom zou ik in hemelsnaam overstappen? Alles werkt prima zo. En ik heb al helemaal geen idee waarom ik mijn modem zou moeten upgraden...wat valt daaraan te verbeteren (ik heb gewoon het modem dat je standaard van Sonera krijgt)?

* odysseus vindt zijn situatie wel best eigenlijk. Sonera doet het de laatste tijd niet slecht en ik heb kabel op mijn eigen kamer...wat zou daaraan nog kunnen verbeteren, behalve een nog snellere verbinding?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
gewoon een goedkoop kaartje :)

je zal met een megaduur kaartje nog geen % meer snelheid halen :)

ne2k is wel makkelijk uiteraard :)
Pagina: 1