Toon posts:

CD-Brander die niet wil......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft sinds kort een Philips CD-RW 800 Series brander. Windows herkent hem als 804 en hij leest ook gewoon cd's, maar het probleem is dat hij niet wil branden. We hebben vandaag Nero 5.5.0.3 ofzo geinstalleerd, die ondersteunt hem ook. We hebben geprobeerd te branden op 4 speed, 8 speed is maximaal. Hij doet eerst een simulatie en daarna blijft het lampje 'writing' branden, maar doet nero niets meer. De tijd loopt gewoon door, maar hij doet er 2 minuten over om 20 mb te branden en zegt dan iets over een atapi/scsi access error, dacht ik. Is het bij Philips brandertjes niet zo dat je alleen op Philips CD-R en CD-RW's kan branden? Weet dus niet wat het probleem is.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:17
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:10 schreef Begi het volgende:
Een vriend van me heeft sinds kort een Philips CD-RW 800 Series brander. Windows herkent hem als 804 en hij leest ook gewoon cd's, maar het probleem is dat hij niet wil branden. We hebben vandaag Nero 5.5.0.3 ofzo geinstalleerd, die ondersteund hem ook. We hebben geprobeerd te branden op 4 speed, 8 speed is maximaal. Hij doet eerst een simulatie en daarna blijft het lampje 'writing' branden, maar doet nero niets meer. De tijd loopt gewoon door, maar hij doet er 2 minuten over om 20 mb te branden en zegt dan iets over een atapi/scsi access error, dacht ik. Is het bij Philips brandertjes niet zo dat je alleen op Philips CD-R en CD-RW's kan branden? Weet dus niet wat het probleem is.
Het ligt dus NIET aan de cd's , want anders zou ik nu heel ernstig opzoek moeten gaan naar lite-on cd's :)

en over nero, je kan de simulatie ook uitzetten.
probeer het dan nog eens.

welke OS draai je?Win2k? dan heb je aspi drivers nodig en bij win9x heb je ook het een en ander nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait win98. Als jij lite-on hebt hoef je geen lite-on cd's te kopen, lite-on is goed merk brander, maar philips heeft dacht ik tenminste van die idiote beveiligingen, maar dat weet ik dus niet zeker. Wat zou hij nodig hebben voor win98, drivers ofzo? En waar zijn die eventueel te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een oplossing heeft?

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Staat DMA aan in configuratiescherm?
Probeer steeds andere instellingen;
zet simulatie eens uit, doe disc-at-once uitschakelen.... probeer andere lege cd's... probeer ook es 74 minuten en 80 minuten cd's....
Probeer es met Adaptec te branden of met CloneCD.....

suc6!!!!!