Toon posts:

Koel Pasta - veel / weinig / uitstrijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het forum zo eens zitten doorlezen over al die temperaturen enz enz etc etc...

Blijkbaar heeft iedereen goede ervaringen met AS2 prut.
Maar het aanbrengen van dat spul is me nog niet duidelijk.

Veel people zeggen dat je een beetje op de core moet doen, en dan goed uitstrijken.
Maar,.... dat boeit toch niets?
Als ik een dikke vette klodder van die prut midden op m'n cpu gooi, dan zal de vlakke onderkant van de koeler onder de kracht van de veer die prut wel gelijkmatig verdelen.
En dat het er aan de zijkanten uitkomt zetten zou ook weinig uit mogen maken, het geleid toch niet.

Dus,.. mijn vraag,.. waarom zeggen jullie "een beetje en goed uitsmeren" ?

Ik sta namelijk op het punt om ook maar AS2 te kopen en een dikkere koeler.

Thnx!

Verwijderd

Om een einde te maken aan de onduidelijkheid
over de te gebruiken hoeveelheid Koelpasta,

kan er iemand een voorbeeld-foto posten?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:21

Predator

Suffers from split brain

Als je der een lekkere kwak opgooid heeft dat GEEN goed effect:

AS2 geleid goed ( elec ) dus als je beetje prut naast je core duwt en op andere delen van cpu/mobo kun je kortsluiting hebben

koelpasta dient enkel om een volledig contactoppervlak te maken ( geen lucht ertussen )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Het idee van koelpasta is dat het de kleine oneffenheden van je proc-core en je koeler opvult. Koelpasta geleidt helemaal niet zo goed, maar Lucht nog veeeeeeeeeeel minder goed. dus een heel klein beetje. Het zal wel uitgestreken worden door de kracht van je koeler, maar minder goed dan wanneer je het zelf doet. Wat ik meestal doe is m'n koeler er een beetje (gentle plz, AMD cores kunnen niet zoveel hebben) over heen draaien/schuiven, tot je voelt/hoort dat je core en koeler contact maken. Dan zou het goed moeten zijn.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

howdy, ik denk dat de te gebruiken hoeveelheid meuk gelijke groot is als het drupje superlijm wat je gebruikt om iets te plakken. De core is al 100% vlak dus het gaat eigenlijk alleen om de oneffenheden van de onderkant van je koellichaam (wat je als vanzelfsprekend ook lapt).
suck6

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

Verwijderd

je hoeft alleen maar de CORE te koelen.!
Dus hoef je die ook alleen maar in te smeren met Artic siver of wat je ook gebruikt.

En niet de Koeler met cello tape vastplakken wat ik dus een keertje heb gezien :) hahahahahahahahahahahahahahahahaha ik heb LOL! :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.arcticsilver.com/images/as2glob.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcticsilver.com/images/as2closeup.jpg

Here is a close up of the top of the CPU core with a fairly thick layer of Arctic Silver II applied. Lapped heatsinks would probably require a thinner layer while heatsinks with very rough bases could require a slightly thicker layer.

;)
Pagina: 1