Ey tweakers met verstand van Webscripting, ik heb ff een vraagje, hoe wil ik menutjes op een pagina zetten die de inhoud vertonen van een file ergens op een server, dus net zoiets als een iframe maar dan moet een script dat in de pagina schrijven. (Kunnen jullie een beetje volgen?) - Dit zou dus bv in javascript kunnen door <script src="menu.js"></script> en dan in dat menu.js steeds document write ("html link") - (zoiets dan maar daar gaat ut niet om)dus als jullie een beetje snappen wat ik bedoel hoe moet dit in asp (is niet zo moeilijk lijkt mij) maar ik heb me nog niet in ASP verdiept dus mischien kunnen jullie me even helpen hiermee
. Bij voorbaat dank.
Met ASP (Output van ASP is meestal standaard HTML) kun je niet echt van die uitklap menu's maken, daarvoor kun je beter javascript of dhtml gebruiken.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej dat snap ik wel dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat je een file hebt met daarin links en dat iedere pagina menutjes schrijft uit die links (dus gewoon html geschreven door asp script) dus alle pagina's ongwacht hou oud hebben dan altijd de zelfde inhoud in het menuOp vrijdag 05 oktober 2001 19:10 schreef RobzQ het volgende:
Met ASP kun je niet echt van die uitklap menu's maken, daarvoor kun je beter javascript of dhtml gebruiken.
Beetje zelfkennis is nooit wegOp vrijdag 05 oktober 2001 19:15 schreef DJ_PP het volgende:
* RobzQ is geen complete idioot hoewel dat soms zo lijkt
Maar hierboven staat volgens mij idd al een mogelijke oplossing.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
thnxs, dat bedoelde ikOp vrijdag 05 oktober 2001 19:20 schreef Pierce21 het volgende:
Wat denk je ervan om in elke pagina gewoon
<!--#include file="menu.html"-->
te zetten?
offtopic:
[quote]
Powerd by Redhat Linux and Minix
[/quote]
kewl... Die heb ik beiden thuis ook staan
.. Bij minix alleen nog ff zelf symbolic links implementeren en weer 3 sp verdient 
[quote]
Powerd by Redhat Linux and Minix
[/quote]
kewl... Die heb ik beiden thuis ook staan
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Je zou het zelf compleet database-driven kunnen doen 
Maar ja, da'snie zo simpel en je gaf zelf al aan dat je de ballen van ASP kan, dus ga eerst maar wat asp leren, sorry
Maar ja, da'snie zo simpel en je gaf zelf al aan dat je de ballen van ASP kan, dus ga eerst maar wat asp leren, sorry
JipOp zaterdag 06 oktober 2001 14:42 schreef Lexxie het volgende:
Je zou het zelf compleet database-driven kunnen doen
tjah, unix rulezzzzzzzzzzzzzzzzOp vrijdag 05 oktober 2001 20:15 schreef Janoz het volgende:
offtopic:
[..]
kewl... Die heb ik beiden thuis ook staan.. Bij minix alleen nog ff zelf symbolic links implementeren en weer 3 sp verdient
Hoe kan je een asp pagina maken die dus gewoon een layout heeft zeg maar en dat andere pagina's een inhoud kunnen doorgeven en dat die in de layout komt
dus bv dat je hebt pagina.asp?inhoud=/dir/blaat.htm en dat hij dan in een stukje wat je op geeft die blaat.htm pagina zet zodat je een pagina hoeft te maken met layout en de rest van de pagina's van de site alleen maar stukjes tekst zijn? </puntloze tekst>
dus bv dat je hebt pagina.asp?inhoud=/dir/blaat.htm en dat hij dan in een stukje wat je op geeft die blaat.htm pagina zet zodat je een pagina hoeft te maken met layout en de rest van de pagina's van de site alleen maar stukjes tekst zijn? </puntloze tekst>
code:
1
2
3
| Dim strInhoud
strInhoud = Request.QueryString("Inhoud")
Server.Execute strInhoud |
Dat maak ik op uit deze zeer duidelijk gestelde/geformuleerde vraag.
hmm ik bedoel zoiets als een frame zeg maar, je hebt allemaal tabellen he (die je met frames kunt vergelijken zeg maar) en in een frame moet een file geinclude worden, welke file dat hangt af wat er opgegeven is in pagina.asp?inhoud=bestand.htm snappie nu wak bedoel?
</punt loze inhoud>
Volgens mji zegt Gert al wat er gedaan moet worden. LAthans niet precies maar zo kan het wel werken.Op zondag 07 oktober 2001 17:17 schreef DJ_PP het volgende:
hmm ik bedoel zoiets als een frame zeg maar, je hebt allemaal tabellen he (die je met frames kunt vergelijken zeg maar) en in een frame moet een file geinclude worden, welke file dat hangt af wat er opgegeven is in pagina.asp?inhoud=bestand.htm snappie nu wak bedoel?</punt loze inhoud>
Verwijderd
zoiets:
pagina.asp
pagina.asp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <%
page = LCase(Request.QueryString("inhoud") & "")
if page = "" Then page = "/standaardpagina.html"
%>
<html><body>
<frameset cols="180,*">
<frame name="contents" src="iets.htm">
<frame name="main" src="<%=page%>">
</frameset>
</body></html> |
ìk bedoel meer zo:
pagina.asp
zou dat kunnen?
pagina.asp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <%
page = LCase(Request.QueryString("inhoud") & "")
if page = "" Then page = "/standaardpagina.html"
%>
<html><body>
<opmaak enzo>
<!--#include file="<%=page%>"-->
</opmaak enzo>
</body></html> |
zou dat kunnen?
Verwijderd
Nee.. includes gaan eerst, voor de ASP code. Hij zal dus de pagina <%=page%> proberen te includen die uiteraard niet bestaat..Op zondag 07 oktober 2001 17:55 schreef DJ_PP het volgende:
zou dat kunnen?
je kunt gewoon na de request een select case maken, denk ik.
select case page
case ""
<!--#include file="/standaardpagina.html"-->
case "/anderepagina.html"
<!--#include file="/anderepagina.html"-->
end select
want ik geloof nie dat
werkt, maar je kunt verder wel gewwoon in het midden van een asp document een include file doen.
of je maakt er gewoon een function van die zou eigenlijk sneller werken.
function menu(page)
en hier je menu maken in asp
end function
dan kun je met die page dingen erin laten zetten, werkt makkelijken denk ik
select case page
case ""
end select
want ik geloof nie dat
werkt, maar je kunt verder wel gewwoon in het midden van een asp document een include file doen.
of je maakt er gewoon een function van die zou eigenlijk sneller werken.
function menu(page)
en hier je menu maken in asp
end function
dan kun je met die page dingen erin laten zetten, werkt makkelijken denk ik
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Nee dat kan ook niet, om dezelfde reden als boven.Op maandag 08 oktober 2001 10:44 schreef disjfa het volgende:
je kunt gewoon na de request een select case maken, denk ik.
select case page
case ""
end select
Moet je zelf met een filesystemobject doen.
ja, dat kan wel. dat doe ik zo vaak, je hoeft niet eerst te includen, je kan altijd includen, overal en altijd.Op maandag 08 oktober 2001 11:14 schreef Kerrick het volgende:
[..]
Nee dat kan ook niet, om dezelfde reden als boven.
Moet je zelf met een filesystemobject doen.
heb ik al zoveel scripts van
disjfa.nl
pffffffffffff 
1. een extra file includen met functies
2. moet je de pagina requesten
3. functie aanroepen: menu(page)
4. functie:
function menu(page)
select case page
case ""
<a href="blablablablabla.hetml">blabla</a>
etc.
case "iets anders"
<a href="andereblabla.hetml">andere blabla</a>
etc
nog meer cases
end select
end function
en je zei dat je nog iest ervan begreep...........
4. functie:
function menu(page)
select case page
case ""
etc.
case "iets anders"
etc
nog meer cases
end select
end function
en je zei dat je nog iest ervan begreep...........
disjfa.nl
moet ie dan een linkje openen, ik dacht dat ie alleen een menutje moest geven.
als je doorgelinkt wilt worden gebruik je toch gewoon response.redirect "linkje"
als je doorgelinkt wilt worden gebruik je toch gewoon response.redirect "linkje"
disjfa.nl
doe een srustig ik begrijp er nix van, zei ik dat? vertel het eens op een niveau dat een belg het kan volgen.Op dinsdag 09 oktober 2001 09:01 schreef disjfa het volgende:
pffffffffffff
4. functie:
function menu(page)
select case page
case ""
etc.
case "iets anders"
etc
nog meer cases
end select
end function
en je zei dat je nog iest ervan begreep...........![]()
Ik spreek wel gaan ASP, maar misschien kan ik je toch helpen met wat pseudocode:Op dinsdag 09 oktober 2001 18:09 schreef DJ_PP het volgende:
doe een srustig ik begrijp er nix van, zei ik dat? vertel het eens op een niveau dat een belg het kan volgen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ' ASP filetje showpage.asp?page=blabla.html Response.Write(opmaak-boven); pagina=FileSystemObject.OpenFile(page); Response.Write(pagina); Response.Write(opmaak-onder); ' Einde ASP filetje |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
dat was uitgelegt voor een belgOp dinsdag 09 oktober 2001 18:09 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
doe een srustig ik begrijp er nix van, zei ik dat? vertel het eens op een niveau dat een belg het kan volgen.
functie maken in een include [asp] file en aanroepen vanuit je asp file
wat begrijp je daar niet aan? {:o
disjfa.nl
Verwijderd
1) huh?Op dinsdag 09 oktober 2001 21:55 schreef DJ_PP het volgende:
1) nog nooit met ASP gewerkt
2) ken die hele syntax niet
2) nog nooit met c/vb/pascal/delphi/etc. gewerkt?
mij niet begrijpen!
allemachtig hoe kun je voor zo'n simpel antwoord zo'n moeilijke vraag bedenken !!!Op vrijdag 05 oktober 2001 19:24 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
thnxs, dat bedoelde ik
(sorry offtopic)
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
ik ben gewoon goed heOp dinsdag 09 oktober 2001 22:29 schreef xychix het volgende:
[..]
allemachtig hoe kun je voor zo'n simpel antwoord zo'n moeilijke vraag bedenken !!!
(sorry offtopic)
tsja, kanOp dinsdag 09 oktober 2001 22:50 schreef DJ_PP het volgende:
ik ben gewoon goed he
disjfa.nl
Pagina: 1