1) Niets is RSI-proof
2) RSI is bij iedereen anders
Dus, ten eerste, GA NAAR JE HUISARTS EN/OF FYSIOTHERAPEUT!!!!!!!!! Sorry voor het schreeuwen, maar dat is paramount bij RSI.
Laat je goed voorlichten. Juist omdat het voor iedereen anders is. Voor mij is zo'n "gebroken" toetsenbord en links muizen de oplossing gebleken, samen met een betere bureaustoel en een betere zithouding. Het eerste wat me werd aangeraden was zo'n Logitech Trackman Marble FX. Geniaal ding, dat zeker. Ligt zeer prettig in de hand, en van de RSI in mijn vingers had ik geen last meer - maar ik kreeg er juist nog ergere RSI door in mijn rechterduim, omdat ik die nu gebruikte voor zowel de spatiebalk, als de 1e muisknop...
Momenteel gebruik ik thuis dus zo'n gebroken toetsenbord van Trust en een Logitech Cordless Wheelmouse, linkshandig gebruikt. Op het werk gebruik ik een Logitech iTouch keyboard (niet gebroken), en een Logitech Trackman Marble (niet FX, dat kleintje dus), ook linkshandig gebruikt. Ook mijn houding thuis en op het werk is iets anders. Zo'n soort afwisseling is ook bevorderlijk. Als je altijd het zelfde zit, belast je namelijk altijd de zelfde spieren, en dat is ook weer niet goed - hoe goed die houding op zich ook zou zijn...
Maar om terug te komen op de belangrijkste tip: DOKTER DOKTER DOKTER DOKTER DOKTER!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.