meerdere partizies?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb nu een schijf van 30 Gig 7200rpm waarop winme is geinstaleerd, de partitie, er is er maar 1, gebruikt dus de hele vole 30 gig, is het nu mogelijk (mischien met partition magic 7) om die weer verder in te delen? want wat ik eigenlijk wil is dat meerdere os's (winme, winxp en linux) op 1 hdd staan en op de andere 25gig 5200rpm sla ik de gedownloade spullen op (dingen die je dus niet constant gebruikt) zoals mp3, iso's, downloads, films etc

(btw voor degene die verward zijn, de vraag is: kan ik een partittie die de hele schijf gebruikt opdelen en zo ja hoe?)

en oh jah, zijn er nog risico's? ik vind het toch niet zo leuk als ik in 1 x alles kwijt benne ;)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

het kan als het goed is wel ja ;)
maar kans op dataverlies is er altijd...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 15:49

DaRoot

Some say...

Idd, kans op dataverlies heb je altijd, maar ik heb inmiddels met diverse varianten van PMagic al heel wat partities vergroot en verkleind, zonder dat het ook maar 1 keer mis ging. Ik vertrouw er in ieder geval helemaal op.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:19 schreef DaRoot het volgende:
Idd, kans op dataverlies heb je altijd, maar ik heb inmiddels met diverse varianten van PMagic al heel wat partities vergroot en verkleind, zonder dat het ook maar 1 keer mis ging. Ik vertrouw er in ieder geval helemaal op.
en een n00b als ik, kan die het ook? ik snap al (een beetje) iets van de partitie manager die je bij de install van linux madrake 8.0 krijgt

Verwijderd

Ik dacht niet dat het mogelijk was om met de partition manager van mandrake bestanden te bewaren die al op je schijf staan.
Maar met Partition Magic kan het wel, en het heeft een kinderlijk eenvoudige interface, dus dat mag geen probleem zijn.

• DR
  • Niet online

DR

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:10 schreef grand.lord.of.chaos het volgende:
Ik dacht niet dat het mogelijk was om met de partition manager van mandrake bestanden te bewaren die al op je schijf staan.
Maar met Partition Magic kan het wel, en het heeft een kinderlijk eenvoudige interface, dus dat mag geen probleem zijn.
via de mandrake install kan het ook gewoon hoor ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

WinME doet lastig met PM5 :)
WinME sux
ik heb bij iemand linux geinstalled op haar pc
en ik 5 mins van ME gezien en dat was genoeg om voor de rest van mijn leven geen ME meer te zien

ME = windoze 4 dummies

enfin ik heb daar de partitie verkleint met presizer.
Goed klein progje.

Wat je doet:

Je maakt zoveel mogelijk ruimte vrij zodat je enkel marar plaats inneemt als je gaat innemen op je eerste partitie.
SCANDISK
DEFRAG

Dan verklein je partitie tot wat je eerste partitie wil hebben
bv 10gig.

De rest van de ruimte is dan vrij.

Dan andere partities maken voor je andere OS'n

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:00 schreef CU2morO het volgende:
verhaaltje.....
Hang eerst je 25gig erbij, kopieer alle data die je echt niet kwijtwil naar deze schijf.

Ga dan met PM6/7 aan de slag (is echt heel sipel ook voor n00b's, anders gewoon fdisken en opnieuw indelen/installeren...

maar zoals ook al gezegd door een ander ik vertrouw ook volledig op partition magic, heb het nog nooit fout zien gaan...

Slash Care
Mementô

• DR
  • Niet online

DR

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:25 schreef Pr3d4t0r het volgende:
ME = windoze 4 dummies
zeker XP nog niet gezien >:)
Pagina: 1