Toon posts:

Matrox G550 & zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat de computer was gemonteerd was het tijd om de power-knop in te drukken.
Helaas bleef het beeld zwart. Ben daarna aan het trouble-shooten geweest, en ik ontdekte dat wanneer er een andere AGP kaart werd gebruikt (i740) beeld ontstond.

Daarna heb ik die Matrox kaart in een andere pc gestopt met het zelfde resultaat, zwart beeld.
Het vreemde is alleen, de bios geeft geen foutmelding (gewoon 1 normale beep) en windows wordt gewoon opgestart.
'k Heb beide uitgangen geprobeerd, dus de normale digitale uitgang met adapter en 2de monitor aansluiting.

Kent iemand deze verschijnselen (verkeerde AGP clock ofzo) of moet hij terug naar de winkel.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Wat voor een systeem heb je Toverstaf dit kan ons misschien verderhelpen. Maar het kan ook goed zijn dat je nieuwe G550 defect alhoewel ik dit betwijfel, heb je hem al in een ander systeem uitgetest.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om:

Epox 8kta3+ PRO
AMD 1400 266
Matrox G550
512 MB 133 mem

heb de kaart ook in een andere pc gedaan met het zelfde resultaat.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Als hij op een ander systeem ook niet werkt is hij vermoedelijk defect. Je kunt hem het beste terugbrengen naar de winkel, ze zullen je zeker een nieuwe geven. En test hem daar eventueel even uit dan ben je zeker. Matrox geeft een garantie van 3 jaar op hun producten dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken.

Verwijderd

had ik vroeger ook met mijn g400 ook zwart beelt met compinatie van een via chip toen moest ik een bios update aan de matrox kaart geven en dan deed hij het pas

(lijkt me sterk dat dat ook moet met een g550)

Verwijderd

Matrox heeft zelf ook een forum waar je vragen kunt stellen. Meestal weten zij zeer goed wat er aan de hand is en hebben dan ook de meest toepasselijke tips (is van de internationale site dus in het Engels):

http://forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi

Als ik me niet vergis staat er reeds een soortgelijk topic.
Pagina: 1