Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Zou kunnen dat je MasterBootRecord naar z'n grootje is.
fdisk /mbr
als ik me niet vergis.
correct me if I'm wrong.
fdisk /mbr
als ik me niet vergis.
correct me if I'm wrong.
Verwijderd
Altijd goed te horenOp vrijdag 05 oktober 2001 19:14 schreef joop3 het volgende:
you're right
gedaan...nogsteeds zelfde errorOp vrijdag 05 oktober 2001 19:13 schreef h_e_k het volgende:
Zou kunnen dat je MasterBootRecord naar z'n grootje is.
fdisk /mbr
als ik me niet vergis.
correct me if I'm wrong.
meer suggesties???
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
misschien moet je je opstartpartitie nog activeren. of de grootte van de opstartschijf heb je niet goed ingedeelt, moet 2gb of minder zijn met fat16, maar dat gaat meestal automatisch...
Op welke partitie probeer je hem te instaleren? Als je namelijk een multiboot creeert, dan kunnen sommige OS'en niet op een partitie worden geinstalleerd die over de 1024 cylinder-grens heen gaat, ik weet alleen niet uit m'n hoofd hoeveel gb dat is, dat kan dus de 8.4gb zijn?
Verwijderd
Windows XP setup booten vanaf CD, dan mocht dat nodig zijn F6 om de eventuele Raid/SCSI drivers te laden die je nodig hebt omdat XP anders je HDD niet ziet. (alleen wanneer van toepassing)
Dan vraagt setup waar je wil installen. Verwijder eerst alle bestaande partities op de HDD maak dan een nieuwe aan van 4 GB. (ivm met patches en servicepacks die er zeker gaan komen en evt. pagefile)
Selecteer vervolgens deze partitie voor een clean install, setup activeerd en format de partitie dan voor je....dan zou het moeten werken.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
P.K.
Dan vraagt setup waar je wil installen. Verwijder eerst alle bestaande partities op de HDD maak dan een nieuwe aan van 4 GB. (ivm met patches en servicepacks die er zeker gaan komen en evt. pagefile)
Selecteer vervolgens deze partitie voor een clean install, setup activeerd en format de partitie dan voor je....dan zou het moeten werken.
P.K.
Ok...bedankt!Op vrijdag 05 oktober 2001 20:11 schreef h_e_k het volgende:
Windows XP setup booten vanaf CD, dan mocht dat nodig zijn F6 om de eventuele Raid/SCSI drivers te laden die je nodig hebt omdat XP anders je HDD niet ziet. (alleen wanneer van toepassing)
P.K.
Ik ga het nu proberen...klinkt hoopvol!
Maar suggesties blijven welkom, mocht deze tip niet werken...
yeah..hij installeert nu wel!Op vrijdag 05 oktober 2001 20:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok...bedankt!
Ik ga het nu proberen...klinkt hoopvol!
Maar suggesties blijven welkom, mocht deze tip niet werken...
Bedankt joh!
Maar ik moet gewoon 1 partitie maken van 4 GB en de rest ongepartioneerd laten? Is dit later dan op te delen met bijv. Norton Ghost?
En wat is het beste om te kiezen? FAT32 toch?
Verwijderd
Ik zou NTFS nemen, Microsoft raad dit aan voor XP en het is ook handig voor eventuele security op file niveau.
Je kunt in XP setup zelf die extra ongepartitioneerde ruimte indelen door een partitie te createn in de unpartitioned space. Je kunt natuurlijk later ook altijd in de Disk manager hetzelfde doen.
Je komt in disk management door op my computer te gaan staan, rechtermuisknop en dan manage, daar zie je het wel staan.
Good luck,
P.K.
ps. mocht je al gekozen hebben voor FAT32 dan kun je altijd vanaf de RUN line nog het convert.exe commando doen en dan zet XP hem om van FAT naar NTFS voor je.
Je kunt in XP setup zelf die extra ongepartitioneerde ruimte indelen door een partitie te createn in de unpartitioned space. Je kunt natuurlijk later ook altijd in de Disk manager hetzelfde doen.
Je komt in disk management door op my computer te gaan staan, rechtermuisknop en dan manage, daar zie je het wel staan.
Good luck,
P.K.
ps. mocht je al gekozen hebben voor FAT32 dan kun je altijd vanaf de RUN line nog het convert.exe commando doen en dan zet XP hem om van FAT naar NTFS voor je.
Pagina: 1