Toon posts:

[HD] Hoeveel kans maak ik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in januari dit jaar een nieuwe IBM 61.4 Gb HD gekocht bij Fun Price in Enschede. Inmiddels issie harstikke kapot, er zitten volgens Linux heel veel bad sectors op en ik lees en schrijf er niet harder meer van af resp. naar toe dan 1 Mb/sec, terwijl dit eerst meer dan 10 Mb/sec was... Hoe dit gekomen is weet ik niet, ik zette op een zekere maandagmorgen m'n bak aan en die disk was ineens traag :(
Helaas helaas helaas ben ik mijn bon kwijt :( Dus Fun Price zegt 'doei doei' en wil me geen garantie bieden... nu ben ik via de IBM site aan een e-mail adres van IBM gekomen... ik heb ze een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd en gevraagd of ik misschien de garantie via IBM Nederland kan afwikkelen...

Hoeveel kans denken jullie maak ik dat IBM zegt: stuur maar op, dan krijg je een nieuwe?

Marc

Verwijderd

Moet geen probleem zijn dacht ik. Meestal werken fabrikanten met de productiedatum op de schijf zelf.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja gewoon doen, de service van IBM is (uit eigen ervaring) erg goed.

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 11:46
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm

hier staat compleet uitgelegd hoe je dat aan moet pakken, het gaat dan vooral om die rma die je aan moet vragen.

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

99%

Sommige pc-winkel laten HDD - garantie zelfs over aan hun klanten en trekken daar zich nix meer van aan.

Want wat zij doen kan jij ook ...
mail versturen & aangetekend pakket met HDD in naar IBM-filiaal sturen

Dus gewoon ff mailen, probleem uitleggen ( heb je gedaan )
dan zullen zij wel zeggen naar waar je je HDD moet opsturen.

En dan krijg je wel een nieuwe

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
Het is altijd nog het beste om gewoon RMA bij de diskfabrikant zelf aan te vragen.

Ik heb een keer bij Norrod een WD200EB ingeleverd voor garantie. Twee weken kwijt en ik kreeg een Quantum Fireball lct20 terug :(
Niet mee akoord gegaan en een cuda III gekocht.

Had ik via WD die disk gedaan, was ik em max een week kwijt geweest en had ik dezelfde weer gehad.

Verwijderd

Ik heb ooit een quantum ka plus 13,6 gig besteld in Duitsland en na een jaar ging hij kaputt. Had geen bonnetje meer dus ik naar asci in Groningen. Hier een tel. nr. gekregen van quantum in Ierland. Gebeld, opgestuurd en nog geen 2 weken later een gloednieuwe 30 gig fireball plus LM.
Dus opsturen kan geen kwaad denk ik. Wel het RMA-nr. overal goed opzetten.
Pagina: 1