winxp geeft BSOD als ik iets doe op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Telkens als ik met deze bak (winxp bak) op het netwerk wilt, op een van de pc's dan krijg ik een bsod. Dit kan gebeuren bij het bladeren in de dirs daarvan, of het starten van het kopieren van iets van het netwerk. Soms doet ie het gewoon, maar de volgende dag weer ellende. Ik word hier helemaal stapel van. Die andere pc's hebben er geen last van.

Ik heb 2 nic's in deze pc zitten (eentje op irq 5, een op 10). De ene nic loopt naar m'n hub die naar m'n getweakte adsl modem loopt (zit ook nog andere pc in) m'n andere nic loopt via crosslink cable naar m'n laptop. tcp/ip instellingen zijn goed, heb geen andere protocollen ofzoiets geinstalleerd. Er is dus geen conflict.

En het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat een van de 2 nic's kapot zijn, aangezien ik dus via nic 1 (die op hub zit) en via nic 2 op computers kan gaan bladeren en het haalt niet uit op welke ik zit, ik krijg de bsod. En internet doet het gewoon goed.

Iemand enig idee :?

Verwijderd

Dat is heel simpel. Er zijn 3 mogelijkheden:

1) Netwerkkaart is kapot.
2) Netwerkkaart heeft een IRQ conflict.
3) Je hebt de kaart op Full duplex staan (moet half-duplex zijn).

• Morgoth
1. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, zie wat ik hierboven zei.
2. Dat heeft ie niet, een zit op irq 5 andere op 10. En er zit verder niks anders op die irq's.
3. Je bedoelt voor internet? Mwah staat op auto, wil hem wel ff op half-duplex zetten.....

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Zijn het 2 identieke kaarten? Ik weet dat 2 exact dezelfde cd-romspelers of 2 exact dezelfde ISDN-kaarten voor BSOD zorgen... Uit ervaring ;(

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• Morgoth
Nou ze zijn niet exact hetzelfde, maar wel exact dezelfde chipsets. Namelijk: "Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC"

....

Andersom gaat trouwens wel prima, als ik dus iets van een andere pc op deze pc gooi.

• SuperTrooper
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Op vrijdag 05 oktober 2001 18:03 schreef morgoth het volgende:
Nou ze zijn niet exact hetzelfde, maar wel exact dezelfde chipsets. Namelijk: "Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC"

....

Andersom gaat trouwens wel prima, als ik dus iets van een andere pc op deze pc gooi.
Oftewel... Probeer het eens... Trek er 'ns 1-tje uit en druk er een 3Com in ofzo... Als dat werkt is het probleem gevonden en opgelost... ;)

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• Morgoth
Hmmz, heb hier alleen maar van die realtek voor handen, en uiteraard ben ik weer is blut :(

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

probeer bij realtek specifieke drivers voor je netwerkkaarten te vinden (of bij hun samensteller)

iig dat heeft bij mij veel netwerk gerelateerde problemen op gelost (en was de finale reden om over op 3com te stappen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Morgoth
Staan 2 soorten drivers op realtek site voor XP. Welke moet ik nou hebbuh? En wat zijn uberhaupt 'logo' drivers :?

Windows XP logo driver (Submission ID 523953)

Windows XP logo driver for OEM Manufacture (Submission ID 525936)

Hmmz ben nu ff win2k aan het installen, heb van meerdere mensen gehoord dat XP zuigt op het netwerk gebied. Is kijken of dat werkt.

[edit]
Heb nu win2k geinstalled, die doet het prima. Winroute erop gegooid (als ik winroute op xp erop gooide crashte die voordat xp verscheen... iets met ndis.sys) en alles doet het heel prima.
Pagina: 1