[OC] Wat is te ver gaan met H20+Peltiers?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Wat ik zoek is een GOED OC'baar systeem, liefst betrouwbaar, en liefst waar ik niet constant op hoef te letten. Vloeibaar stikstof enzo zit er dus niet in ;)

Momenteel zat ik te denken aan een AthlonXP1800+ (1500MHz internal) met dual 172watt peltier. Verder was ik aan het denken om een "zwak" peltiertje (80watt ofzo :P) op mijn northbridge te zetten. Verder dan nog gewone H20 cooling op mijn RAM (geen pelt, te duur en past er niet op) maar, kan het kwaad om bijvoorbeeld bank 0 en bank 2 van de RAM te gebruiken, want ik denk dat je anders geen plaats meer hebt :+ Zelfde als met een gemodde videokaart, vaak kan je het dichtsbijzijnde PCIslot niet meer gebruiken...

Verder leek een peltiertje op de GPU (GF3Ti500) met H20 ramsink me ook wel leuk :)

Ik denk wel dat dat te doen is. Ik heb een goede deal gesloten met me pa, als me rapport goed is dan betaald hij de hardware, op de voorwaarde dat IK aan zware zelfbetaalde koeling doe...

Dus, wat is volgens jullie te ver gaan?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58

reiker

dan jij!

wat ik onder te ver gaan versta:
- dubbele peltier koeling op je proc. waarom: 1) overkill 2) dan mag je ook wel een pelt op je radiator zetten, waar weer waterkoeling op moet enz.

- waterkoeling op RAM. zo heet wordt het spul niet... tenzij je het 200 MHz laat draaien ipv 100 ofzo... is zinloos geweld en geld-rovend. verder leuk :)

enne, vergeet niet een digicam te kopen he, we willen natuurlijk wel pics :)

edit: toevoeging:
ik zou niet teveel pelts gebruiken... gewoon 1 op de cpu, en hoogstens 1 op je gpu maar anders mag je radiator wel van heel goede fabrieke komen. dan moet er weer een pelt erop enz. enz. :7

maar doe wat je niet laten kunt, al helemaal niet als je zo'n pa hebt :) mijne kan ik niet verder krijgen dan dattie een koolance kast aanschaft... maar dat is om decibel-gerelateerde redenen >:)

nog meer ge-edit: typo's en edits ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Pelt op de Northbridge is is onzin, net zoals RAM waterkoelen. Een heatsinkje en een fan is betrouwbaarder en net zo goed.

Ga dan je PSU waterkoelen, en het geheugen/core van je Ti500 met de TEC koelen. Dat schiet harder op.

Overigens: eerst zien dat je 't doet, dan geloven.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Idd, mik op je ram hooguit een ramsinkje, en op je noord-brug desnoods een waterblokje.

En wat is tever gaan? In mijn ogen een raceauto willen, met het onderhoud van een toyota. Get the point?

Hoe wil je trouwens 2x 172 watt peltiers koelen. Wil je vader nog steeds de hardware financieren, als jij met een 24 volt 50 ampere voeding aan komt zetten. Heb je dan zulke slechte cijfers???

• lvh
Dus, 1x 172watts op de proc en 1x 80 op de GPU. (Beide H20 cooled natuurlijk) en de RAM van mijn Ti500 waterkoelen. Veder zware luchtkoeling op de Northbridge en een koelvinnetje op de RAM. Met goede airflow natuurlijk.

2x 172watt + 1x 80watt peltiers is "redelijk moeilijk" om daar een voeding voor te vinden waar ik geen halve kamer voor nodig heb ;)

• lvh
Blijkbaar niet zo moeilijk dus.
http://doesburg-bv.com/introductie.htm

:9~

Regelbaar :9~

Zal eens mailen voor prijs.
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:28 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Dus, 1x 172watts op de proc en 1x 80 op de GPU. (Beide H20 cooled natuurlijk) en de RAM van mijn Ti500 waterkoelen. Veder zware luchtkoeling op de Northbridge en een koelvinnetje op de RAM. Met goede airflow natuurlijk.

2x 172watt + 1x 80watt peltiers is "redelijk moeilijk" om daar een voeding voor te vinden waar ik geen halve kamer voor nodig heb ;)

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Op vrijdag 05 oktober 2001 19:53 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Blijkbaar niet zo moeilijk dus.
http://doesburg-bv.com/introductie.htm

:9~

Regelbaar :9~

Zal eens mailen voor prijs.
[..]
Zeg nu al dat gaat je een gulden of 600,- kosten :( vooral als ze op maat gemaakt moeten worden.

• lvh
Zeker? Heb gemaild vrijdagavond dus zal wel tot maandag moeten wachten ;(
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:21 schreef MGP het volgende:

[..]

Zeg nu al dat gaat je een gulden of 600,- kosten :( vooral als ze op maat gemaakt moeten worden.
Pagina: 1