[FTP-INSTALL] SuSE probleem

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb 2 disks, 1 boot disk en 1 driver disk voor de network interfaces. Nou activate ik dus in dat menu van de bootdisk de NI-drivers, en ik kan dan kiezen uit zo'n hele lijst. Goed, ik heb een Realtek, dus ik kies de juiste Realtek uit het lijstje... en dan vraagt ie om parameters.... :?

Wat moet ik daar invullen? Of staat dit alles op een site uit gelegd? Heb niks kunnen vinden met search.

Verwijderd

al niks geprobeerd?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:13 schreef trifling het volgende:
al niks geprobeerd?
Ja, ik kan wel lukraak dingen gaan invullen, maar ik krijg de hele tijd een foutmelding.. logisch ook, omdat ik gewoon maar iets invul.. Ik zou echt niet weten wat ik daar neer moet zetten.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Niemand?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zegt ie nog iets meer over 'parameters'? Zoekt ie misschien je dns-server? Je ip-adres? Je netmask? Of misschien gewoon de instellingen van je kaart zelf, zoals zijn base-IO? Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik neem aan dat er wel iets van informatie bij staat over welke parameters er eigenlijk bedoeld worden?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:40 schreef odysseus het volgende:
Zegt ie nog iets meer over 'parameters'? Zoekt ie misschien je dns-server? Je ip-adres? Je netmask? Of misschien gewoon de instellingen van je kaart zelf, zoals zijn base-IO? Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik neem aan dat er wel iets van informatie bij staat over welke parameters er eigenlijk bedoeld worden?
Nou, eigenlijk niet... Ik kan uit zo'n gigantische lijst kiezen welke netwerkkaart ik heb, dus die selecteer ik dan, en dan vraagt ie om 'Enter parameters for [DEVICE]', waar [DEVICE] dan de gekozen netwerkkaart is. Als ik niks invul geeft ie een error, en ook als ik willekeurig wat invul.. Ik heb dus geen idee wat er ingevuld moet worden :)

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Probeer io=0x300 eens, dat is de standaard instelling van 10 mbit realtek kaartjes in elk geval.

Je kan ook het irq nog mee geven, maar die weet ik niet en dat is meestal ook niet nodig.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:10 schreef Zeezicht het volgende:
Probeer io=0x300 eens, dat is de standaard instelling van 10 mbit realtek kaartjes in elk geval.

Je kan ook het irq nog mee geven, maar die weet ik niet en dat is meestal ook niet nodig.
Hey thanks man! Dat ga ik eens ff proberen vanavon of morgen. :)

Verwijderd

Hij wil waarschijnlijk de module-parameters hebben voor de realtek driver module. Stom eigenlijk; ik heb ook zo'n ding, maar hoef nooit ergens iets in te vullen.

Waarschijnlijk moet het iets zijn als irq=?? io=0x??. Beide ?? kun je dacht ik halen uit de info over je netwerkkaart die je krijgt bij het booten (gegevens van mobo dus).

edit: oke, veels te laat :)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:14 schreef slierp het volgende:
Hij wil waarschijnlijk de module-parameters hebben voor de realtek driver module. Stom eigenlijk; ik heb ook zo'n ding, maar hoef nooit ergens iets in te vullen.

Waarschijnlijk moet het iets zijn als irq=?? io=0x??. Beide ?? kun je dacht ik halen uit de info over je netwerkkaart die je krijgt bij het booten (gegevens van mobo dus).

edit: oke, veels te laat :)
In ieder geval bedankt joh, heb ik dit ook nog mooi achter de hand :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Realtek kaart, 8239?, en draai het spul onder SuSE 7.2 zonder ook maar iets in te vullen.
Vreemd dat 'ie bij jou dan wel problemen geeft :?

Verwijderd

ik zei ook niet dat je lukraak iets in moest vullen

maar goed zoals milker al zei

ook hier mag ik het regeltje leeglaten

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:18 schreef trifling het volgende:
ik zei ook niet dat je lukraak iets in moest vullen

maar goed zoals milker al zei

ook hier mag ik het regeltje leeglaten
Hmm,.... vreemd... :P

Maar in ieder geval bedankt allemaal, ga er morgen mee aan de slag denk ik :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:49
ik laat die regel altijd leeg.
is alleen voor specifieke (niet-standaard) instellingen of adressen e.d.
werkt hier prima (met 8029, 8139 en 3com NIC's)..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Je hebt ook een autodetect optie ergens zitten in die menu's.. :)

Eeuwige n00b

Pagina: 1