Ik heb in een vorig Topic goed hulp gehad, en een handige code...
Hiermee kun je alles tussen [ php ] en [/ php ] in PHP Color Coding zetten, is echt een goed stukkie script
. Maar....de PHP Color Coding heeft zelf al een "enter" functie en er zit natuurlijk de htmlspecialchars(); functie in verwerkt...
Ik wil ook dat een <ENTER> een <br> wordt, doe ik dit met bijv. de: nl2br(); functie dan laat ie die <br>'s ook in het stukje code zien wat is geplaatst tussen de [ php ] enz.
Dus hoe kan ik er met een regex voor zorgen dat alles wat binnen de [ php ] en [/ php ] staat niet wordt gebruikt voor "een enter" functie zoals die nl2br(); ?
Dit is mijn stukkie code:
Alvast bedankt als je het weet
Hiermee kun je alles tussen [ php ] en [/ php ] in PHP Color Coding zetten, is echt een goed stukkie script
Ik wil ook dat een <ENTER> een <br> wordt, doe ik dit met bijv. de: nl2br(); functie dan laat ie die <br>'s ook in het stukje code zien wat is geplaatst tussen de [ php ] enz.
Dus hoe kan ik er met een regex voor zorgen dat alles wat binnen de [ php ] en [/ php ] staat niet wordt gebruikt voor "een enter" functie zoals die nl2br(); ?
Dit is mijn stukkie code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? function kleur($code) { ob_start(); $code = stripslashes($code); highlight_string($code); $code = ob_get_contents(); ob_end_clean(); return $code; } $bericht = "$list->bericht"; $bericht = preg_replace('_\\[php\](.*?)\\[/php\]_ise', "kleur(' \\1 ')", $bericht); ?> |
Alvast bedankt als je het weet