Toon posts:

netbsd nic install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nooit met netbsd gewerkt.. wel enige ervaring met linuxen zoals debian en redhat.
Ik wil nu een unix gateway opzetten maarja dan moet ik wel eerst weten hoe ik een netwerkaart installeer.
3c900B-TPO en een 3c509B-TP

output van ifconfig geeft ook een heleboel voor mij onbekende interfaces weer zoals ex0 en ep0 ???????

met welk programma/commando kan ik dit het beste doen.

en zo ja met welk commando. welke syntaxis..

b.t.w als dit nou echt niet wil lukken .. welke linux kan ik dan het beste nemen om een gatway mee te bouwen???

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Omdat je toch een stap richting de *BSDs hebt gezet zou ik FreeBSD of OpenBSD proberen.

Van FreeBSD weet ik bijna zeker dat hij deze kaarten herkend > aangezien ik een fBSD bak heb met een 3c905, deze heet in fBSD XL0 (of XL1 enz). Dus geen eth0 zoals in linux ;)

Ik denk dat OpenBSD ook in 1 keer deze kaarten herkend, en dit OS heeft wel een voordeel boven fBSD > een zeer veilig OS en standaard IPFILTER/IPNAT :) Maar heeft 1 nadeel, het is een stuk moeilijker (of juist niet :P ) aangezien er in dit OS geen wizzards zitten.

Allebei de OSsen zijn via ftp-install te installeren, voor meer info

www.freebsd.org/handbook
www.openbsd.org/faq

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

ik heb zelf ook een keer NetBSD geinstalleerd en heb toen deze link gebruikt om mijn netwerk op te zetten.

http://www.mclink.it/personal/MG2508/nbsdeng/chap-net.html#AEN2192