FreeBSD 4.4

Pagina: 1
Acties:

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik probeer FreeBSD 4.4 te installeren, maar als de pc opstart van de cd blijft ie hangen bij
code:
1
Mounting root from ufs:/dev/ad0s1a

Wat is dit?

4.1 installeerd wel netjes.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik weet niet hoe het komt, maar ik installeer FreeBSD altijd via ftp-install en dan eigenlijk nooit echt problemen gehad *D

Maar het kan natuurlijk zijn dat je geen vaste internet verbinding hebt > kijk in je andere schermen (ctrl+alt+F1,2,3,4) of daar wat debug info staat.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:16 schreef Vaagharses het volgende:
Ik weet niet hoe het komt, maar ik installeer FreeBSD altijd via ftp-install en dan eigenlijk nooit echt problemen gehad *D
Normaal doe ik dat ook ja, maar krijg de pcmcia kaart niet goed werkend voor de installatie.
Als FreeBSD eenmaal erop staat wel, of kan ik dat ook tijdens de installatie doen?

• Vaagharses
FreeBSD is met een PCMCIA kaart te installeren, het is met tenminste ooit gelukt. Het enige probleem is dat niet elk kaartje standaard wordt ondersteunt. Maar een 3com, xircom zou toch moeten werken ;)

succes iig

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:47 schreef Vaagharses het volgende:
FreeBSD is met een PCMCIA kaart te installeren, het is met tenminste ooit gelukt. Het enige probleem is dat niet elk kaartje standaard wordt ondersteunt. Maar een 3com, xircom zou toch moeten werken ;)

succes iig
Die heb ik dus niet, en in principe gaat het daar ook niet om, maar nu weet ik dus nog steeds niet wat ik aan die melding kan doen.

• Vaagharses
Ik ken het probleem voorderest niet (heb het zelf nog niet gehad), maar als je FreeBSD installeert heb je meerdere virtuele schermen > je zit in scherm 1 met het install proggie. Maar op die andere staat nog een zooi debug/error info. Ik geloof dat er zelfs ergens een shell toegang is om dingen te mounten ed.

Misschien moet je die drive handmatig mounten ;) Wat je ook kan doen is de CD mirroren op je HD en dan via je HD installeren > check wel welk filesysteem ondersteunt wordt(worden).

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
heb het net geprobeerd met de floppies, maar hij blijft hangen bij dezelfde melding.
Het rare is dat 4.1 wel gewoon doorloopt, waar 4.4 blijft hangen.
Andere virtual screens geven ook geen uitzonderlijke melding.

• Vaagharses
Wat een kl*tezooi... euh wat je ook kan proberen is eerst een lagere versie installeren (bv 4.1) en dan upgraden naar 4.4 via CVSUP ofzo (hoe dat werkt moet ik nog uitzoeken :+ )

Maar het is zo vreemd dat ie hem niet pakt |:( kan je die installatie CD op een andere bak niet testen misschien???

Ik had namelijk zelf geen problemen met 4.4, geïnstalleerd via ftp met een 3com 3c905. Kan je ook wat zeggen over de hardware :?

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 10:49 schreef Vaagharses het volgende:
Maar het is zo vreemd dat ie hem niet pakt |:( kan je die installatie CD op een andere bak niet testen misschien???

Kan je ook wat zeggen over de hardware :?
Andere pc's geen probleem met 4.4 (zelfde cd).
Het rare is dus ook dat 4.4 het niet doet op de laptop en 4.1 wel :?
T'is een P2-233 laptop, 32 MB, Toshiba 3.2 schijf, Dynalink L10C pcmcia kaart (die dus alleen werkt als ik hem zelf toevoeg in pccard.conf).

• Vaagharses
Ik weet niet direct hoe je dit probleem kan oplossen en zit dus nu alleen aan workarounds te denken >

Wat je ook kan proberen als je een 2e laptop hebt. De hd van die toshiba in die andere laptop zetten, dan freebsd installeren en die HD weer terug zetten in je toshiba laptop.

Probleem is echt super vaag > misschien een mailtje richting FreeBSD :)

Pagina: 1