Ik zoek een veer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
ik zoek dus een veer en niet die van een vogel maar zo'n spiraal veer. hij moet ongeveer 10cm lang zijn en een diameter van 1,5cm weet iemand waar ik die kan krijgen ??

ik ben al op bezoek geweest bij de bouwmarkt op de hoek maar daar hadden ze niet langer dan 5cm :(

Verwijderd

koop die veer van 5cm en rek hem uit...:?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

mogen we weten waar je die voor nodig hebt?
euh, weet niet of bij jullie in de buurd ergens een akkermans (techiek) zit, daar kun je vaak gewoon op maat veren krijgen en des noods laten maken.

• hilbren
ik woon in de buurt van gouda

en de veer is voor een experimentje voor extreme koeling, meer kan ik niet vertellen :)

Verwijderd

2 veren aan elkaar maken (lijmen/solderen/klemmen)?

Verwijderd

Goudse ijzer waren handel. Weet niet waar die zit. Moet je hem ff opzoeken in het telefoon boek. Denk dat die ze wel heeft.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 16:51 schreef hilbren het volgende:
ik zoek dus een veer en niet die van een vogel maar zo'n spiraal veer. hij moet ongeveer 10cm lang zijn en een diameter van 1,5cm weet iemand waar ik die kan krijgen ??

ik ben al op bezoek geweest bij de bouwmarkt op de hoek maar daar hadden ze niet langer dan 5cm :(
Je zoekt een veer van 1,5 cm en ze hadden er geen langer dan 5 cm? Je moet toch kortere hebben dan 5 cm of zie ik het nu fout :?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

lees goed diameter van 1,5 10 cm lang

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

De Breur (Ijzerhandel) verkoopt veren..allerlei maten en diameters

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 18:32 schreef FFF het volgende:
lees goed diameter van 1,5 10 cm lang
Sorry... leesfout |:(

Verwijderd

Je kan ook een ijzerdraadje om een schroevendraaier draaien, doet me pa vaak genoeg alstie een heel lang veertje nodig heeft.

Het enige wat je nodig hebt is een stukkie ijzerdraad wat stevig genoeg is en een schroevendraaier (of iets anders ronds zoals een boortje ofzo).

sim-pel :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:24 schreef pdb het volgende:
Je kan ook een ijzerdraadje om een schroevendraaier draaien, doet me pa vaak genoeg alstie een heel lang veertje nodig heeft.

Het enige wat je nodig hebt is een stukkie ijzerdraad wat stevig genoeg is en een schroevendraaier (of iets anders ronds zoals een boortje ofzo).

sim-pel :)
Moet wel 10cm lang zijn he :)

Een pen zoeken die lang en dik genoeg is om een 10cm lange veer te maken met een diameter van 1,5cm

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

de 'om een pen draaien' techniek is ook niet echt goed voor sterke veren, ik weet hoe sterk ie moet zijn, maar die factor heb je ook nog

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:51 schreef Hiro Shima het volgende:
de 'om een pen draaien' techniek is ook niet echt goed voor sterke veren, ik weet hoe sterk ie moet zijn, maar die factor heb je ook nog
Sterkte van de veer hangt toch het meeste af van de dikte van de draad die je erom wikkelt :? deze bepaald hoeveel die bestand is tegen vervorming.

Daardoor word het ook moeilijker om een precieze diameter te krijgen. Een rechte draad die je rond buigt zal altijd weer een stukje rechter willen gaan staan dan dat je hem net gebogen hebt.

lastig karweitje ;)

• hilbren
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:51 schreef Hiro Shima het volgende:
de dikkte van de draad moet ongeveer 1,85 mm zijn ik heb hier namelijk wel een veer liggen, en die is dus wel sterk genoeg maar niet lang genoeg.

dus als je dat om een pen heen gaat draaien breekt je pen 3 keer door. en waar zou ik veerstaaldraad vandaan moeten halen ??, als er een winkel is met dat spul zullen ze ook wel complete veren verkopen. :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Mag ik in gotsnaam vragen hoe je met een veer beter kan overlocken :)

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

krietjur

Where am I?

Een veer is niet gemaakt van "normaal" ijzerdraad.. en waarom knoeien als je ze gewoon kunt kopen? En dan misschien niet bij bouwmarkten, maar elke beetje fatsoenlijke ijzerboer heeft ze wel hoor..

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:40 schreef krietjur het volgende:
Een veer is niet gemaakt van "normaal" ijzerdraad.. en waarom knoeien als je ze gewoon kunt kopen? En dan misschien niet bij bouwmarkten, maar elke beetje fatsoenlijke ijzerboer heeft ze wel hoor..
Als je "normaal" ijzerdraad wilt gebruiken heeft het idd minder effect.

Je kan wel je zelf gedraaide veer verwarmen zodatie de vorm eigenschappen krijgt die jij hem hebt gegeven.

btw:
Je zou misschien ook ff kunnen kijken naar veren die in een wasmachine zitten, deze zijn ook vrij lang en hebben een vrij grote diameter. Deze veren zijn ook nog eens vrij sterk (wasmachine heeft betonblokken tegen het "weglopen").

tis maar een id'tje :)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

In een paraplu zit toch ook ongeveer zo'n veer?
Of is die weer veel te sterk?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1