Toon posts:

downloadlink, tellen hoevaak geklikt

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een download link op een normale website maar nu wil ik graag op 1 of andere manier erachter komen hoevaak deze link word aangeklikt (dus hoevaak het gedownload word) .. weet iemand hoe ik dit zou moeten doen? liefst met asp :-) maar andere taal is ook goed hoor]

thx

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

link laten verwijzen naar iets als download.asp, daar een waarde in de database of filetje ofzo ophogen, en redirecten naar de download (bla.zip ofzo).. Zo doen sites als tucows enzo het ook. Je kan het denk ik ook wel uit de logs van je inetserver halen, als je daarbij kan...

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:40

Gerco

Professional Newbie

De link veranderen naar zoiets: redir.asp?url=http://blaat

en in redir.asp het aantal downloads van die bepaalde url in een database bijhouden. Je kunt ook ipv de url een nummer meegeven en dan de filename uit de database trekken, da's veiliger tegen doorlinken icm een referer check.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

serverlogs :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook kunnen als je een host zoals strikeforcecenter of geocities of wat dan ook gebruikt? dat je dan naast de link te zien krijgt hoevaak erop geklikt is.. zijn daar kant - en klare scripts voor en waar vind ik die dan?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 05 oktober 2001 16:24 schreef CheapAss het volgende:
Zou het ook kunnen als je een host zoals strikeforcecenter of geocities of wat dan ook gebruikt? dat je dan naast de link te zien krijgt hoevaak erop geklikt is.. zijn daar kant - en klare scripts voor en waar vind ik die dan?
Als je van hostingprovider maar serverside mag scripten kan het altijd. Het makkelijkst te onderhouden is natuurlijk een database, waarin je bijvoorbeeld zo'n record maakt:

ID = 1 (Integer, nummer van je link)
Count = 0 (Integer, in je script telkens 1 optellen)
URL = http://blablabla

En dan een scriptje maken, dat bij link.php?id=1 naar record nummer 1 in je database kijkt, 1 bij count optelt en een refresh meta of beter nog, een forward header, als output geeft. Natuurlijk is een database niet noodzakelijk, plain text zou ook kunnen. Maar goed, leer eerst maar eens de basics van een scriptingtaal naar keuze, dan is het maken van zoiets echt niet moeilijk meer. En ja, het is natuurlijk ook te downloaden, bijvoorbeeld bij Hotscripts of php.resourceindex.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1