copy van cd naar hdd maakt systeem traag

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
systeem

amd 1.2
ak73pro
WINXP pro corp
Aopen 40 X pio mode 4 ( LOL)
40 gig schijf ata 100

Als ik iets vanaf cd ga installen ( quake 3 bijvoorbeeld) dan wordt er redelijk wat naar de hdd gepompt.. en dat maakt m'n systeem zo fucking traag!

mp3's gaan op halve snelheid lopen, muis gaat niet zo soepel meer, en een window openen is ook een bijna onmogelijke opgave..

prim master = hdd
sec master = cdrom

ja ik weet dat het een ruk cdrom speler is, maar heb hem niet veel nodig..

ik krijg er alleen een btje de zeik in dat heel m'n systeem zo traag wordt.. ook zie ik cpu usage naar 95 % schieten..

iemand het zelfde probleem en of opgelost?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

DMA Aan voor zowel HD als CD-ROM?

Voor de HD moet DMA altijd aanstaan, bij CD-ROM wil het wel eens helpen het uit te zetten als het aanstaat. En als het dus niet aanstaat wel even aanzetten... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Gewoon aanzetten, doordat de processor nu alle data moet berekenen die naar de HD gaat (simpelgezegd) is ie 100% bezig want de cdrom leest sneller in dan de pc aankan en dan gaat de pc traag en de cdrom ook.

Als je DMA aanzet kan je IDE controller gebruik maken van je systeemgeheugen en gaat alles veel sneller en word de processor minimaal belast.

Onder win98 moet je DMA soms 2x achter elkaar aanzetten voordat ie aangevinkt blijft. Gewoon even dma aanvinken, op OK drukken, weer naar apparaat gaan, weer aanvinken, dan 2 keer op OK en dan rebooten, suc6 *D

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
tsja.. wil ik wel doen, maar onder XP staat ie op DMA if available.. en hij pleurt hem dus weer terug naar pio 4.

nahja.. als ik woensdag weer achter die bak zit ( is m'n werk machine) dan zal ik hem ff op DMa only zetten en kijken wat het uithaalt..

We'll see..

Verwijderd

pleur die aopen in de bak man en stop er wat anders in !
gr
jakob (8>

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:09 schreef buitenb het volgende:
pleur die aopen in de bak man en stop er wat anders in !
gr
jakob (8>
waarom ? gebruik dat ding nooit! af en toe ff wat installen ( delphi 5 of quake ofzo, maar verder echt bijna nooit) dus waarom zou ik dat doen..

is toch zonde.. kijk als ik hem nou voor DAE en andere brandzooi zou gebruiken dan had ie allang richting de eeuwige cdrom velden zijn.. maarja.. zolang ik dat ding niet vaak gebruik vind ik het zo wel best.

ik zal woensdag ff kijken of ik DMA kan forcen.. we zien wel ..

Verwijderd

PLeur in windows xp device manager de primary ide controller eruit, of te wel verwijderen/uninstall.

XP zal dan bij de volgende boot dat ding OPNIEUW detecteren, en als het goed is krijg je na NOG een reboot, bij de transfermode dma te staan. Want PIO is godvergeten traag.

Ik had hetzelfde probleem, en nu werkt het weer. :D

Op de en of andere vage manier wil windows alleen dat ding detecteren als je die eruit pleurt, vraag niet waarom.
Pagina: 1