Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

UT 3dfx en direct3d tegelijkertijd gebruiken ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in de preferences kan je bij \rendering\direct3d "use3dfx" instellen.

Kan je dan 3dfx en direct3d tegelijkertijd gebruiken?
Zo niet, waar is deze optie dan voor?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-11 13:00

johnwoo

3S-GTE

Uhm... DirectX en 3Dfx zijn geen gelijksoortige termen;
DirectX is een API (interface) waarmee game programmeurs de hardware aanspreken.
3Dfx is een bedrijf dat zulk soort hardware (3D kaarten) maakt...

Je kunt dus niet spreken van het 'gelijktijdig gebruiken' van DirectX en 3Dfx: je kan wel spreken van het gebruiken van DirectX om je 3Dfx kaart aan te spreken. Dat wordt dan waarschijnlijk ook bedoeld met die optie: het inschakelen van bepaalde code die is geoptimaliseerd voor 3Dfx kaarten. Als jij een 3Dfx videokaart hebt dan zal het spel waarschijnlijk sneller lopen als je dit aanzet.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik meende dat een 3dfx kaartje ook 3d3 kon gebruiken buiten het standaard `glide` om.
Als je die optie aanzet zal ie wat mider met de processor gaan stoeien denk ik. Ik raad je trouwens toch erg `glide` ipv 3d3 aan als je een 3dfx kaart hebt

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Nee, je kan ze niet tegelijk gebruiken, of je kies voor d3d of 3dfx (lees glide)
D3d kunnen de meeste kaarten aan, glide is 3dfx only, of je meot een emulator gebruiken, is een soort tolk voor 3dfx :)

Niet op voorraad.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

DirectX is iets heel anders dan d3d, d3d is een grafische software om je grafische kaart te laten werken met de programmering van een 3d applicatie, directX doet ook wel wat aan graphics, directdraw?, maar directX zorgt ook voor audio aansturing en andere elementen in een game/appl.

Niet op voorraad.

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
edward2: D3D is onderdeel van DirectX... het staat voor Direct3D. DirectX is een library met functie die is spellen gebruikt kunnen worden: geluid, video, netwerk, input devices...

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar wat doet die optie dan => rendering\direct3d support\use3dfx : true/false

Ik heb zelf een asus 6600Deluxe en een voodoo1

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
Gewoon uit... de voodoo1 presteerd veel minder... gewoon alleen je Asus....
Pagina: 1