piepen na instalatie van windows

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
ik zit met een probleempje...
ik heb vanwege wat kleine probleempjes besloten om voor de zoveelste keer windows maar weer eens opnieuw te instaleren.
Problemen waren onder andere dat ik allemaal errors kreeg bij het starten van een cd. Geen autorun enzo. En nog wat vage errors.
Ik heb toen ide kabels verwisseld en cdrom spelers verwisseld maar het probleem bleef zich voordoen...
dus ik een bios update gedaan, maar helaas bleef het probleem. Ander probleem was dat ik al een poosje geen netwerk had. Ik kon geen drivers meer instaleren via cdrom.
En bij het downloaden kreeg ik de melding dat ik geen rechten had om het bestand op te slaan en dat ik maar eens contact op moest nemen met de systeembeheerder (win98)

Goed, vandaar dus dat ik besloten heb om het zaakje maar eens op te schonen.
Dus ik maak een mooie backup van m'n files en formateer vervolgens m'n harde schijf.
Ik zet er netjes win98 op (had de files op 2e schijf staan)
nu komt het: nadat setup de eerste files had gekopieerd naar m'n harde schijf moest de pc ge-reboot worden.
dus ik rebooten.

Hij post netjes, loopt netjes over ide zaakjes, maar op het moment (en PRECIES OP HET MOMENT) dat ik de melding krijg:
setup werkt de configuratie bestanden bij, begint de pc speaker te piepen. Niet 4 tonen ofzo, maar non-stop hele korte piepjes achter mekaar...
De boot loopt wel verder, maar het duurt ontzettend lang..
en na verloop van tijd dooft ook het blauwe hd ledje...
vast dus.Het piepen blijft doorgaan

Ja, waar kan dat nou aan liggen... ik weer opnieuw geformateerd, en weer op nieuw 98 geinstaleerd. Zelfde probleem. Ik dacht dat het misschien aan die nieuwe bios versie lag, dus ik een oude gedownload en het bios gedowngrade (leuk woord)vervolgens met fdisk de hele partitie verwijdert en opnieuw aangemaakt...
weer 98 geinstaleerd, maar weer niet..
Ik run bios op default en heb alle protection shit uitgezet.
bios en hd protection enzo...

Kijk ik nou ergens enorm overheen of is dit gewoon een vaag probleem????

m'n specs:
AMD Athlon 1,4 Ghz
MSI K7T 266 Pro
Crucial 512 MB DDR
Asus Geforce 3 dlx
mini super orb
bios versie 1,4

alvast bedankt

• Avenger84
lastig probleem zo te zien P)

Verwijderd

is de windows cd wel helemaal in orde??? probeer eens een andere windows versie of een andere cd van win98 zou ik zeggen

• Avenger84
ja, dat is te proberen, ik wacht momenteel op een cdtje van xp.. maar in de tussentijd kan ik wel even een ander os proberen..

die files van 98 staan op m'n hd, dus ik probeer het eerst eens direct van de cd...

thx voor de reply iig, ik kan alle hulp gebruiken

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 07:18
In je BIOS zit (zeer hoogstwaarschijnlijk) een virusscan achtige functie die zit te checken of de bootsector van je harde schijf wordt gewijzigd. Is dit zo, dan gaat (bij mijn computer dan) het hele systeem vast, en gaat m'n pc speaker krampachtige piepjes geven.

En laat Windows(98) installatie nou ook je hd bootsector willen veranderen 8-)

Probeer eens die functie uit te zetten in je BIOS (zit meestal onder advanced chipset features ofzow) en dan kijken wat 'ie doet.

• Avenger84
ja, ik zit helaas nu met een veel groter probleem

m'n pc doet helemaal niets meer. Ik wilde vanmorgen even met een ander os proberen, maar toen ik starte gebeurde er niets..

mobo ligt nu kaal op de tafel, en het werkt nog steeds niet...

Ik heb m'n pc 3 dagen ofzo niet gebruikt en het enigste waar ik aan denk dat het probleem zou kunnen zijn is stof..

maar dat is ook niet echt makkelijk te controleren..
Op dit moment kan ik dus helemaal niets :'(

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 07:18
been there, alle stekkertjes (vooral de IDE aansluitingen) GOED aandrukken wilde nog wel 'es helpen.
Pagina: 1