Toon posts:

[modem probleem] Ethernet ADSL voor ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren Mxstream (Ethernet voor ISDN) aangesloten, alles ingesteld, gecontroleerd en toch werkt het niet: de ethernetkaart en ISDN kabel (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/280080/1?limit=25) werken gewoon, maar het controlelampje op het modem brandt niet. Tevens is er ook geen communicatie mogelijk tussen de PC en het modem.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Netwerkkabel gaar of niet goed?

Als je tussen modem en PC kabel doet: normale kabel (1 op 1) en anders cross-link kabeltje

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Tussen netwerkkaart en ADSL modem
-Ethernet straight (dus GEEN cross cable)
-10 Mbps
-Half duplex
-Achterop zou een lichtje moeten gaan branden op de netwerkingang

Tussen ADSL modem en splitter
-Standaard telefoonkabel

Splitter moet VOOR de NT1 gemonteerd worden.
-Kun je dan nog bellen?
-Welke versie NT1 heb je? S1/S2/S3 of S4 ?
-Gaat het LINE SYNC lampje branden op je ADSL modem?

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 16:00 schreef qless het volgende:
Tussen netwerkkaart en ADSL modem
-Ethernet straight (dus GEEN cross cable)
-10 Mbps
-Half duplex
-Achterop zou een lichtje moeten gaan branden op de netwerkingang

Tussen ADSL modem en splitter
-Standaard telefoonkabel

Splitter moet VOOR de NT1 gemonteerd worden.
-Kun je dan nog bellen?
-Welke versie NT1 heb je? S1/S2/S3 of S4 ?
-Gaat het LINE SYNC lampje branden op je ADSL modem?
NIC draait op 10 Mbps half duplex en er brandt een lichtje. Tussen het modem en de splitter is een standaard telefoonkabel, de splitter zit voor de NT1. LINE SYNC lampje brandt en ik kan gewoon bellen. Kortom, alles is goed aangesloten. Ik snap er helemaal nix van... :(

Verwijderd

probeer je netwerkkaart in een ander pci of isa slot te doen ik had het zelfde gezeik
mzzl johan

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:16
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks/adslschema.jpg
Zo moet het aangesloten zijn

Als het niet zo zit dan zal inderdaad de linesync gaan branden. :o

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:41 schreef Bl@de het volgende:
[afbeelding]
Zo moet het aangesloten zijn

Als het niet zo zit dan zal inderdaad de linesync gaan branden. :o
De LINESYNC gaat alleen branden als het modem contact heeft met de buitenlijn. Alles zit aangesloten volgens het schema. Toen ik die spullen binnen kreeg kwam ik er zonder schema's en handleidingen ook wel uit hoe ik zoiets aansluit. Maar ik zit een beetje te twijfelen over de kabel tussen de NIC en het modem: ik heb nu een 4-aderige ISDN kabel er tussen hangen, maar moet je geen 8-aderige kabel hebben?

Verwijderd

volgens pa kan tussen adsl modem en netwerkkaart gewoon een isdn kabel, zelfde plugje als meegeleverd bij mxstream pakket dus moet lukken toch???

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat alles OK is. Volgens mij kan een ISDN kabel inderdaad. Heeft iemand een idee wat dan wel het probleem kan zijn?

Verwijderd

Mijn buren hebben precies hetzelfde probleem, kan je het modem pingen op 10.0.0.138 en heb je al het script MXS_HOME gestart van de Mxstream CD, kan je inbellen?

Verwijderd

ik denk dat je de 4 aderige ISDN kabel moet vervangen voor een cat5 kabeltje. Je zou ook ff de RJ45 conectors er opnieuw en dan op 12 36 straight. De ISDN it op 45 36
Pagina: 1