Toon posts:

Winroute HELP!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win2000 server die ik opnieuw (helemaal geformateerd) geinstalleerd heb. er zat eerst winroute op en werkte perfect, maar als ik het nu ga gebruiken dan doet het hele internet het niet meer!

gewoon vaag :'(, ik heb alle instellingen van winroute precies zo staan als eerst, dus dat is goed. er zit blijkbaar iets in windows 2000

Nou heb ik Routing en Remote Access er helemaal afgehaald maar dat hielp ook niet. weet iemand hoe ik dit kan oplossing OF:

Hoe ik alle poorten van mijn internet IP kan dichtgooien (M.u.v. PPTP) zonder veel venster moeten te gaan klikken zoals in zonealarm of Tiny

mijn dank is verpletterend

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik heb niet echt een oplossing, maar het ligt niet aan win2000.
Ik heb hier precies hetzelfde (win2000server + winroute) en ik heb geen enkel probleem.

Heb je wel gewoon verbinding als je winroute uitzet?
En als je iis draait, heb je dan de security patch en zo gedraaid?

Waarschijnlijk is het vast iets heel kleins, waar je overheen kijkt. Zoals op de verkeerde netwerk kaart of zo.

Succes

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Is eigenlijk met WInRoute vrij simpel. Zorg dat je NAT aan hebt staan op de interface waarmee je aan het web hangt. Laat ook je server achter deze NAT werken door het vinkje weg te halen bij exclude this computer from NAT. Check bij security settings of alle features wel aan staan. Hierna ben je "stealth" voor de buitenwereld, check met bijv http://www.grc.com en overige port scanners. Wil je servers draaien (Mail, Web of FTP of zo) maak dan port forwards aan voor de benodigde poorten.
Zo heb ik hetzelf ook lopen op een Win2k servertje met ADSL.
Draai mbv port forwards nu een eigen mail en ftp server. Overige poorten zijn allen in "stealth" mode.
Ga niet moeilijk lopen doen met Rules etc zoals je op veel goedbedoelde sites met voorbeelden ziet, want dat maakt het echt onnodig moeilijk. Bovendien zul je merken dat dan lang al je poorten "stealth" zijn.
Succes

"Grandma was slow, but she was old....!!"