Eigen mail-server met vaste DNS-naam

Pagina: 1
Acties:

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 17:29

Coos

Aim High, Shoot Low

Topicstarter
Ik heb ooit ergens gehoord of gelezen dat er bedrijven op internet zijn of andere aanbieders die een dns-naam toekennen aan je computer, waarbij het ip-adres kan wisselen. Ik heb een kabel verbinding met bijna altijd hetzelfde ip-adres, maar dit kan wijzigen volgens de voorwaarden en dit is zo nu en dan ook al eens gebeurd. Ik wil nu thuis een mail en web server gaan draaien en daarvoor is het makkelijker als ik een standaard dns-naam krijg.

Kan iemand mij helpen :)

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Verwijderd

Als je een domein op je eigen naam hebt staan kun je ook www.zoneedit.com gebruiken.

Verwijderd

Een hele waslijst met Dynamic DNS providers: http://www.technopagan.org/dynamic/

Sommigen kosten geld, anderen doen het gratis. Bij een aantal van die gasten kun je ook nog je iegen Top Level domein krijgen ipv. een subdomein.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44
Als je een eigen domeinnaam hebt kun je via www.mydomain.com dit weer laten koppelen aan een dyndns-subdomein. dit heb ik ook gedaan. Je kunt me dus nu thuis gewoon mailen op user@domeinnaam.net ipv user@domeinnaam.dyndns.org o.i.d. (Staat een stuk stoerder) En het is allebei gratis.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:54

TeeDee

CQB 241

kheb gewoon www.dynu.com

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1