Toon posts:

gebrande cd's spelen niet af in midiset

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ff een vraagje, ik heb de laatste tijd moeilijkheden met het afspelen van zelf gebrande muziek cd's in een sharp midisetje, hij geeft de mededeling CD Error, maar deed dit in het verleden niet, wat zou hier fout zijn? De CD's spelen wel af op andere cd spelers...

Iemand een idee wat ik kan doen?

Sababa!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Misschien is de lens van de laser vies (Schoonmaken met een wattenstaafje en glassex) of de laser is helaas op.

Pakt ie op lagere snelheid gebrande CD's wel op?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Sommige spelers willen cd's wel eens niet afspelen als de cd-sessie niet afgesloten is.

Download my music on SoundCloud

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:12 schreef bitprobe het volgende:
Sommige spelers willen cd's wel eens niet afspelen als de cd-sessie niet afgesloten is.
Geen enkele cd-speler speelt cd's af die niet zijn afgesloten.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Dat is niet correct, nieuwere types CD-spelers (vanaf '99) kunnen CD's met open sessies (En zelfs multi-sessie) afspelen.. HEb er eentje thuis staan die werkt :)

Download my music on SoundCloud

• violator_
Hmm dat klinkt interessant .. alleen heb ik er nog nooit een meegemaakt eigenlijk.

Dus dat zou betekenen dat je een cd kan scrijven met 3 nummers en een week later er een nummer bij kan zetten terwijl je in de tussentijd gewoon naar kan luisteren in je cd-speler??

MIKE! Dat is echt fantastisch !! :D

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:16 schreef bitprobe het volgende:
Dat is niet correct, nieuwere types CD-spelers (vanaf '99) kunnen CD's met open sessies (En zelfs multi-sessie) afspelen.. HEb er eentje thuis staan die werkt :)
Kewl

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Hé dat is een melding waar je wat aan hebt :), dat wist ik ook niet! Beter, dat geeft weer heel wat meer mogelijkheden...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:13 schreef violator_ het volgende:

[..]

Geen enkele cd-speler speelt cd's af die niet zijn afgesloten.
onzin

ik heb cd's die maar tot de helft zijn gebrand omdat de computer crashte, voordat de boel kon worden afgesloten en mijn stereotorentje (uit 1989) speelt ze gewoon vrolijk af tot het punt waarop de data 'ophoudt' :+

aan de topicstarter> op hoeveel speed waren ze gebrand?

kan zijn dat de laser minder nauwkeurig is van je cdspeler, en sowieso audio cd's altijd op 1x speed branden, dat is het nauwkeurigst

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dreeke

dreeke

outdated icon

ja HOOOOO even..

die CD's die jij bedoelt zijn op Disc-At-Once gecrasht, dus die hebben een lead in...

Als je een CD brandt en die niet "finalizet" kan je hem denk ik niet lezen!

• violator_
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:48 schreef dreeke het volgende:
ja HOOOOO even..

die CD's die jij bedoelt zijn op Disc-At-Once gecrasht, dus die hebben een lead in...

Als je een CD brandt en die niet "finalizet" kan je hem denk ik niet lezen!
Precies !

Als ze in disc at once werden beschreven, dan wordt altijd meteen aan het begin de lead-in ToC geschreven. Dan werken ze altijd.. maar dat wist ik al lang.

Verwijderd

probeer het eens als je hem met minder speed brand ik weet niet hoeveel speed je hhem nu fikt

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 05 oktober 2001 17:54 schreef violator_ het volgende:

[..]

Precies !

Als ze in disc at once werden beschreven, dan wordt altijd meteen aan het begin de lead-in ToC geschreven. Dan werken ze altijd.. maar dat wist ik al lang.
ja, maar dan kan je niet eerst 2 nummers branden en dan later de rest

Verwijderd

Probeer eens een ander merk cd-r's. Mijn cd-speler is ook bijzonder kieskeurig. Ze heeft de ziekelijke voorkeur voor de duurdere types beschrijfbare schijfjes.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Er komt van alles langs, ik brand de cd's met easy cd creator 5, bijna altijd op 1 speed, zonder text en doe afwisselend finalize at end en disc at once. Ik heb het idee dat het ligt aan of de conversie van mp3, wma of wav rip afkomt, want een wav cd deed het wel gister, was alweer een tijdje geleden dat ik daar een cd op kon afspelen ;-)

Lensje vies? Hij speelt originele cd's gewoon af... duurdere cd's, in welke klasse zitten de nieuwste slim case More's?

Sababa

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Easy CD creator ---> Nero proberen

Mmore ---> Philips proberen

Wellicht dat dat helpt. :)

Verwijderd

In plaats van More inderdaad Philips Silver Premium proberen. Dat zijn tenminste de schijfjes die bij mij wel werken.
Pagina: 1