Toon posts:

remote installeren apps vanaf win2k AS naar PRO?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik ben al een aantal dagen bezig met het configgen van windows 2000 advanced server. Nu vroeg ik me af als ik bijvoorbeeld winamp zou willen installeren op een client of ik dit dan kan doen vanuit de server (zodat je meerdere pc in 1x kan doen)

X-iT

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Matched: office, MSI
Je kan dmv MSI bestanden pakketten installeren op de clients die vanuit de server gedistubueerd worden.
Zo heb ik office ook op mijn clients staan.
Dit doe je dmv een GPO.
Deze bestanden moet je ook zelf kunnen maken.
MST bestanden worden het dan geloof ik.
Weet zogauw de naam niet van het programmatje waarmee je dat doet.

Maar het kan iig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Matched: office
kewl :) idd voor office is het ook belangrijk ja..

maargoed nu nog weten hoe dat progje heet en waar ik hem vandaan haal

Verwijderd

Topicstarter
je zegt dat het voor office allemaal moet kunnen zonder dat progje?... kan je eens kort uitleggen hoe dat moet?..

Verwijderd

Topicstarter
ik schop hem maar weer eens een keer omhoog..

weet iemand misschien dan hoe ik pakketten als office remote installeer op een client?

• DarkSide

DarkSide

Matched: win2000, office, MSI
Als ik thuis ben zal ik ff zoeken naar dat andere programma.
Je kan office 'remote' installeren door je hele office cd op je HD te kopieren van je server. BV in een Dir Office genaamd
Vervolgens maak je een network share van deze directory aan.
Dan maak je een nieuw GPO op een site/ou, waar de desbetreffende gebruikers inzitten, aan.
Dat doe je bij software settings van user configuration.
Hiermee verwijs je naar de data.msi file van de office cd die op je hd staat.
Vervolgens kies je voor assigned (als je wilt dat het programma zichtbaar wordt in het start menu)
Of voor publish als het geinstalleerd moet worden via add/remove programms.
Zelf heb ik gewoon geassigned. hiermee klik ik op het desbtreffende icoon in de start programms. Vervolgens word office geinstalleerd.

Let op dit werkt alleen bij pc die in het domein zitten.
Dus win2000 of XP. Want 98 kan niet echt deelnemen aan een domein.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt voor je reply,

ik heb hem nu toegevoegd aan de software zooi in AD en heb de office cd gekopierd naar een gesharde dir maar ik zie hem bij de client niet in het startmenu staan :( ik heb ook gekozen voor assigned.

kan het zijn dat ik nog wat moet doen??

• DarkSide

DarkSide

Matched: office, MSI
Als je de cd gekopieeerd hebt naar een dir. die je via het netwerk kan benaderen, en vervolgens deze toevoegd aan een GPO dan moet het werken.
Let wel op dat je een GPO aanmaakt in een OU waar de user zich bevindt die office nodig heeft.
Dus stel user pietje zit in OU gebruikers.
Dan de GPO instellen voor de OU gebruikers.
Dan wanneer je pc van user pietje inlogt krijgt ie de melding applying user software settings
Dan zou het moeten werken. Mits de user pietje inlogt op het domein met een WIN2k/XP als OS.

Verder staat er op de Resource kit 2 tools Veritas Software Console en WinINSTALL hiermee kan je je eigen MSI file meemaken.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ok het is gelukt!

nog 1 vraagje.. weet je toevallig ook hoe ik de key en andere informatie al geinstalleerd kan hebben zodat je bij de client dan geen oem nummer ed. hoeft in te vullen?

en waar kan je die resource kit krijgen?
of moet je die kopen?

• DarkSide

DarkSide

Geen matches
Resource kit moet je kopen.
En die key ben ik zelf ook nog ff mee bezig.

Pagina: 1