Toon posts:

pioneer 116 16X40X ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een DVD speler kopen die je regio vrij kan maken, is dit een goede keus?

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:00 schreef LittleAngel het volgende:
Ik wil een DVD speler kopen die je regio vrij kan maken, is dit een goede keus?
Daar heb ik wel eens van gehoord, dat regio vrij maken, wat is dat precies :?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
regio vrijmaken is flashen zodat je alle regio dvds kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat er firmware voor is om te zorgen dat hij niet region locked is (geloof dat deze bij default dat is), maar mischien hebben mensen ervaring met dit model?

en om Locutus-of-Borg vraag voledig te beantwoorden. De werled is opgedeeld in 6 codes voor DVD schijfies, elke DVD heeft 1 van die 6 code (of 0, dan kan je hem overal afspelen). DVD spelers hebben ook zo'n code en die moet overeen komen met de code van je schijfie. Als je dus een DVD schijfie hebt met code 2 (wat europa onder valt) kan je die alleen afspelen in DVD spelers met dezelfde code. Met "region code free" wordt bedoelt dat de DVD speler's code zovaak kan verandert worden als je wil of dat hij de code van het schijfie niet meer controleerd.
En om dit te doen moet je dus je firmware aanpassen.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
www.cdmediaworld.com/ daar staat het wel ergens

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de DVD speler gekocht en dankbaar gebruik gemaakt van al jullie links (bedankt daarvoor :) ), maar er is 1 probleeem, ik heb de firmware geheel volgens insructies verandert, maar ik ben er niet zeker van of het goed is gegaan. Nadat de Batch file was gerunned gaf hij geen errors ofzo, maar als ik met CDVDinfo kijk of er een region code aanwezig is staat er enkel: "Drive region code locked:" en niet (zoals in het voorbeeld stond op 1 van die sites) "Drive region code locked: no lock detected"
Ik heb helaas geen DVD's met een andere region code om het uit te testen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Voor zover ik het weet is het met de nieuwere modellen 106/116 van pioneer niet meer mogelijk.
Wel werkt het bij de 105/115 serie.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb wel firmware voor gedowned en volgens mij werkt het ook wel (een beetje) alleen soms loopt powerDVD vast (blauwe scherm des doods) tijdens het afspelen en het geluid is crap, alsof je een 56kbps sample aan het beluisteren bent...
Pagina: 1