Toon posts:

X based ftp server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmmmmmmmm, ik zoek een x based ( dus eentje die je kunt zien en niet zo'n vaag ding in je terminal ) ftp server, voor mandrake 8.0.

Ik heb er wel naar gezocht maar dat gaat moeilijk als je de naam ervan niet weet...

Weten jullie mischien iets? :?

Alvast bedankt *D

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat heeft een server nou in X te zoeken?
Een server is onzichtbaar (behalve in je proceslijst :9)
Of zoek je een FTP-client?
In dat geval, probeer freshmeat of linuxberg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:50
Volgens mij bedoeld hij een client...

Verwijderd

Hij bedoelt toch echt een server, denk ik.

In mandrake 8.1 zitten server wizards schijnt. Is dat wat?

Verwijderd

als je KDE geinstaleert hebt heb je geloof ik Kwuftpd
heb er zelf nooit naar gekeken. maar meschien is dat wat?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik bedoel een server , ik zou graag een ftp server op mijn compie willen hosten, zodat dus andere mensen bij mij kunnen uploaden/downloaden.

Graag zou ik een grafische versie er van hebben, die eruit ziet zoals cute-ftp ofzow...

Ik kan er namelijk geen 1 vinden, snif snif :'(

plz help me, thnz :+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Wat doet een server nou met een X-GUI?

echte bikkels nemen gewoon eentje met logfiles en nemen dan een logparser om dat om te zetten naar iets leesbaars >:)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:08 schreef Neo_2000_ het volgende:
Hallo, ik bedoel een server , ik zou graag een ftp server op mijn compie willen hosten, zodat dus andere mensen bij mij kunnen uploaden/downloaden.

Graag zou ik een grafische versie er van hebben, die eruit ziet zoals cute-ftp ofzow...

CuteFTP is een client, geen server. Voor een FTP client ken je IglooFTP nemen, kwa functies vergelijkbaar met CuteFTP.

Maar als server ?? neem gewoon ProFTP-D misschien dat er een grafisch management of config tooltje voor is.

• HaveBlue
  • Laatst online: 10-07 06:20
1) ga naar linux.org.
2) zoek naar een ftp-server met x-windows ondersteuning.

tadaa...

KcmPureFTPd, Xitami, Kwu-ftpd.

Of gebruik lekker webmin; kun je lekker vanuit je mozilla proftpd configgen.

Wees echter gewaarschuwd, geen van de bovenstaande progsels (behalve webmin)komt in buurt van een commandline server als ProFTPd

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:08 schreef Neo_2000_ het volgende:

*grumble* Kwuftpd is een ftp server *grumble*

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Je kunt idd wu-ftp gebruiken. Hiervoor zit in Mandrake een ftpd editor zoals ze hem noemen. Hiermee kun je grafisch wu-ftp opzetten. Suf is wel dat standaard in Mandrake pro-ftp wordt geinstalleerd en die kun je dus niet hiermee installeren :(

Verwijder dus proftp en installeer dan wu-ftp. Ook kun je wu-ftp met webmin instellen als je webmin hebt geinstalleerd. Toch raad ik je aan eens te proberen in de console ftp te installeren. Je hebt dan een stuk beter door wat er allemaal gebeurt.

• HaveBlue
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:34 schreef x-wolf het volgende:
...Toch raad ik je aan eens te proberen in de console ftp te installeren. Je hebt dan een stuk beter door wat er allemaal gebeurt.
En als je na 10 minuten de syntax een beetje doorhebt, wil je nooit meer wat anders omdat de ultieme controle over je ftp/http server gewoon in het editten van je conf bestanden ligt.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

Anders neem je een Windows server ;) :+

met papier mache kun je alles maken!!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Onder windows heb je bullet FTP server die is grafich,

volgens mij had je die ook voor linux

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Wat moet je in vredesnaam met een grafische FTP server?? Een server heeft geen ene hol te maken met een GUI die er toevallig aanhangt om de configuratie te regelen. Dat is toch gewoon een kwestie van een of andere frontend zoeken voor je favoriete server (gebruik versvlees, daar heb je er zat). Een server hoort een daemon te zijn, geen programma!!

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1