Vraagje over cd-RW

Pagina: 1
Acties:

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52
Is het mogelijk een cd-rw in een brander te branden die dit niet ondersteunt?
Zodat het in een brander die dit wel ondersteunt mogelijk is deze weer te wissen?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
nee.

cd-rw discs moeten door een heel andere laserintensiteit worden beschreven. CD-r discs bevatten een laagje organish materiaal dat met een lagere intensiteit aangepast kan worden dan de kristalstructuur op cd-rw discs...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• joop3
Ok bedankt voor je snelle reactie!

Denk vraag het eerst maar voordat...

Is het überhaubt niet mogelijk zo'n cd'tje te branden of is ie gewoon niet meer te erasen?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Hoe bedoel je precies?

Je kan met een cd-recorder geen cd-rw discs scrijven. De drive kan ze waarschijnlik al niet eens initialiseren.

Je kan er waarschijnlijk wel beschreven cd-rw discs mee lezen.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• joop3
Ja dat bedoelde ik of ik die cd-rw kan beschrijven in een brander zonder rw functie

Wordt misschien toch tijd voor een nieuwe brander zo langzamerhand (heb een plextor 4x scsi)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:37 schreef joop3 het volgende:
Ja dat bedoelde ik of ik die cd-rw kan beschrijven in een brander zonder rw functie

Wordt misschien toch tijd voor een nieuwe brander zo langzamerhand (heb een plextor 4x scsi)
Onmogelijk.
En een nieuwe is wel aan te raden ja. Ik had ook een plextor 4x. En nu heb ik er een liteon bijgekocht voor de rw functie

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• joop3
Tja wil eigenlijk wel scsi als ik een nieuwe neem.

Maar voor de rest bevalt dit brandertje prima hoor
Nooit problemen mee gehad
Al moet ik wel zeggen dat het af en toe wel lastig is dat je een cd in een tray moet doen ipv een laadje
Pagina: 1