Intel D850GB: Vaag gezoem

Pagina: 1
Acties:

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Ik ben bezig met een systeempje bouwen bestaande uit een Intel D850GB, een P4 1,5GHz en 256MB RDRAM en een lading niet relevante zooi.

Wat zo vaag is; als je de pc uitzet blijft er een ledje op het mobo branden (okay dat gedeelte is niet zo vaag) en blijf je gezoem horen; bijna alsof ergens xtreem veel spanning op staat. Is dat normaal of heb ik ergens iets grandioos fout gedaan?

Misschien (hopelijk) voor een aantal van jullie een stomme vraag maar dit is de eerste keer dat ik een P4 systeem maak.
Ik heb al gezocht of dit al eerder gevraagd is maar de search doet het niet ;(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Als ergens extreem veel spanning op staat hoor je alleen het knetteren van vonken die dan overspringen..

Wat je verder kunt horen dan zijn de trillingen die trafo's maken doordat er veel vermogen doorheen gaat (en door het sterke veld gaan de windingen trillen!). Da's een 50Hz brom..

Maar weet je niet zeker dat er niet ergens een fan blijft draaien? Of dat het niet de monitor of een geluidssysteem (speakertjes of whatever) is?

• Ecco
Nee komt echt uit het moederbord. Misschien dat het uit de voeding komt en dat het gewoon lijkt alsof het uit het moederbord komt, maar volgens mij komt het echt uit het moederbord :(

En een fan die nog staat te waaien? Neh, das toch wel een ander geluid...

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 09:30
elco's/condensators willen dat nog wel eens doen, is niet schadelijk, het kan ook zijn dat het uit je video/ge;uids/IO/whatever kaart komt, is gewoon restspanning, die ontlaadt zich via het een of ander(kan alles zijn) en dat kan die brom geven

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Tja, dan gok ik toch echt op de voeding.. Ik zou niet weten wat er ook maar een beetje geluid zou kunnen maken op een mobo..
Maar als er echt iets geluid maakt op het mobo is het niet echt goed.. Maar daar zul je dan ook snel achterkomen, want dan leeft het mobo ook niet lang!

• Ecco
Als ik de stroom erafhaal houdt het op tegelijk met het ledje op het moederbord, anders blijft het gewoon doorgaan :?
Pagina: 1