Toon posts:

2 monitors met 2 beeldkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag 2 monitors aansluiten aan mijn pc zodat ik men bureaublad zou kunnen uitbreiden, en dit wil ik met 2 beeldkaarten doen, omdat de GF2 MX die er nu inzit nie kwijt wil ...
ik heb dan een SIS 5598 kaart erin gestoken, maar ik krijg een hardware confilct dat hij dit device niet kan starten ...
dus ik kan ook men bureaublad niet uitbreiden ..
weet hier iemand raad op ?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Ander PCI slot uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
zou da kunne helpen ?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Wel OS gebruik je? Voor Win2k moet ik mijn PCI S3Virge als primaire videokaart in de bios zetten, en dan kan ik wel onder windows mijn AGP als primaire kaart gebruiken. Andersom werkt het niet. Misschien is dit ook jouw probleem.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kan je in de settings niet het irq (of wat het conflict veroorzaakt) zo wijzigen dat het geen conflict veroorzaakt.
(Start->settings->controlpanel->systeem->device manager->je tweede videokaart selecteren->resource tab selecteren->use automatic settings uitvinken -> selecteer conflict item (meestal irq of mem) -> change setting button indrukken en kijk of je iets zo handmatig in kunt stellen dat er geen nieuw conflict ontstaat in het onderste schermpje *phew*) .

Meestal is het wel goed te krijgen maar het is soms wel ff van alles proberen en een paar keer opnieuw opstarten. Soms moet je ook wel eens wat instellingen in de BIOS veranderen maar daar kan ik zo nu niets over zeggen.

Als je kaart 'alleen' een conflict heeft dan gaat het wel lukken om hem aan de praat te krijgen.
Als je echt geen irq's meer over hebt dan kan je soms wel een com-poort uitzetten als je die niet gebruikt.

succes en laat ook ff horen als het werkt... :)

Senile! Senile Oekaki