Toon posts:

Wiens 1Mbit ADSL loopt op de volle snelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via Planet zo'n mooi ADSL-Advanced (1Mbit) abo genomen, en m'n downloadsnelheid hangt tussen de 8 en 40 kilobyte/seconde, zelfs met een download-accelerator. Het 512k abo heeft al een fysieke snelheid van rond 51k/sec, dus ik zit zwaar onder de maat.

Planet al gebeld, meerdere malen, en meerdere malen samen m'n PC opnieuw geconfigureerd. Mxstream helpdesk al meerdere malen gebeld, maar daar moet ik de TD krijgen, die constant in gesprek is!!

Wat kan ik er nog aan doen? Nou, behalve een klachtbrief schrijven en m'n geld terugvragen (wie denkt dat ik 175 piek per maand betaal voor deze verbinding mag zich bij een psychiater melden) heb ik weinig andere mogelijkheden meer.

Ik zit me alleen af te vragen of ik nu weer de enige ben die dit heeft.

Jord.

Verwijderd

surfen naar www.mxstream.nl en dan klik je op support en
modem drivers installeren...
B-)

Verwijderd

Topicstarter
Lol, dat heb ik net al aan iemand anders gezegd ;)
Dat heb ik dus al gedaan, inclusief de patch voor WinME. Helaas.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Probeer eens wat te downloaden via FTP van bv. tucows.planet.nl? Normaal moet je dan toch de 110 KB halen...(en upload applicaties als kazaa e.d. effe uitgooien)
Wat voor modem heb je? USB of Ethernet?

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Probeer ff hierzo

Met MxStream Fst haal ik daar een constante van 114kbyte/sec

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Het zou aan de kwaliteit van de bekabeling kunnen liggen, hetzij die van KPN, hetzij die van jezelf binnenshuis.

Hoe heb je e.e.a. aangesloten?

Heb je een ISDN- of een analoge aansluiting?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 19:13
ik hoorde ooit dat adsl zo goed was...

krabbelen steeds meer mensen nou terug van dat idee of ben ik nou gek ???

Verwijderd

ik heb ook al meerdere mensen gehoord met die klachten, maar weet eigenlijk niet wat ze eraangedaan hebben :? sorry

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even wat antwoordjes :)

Downloaden via tucows.planet.nl gaat ongeveer even snel als ik boven gezegd heb, zelfs langzamer als ik geen download-accelerator gebruik.
Mijn modem is Ethernet, aangesloten op een 2de NIC in mijn PC. 2de NIC? Ja, de ander is voor mijn netwerk, dat wel normale snelheid heeft.

Ik heb de normale aansluiting, dus non-ISDN.

En dan nog het gekste. Onder Win2k haal ik 120k/sec. Daarstraks 8.5Mb in 21 seconden binnen getrokken.
Mijn uploadsnelheid onder WinME is echter 4x zo hoog als mijn down. Ook weer gek.

Okee, kan dus aan mijn WinME liggen. Ik denk dat ik dit weekend het grootste deel van m'n programma's maar ga overzetten naar Win2k, en WinME alleen nog gebruik voor al die spellen die het onder Win2k vertikken.

Jord.

Verwijderd

ben je lekker mee zeg ik haal met basis soms wel 70 kb en constant maar meestal 60 constant misschien zijn hun gewoon verkeerd voor jouw geconfirureerd das wel kut he
en die helpdesk bij planet werkt ook niet ze weten geen zak mijn adsl werkte ook niet en ze kwamen er niet uittotdat ik er zelf maar achter ben gekomen

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jord-> ik leef met je mee :)

Verwijderd

Is er niet een dll die je speciaal voor winME hebt die dit soort shit oplost?

Verwijderd

Topicstarter
Kan aan dat maffe script liggen, maar anderen werken ook normaal met WinME en hoge snelheid, dus... ik heb een pet, heb het er net ingegooid ;)

• wouzer
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:52 schreef zworp het volgende:
ben je lekker mee zeg ik haal met basis soms wel 70 kb
Met basis, 70KB/s, lol... max is 64KB/s, exclusief overhead, dus geen grapjes maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, zijn max is altijd nog sneller.:(

Veranderingen nu ff gedaan aan mijn PC: Highpoint IO-controller en 2de NIC omgezet in PC en in IRQs. 2de NIC zit nu op IRQ10 alleen, en ik ben er 4K op vooruit gegaan.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
hahahaha ik ben lekker tevreden met mijn @home kabel die gemiddeld 450/500 kb haalt

Verwijderd

Mijn Fast ADSL draait zonder troubles.

Eerst had ik hem direct aan me WinME bak hangen.. Full speed! En nu is ie tweaked (http://www.bruring.com/adsl) en zorgt dat low budget alcatel geval zelf wel voor een verbindinkie :)

• qless
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Als je onder een ander OS wel de volle snelheid haalt -> bewijst het eens te meer dat de TCP/IP stack van win 9x bagger is :r

De TCP/IP stack van Linux/FreeBSD/Win 2k/Win XP (laatste 2 komen van FreeBSD) zijn wel flink beter.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Mr Magic
  • Laatst online: 08:40
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:43 schreef Jorden het volgende:
En dan nog het gekste. Onder Win2k haal ik 120k/sec. Daarstraks 8.5Mb in 21 seconden binnen getrokken.
Mijn uploadsnelheid onder WinME is echter 4x zo hoog als mijn down. Ook weer gek.
Klinkt als een probleem met de MTU-instelling van de TCP/IP stack van WinME.

Er zijn progjes voor te krijgen om dat aan te passen, bijvoorbeeld DrTCP

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 05 oktober 2001 17:52 schreef zworp het volgende:
ben je lekker mee zeg ik haal met basis soms wel 70 kb en constant maar meestal 60 constant misschien zijn hun gewoon verkeerd voor jouw geconfirureerd das wel kut he
en die helpdesk bij planet werkt ook niet ze weten geen zak mijn adsl werkte ook niet en ze kwamen er niet uittotdat ik er zelf maar achter ben gekomen
, . ? ! < :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:15 schreef mr_niceguy het volgende:
hahahaha ik ben lekker tevreden met mijn @home kabel die gemiddeld 450/500 kb haalt
:r

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Met dank Mr Magic :)

Dat heeft het hem gedaan... 110k/sec !! Woohoo !!

Jord.
Pagina: 1