Beste monitor zonder Diamondtron of Trinitron

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 11:42

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
eey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe 19" monitor en overal worden die Diamondtron en Trinitron beeldschermen aangeprezen.

nou zijn deze beeldschermen wel super scherp maar als je bijvoorbeeld in word iets typt zie je op 1/3 en op 2/3 hoogte van het scherm dat er 2 hele kleine lijntjes lopen. en die wil ik daar niet.

dus nou is mijn vraag welke monitor de beste is zonder deze 2 technologieen of dat er een monitor met deze 2 bestaat die niet die lijntjes weergeeft.

het moet een 19" monitor zijn.
kon ff nix in de UTFS vinden dus vandaar....

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Koop een lcd scherm.

Nooit meer last van onscherpe letters.
Geen strepen.

Kortom perfect voor word.

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Zonder deze twee lijntje zijn er niet.

Maar ik vind wel dat je je aansteld hoor. Ik heb al vier jaar een diamontron en een gewone beeldbuis Allebij iiyama 17 inch en ik kan je vertellen dat die diamontron 10x beter is en die lijntje zie je alleen bij een witte achtergrond en dan moet je er nog opletten.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

Verwijderd

Ik geloof dat die Iiyama visionmaster pro 452 in diamondtron en crt te koop is. Kost rond de 1000 piek geloof ik. Zoek hem anders ff op met search op. En de LG Flattron is ook Crt

Verwijderd

monitoren met flattron techniek.

LG dus.

maar je stelt je wel aan. Die lijnen vallen na 10 minuten al niet meer op.Ik moet gewoon op mijn iiyama zoeken waar die lijnen zitten.

Verwijderd

LG monitoren met Flatron techniek hebben deze lijntjes niet. Kijk eens op www.lge.com

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Op vrijdag 05 oktober 2001 13:30 schreef mhzeater2 het volgende:
Zonder deze twee lijntje zijn er niet.

Maar ik vind wel dat je je aansteld hoor. Ik heb al vier jaar een diamontron en een gewone beeldbuis Allebij iiyama 17 inch en ik kan je vertellen dat die diamontron 10x beter is en die lijntje zie je alleen bij een witte achtergrond en dan moet je er nog opletten.
wie ben jij om hem een aansteller te noemen... als hij geen lijntjes wil dan wil hij geen lijntjes en moet jij daar niet over beginnen. simpel.

nu ontopic: een goede non-flatscreen zou zijn: EIZO F730 bijvoorbeeld.

LG heeft schermen die plat zijn en geen lijntjes hebben, maar of die er ook in 19" zijn daar moet je zelf even voor kijken.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 13:33 schreef larsieboy het volgende:
Ik geloof dat die Iiyama visionmaster pro 452 in diamondtron en crt te koop is. Kost rond de 1000 piek geloof ik. Zoek hem anders ff op met search op. En de LG Flattron is ook Crt
diamandtron = crt :)

die andere is met flat square tube ofzo.

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05
Kies voor bijvoorbeeld de 19 inch lg flatron. :P
Is de zelfde kwaliteit (zoniet beter) als de iilyama, maar
heeft niet 2 hinderlijke lijntjes.

Ik heb van de week deze monitor gekocht en ben er zeer tevreden over !

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
luister jongens
de monitor is niet voor mij en ik probeer alleen maar uit te zoeken welke de beste is.
dus hou het Flamen alsjeblieft een beetje voor je

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Als je per se zonder lijntjes wilt, moet je dus LG nemen (zoals hierboven reeds gezegd)

Maar, de lijntjes vallen idd na een paar minuten al niet meer op hoor (heb zelf een IIyama VM Pro 450 gehad). Ik heb nu weliswaar zonder lijntjes (LG 915FT Plus :9), maar als ik achter me oude monitor zit merk ik echt niets van die lijntjes :Z

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 13:34 schreef Nephilium het volgende:

[..]

diamandtron = crt :)

die andere is met flat square tube ofzo.
CRT = Cathode Ray Tube. Oftwel gewoon een glazen beeldbuis. Dat zijn alle normale schermen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:23 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

CRT = Cathode Ray Tube. Oftwel gewoon een glazen beeldbuis. Dat zijn alle normale schermen.
Jup, CRT hoeft niet persee te zeggen dat het Diamondtron of triniton monitoren zijn, maar dat 't geen TFT monitoren zijn. CRT en TFT zitten in dezelfde woordfamilie zeg maar :) (twee type's).

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:02 schreef komaki het volgende:
luister jongens
de monitor is niet voor mij en ik probeer alleen maar uit te zoeken welke de beste is.
dus hou het Flamen alsjeblieft een beetje voor je
?
Wie flamed er dan ?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:46 schreef violator_ het volgende:

[..]

?
Wie flamed er dan ?
ach ik wordt gewoon beetje moe van iedereen die zegt dat ik aan het zeuren ben (zie een paar posts beetje bovenaan) met mijn 2 streepjes en dat je ze bijna niet ziet.
Ik zoek gewoon het beste beeldscherm zonder die lijntjes.

• Pollewob
  • Niet online
Ik zou zeggen de Philips 109B of de Hansol 920D / 920EF.. geen lijntjes en heel mooi beeld :)

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:53
Op vrijdag 05 oktober 2001 13:34 schreef P5ycho het volgende:
nu ontopic: een goede non-flatscreen zou zijn: EIZO F730 bijvoorbeeld.
Yep, idd. Ik zit nu achter m'n Eizo F730, en het is echt een top monitor! Kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat! Super scherp, en geen lijntjes!

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:46 schreef Overspeed het volgende:

[..]

Yep, idd. Ik zit nu achter m'n Eizo F730, en het is echt een top monitor! Kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat! Super scherp, en geen lijntjes!
Hoe "bol" is die Eizo F730 eigenlijk?

• PsYgHo
  • Laatst online: 15-08 01:54
toch wel formaat vissekom >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:04 schreef psygho het volgende:
toch wel formaat vissekom >:)
Spreekt je uit ervaring of ben je zo iemand die op platte beeldschermen geilt....

• Fish_Hook
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:11 schreef kadaver het volgende:

[..]

Spreekt je uit ervaring of ben je zo iemand die op platte beeldschermen geilt....
In deze draad zien we een post van Psygho, die een vermelding doet van zijn nieuwe trots: een Sony G420.
Hij kijkt dus graag naar platte schermpies. ;)

Maar inderdaad, ik vraag me ook wel af hoe bol die Eizo nou is... Hoeveel millimeters komt het midden naar voren vergeleken met de zijkanten? (of moeten we het over centimeters gaan hebben? :P )

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

Verwijderd

Philips 109B20

• PsYgHo
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:41 schreef Fish_Hook het volgende:

[..]

In deze draad zien we een post van Psygho, die een vermelding doet van zijn nieuwe trots: een Sony G420.
Hij kijkt dus graag naar platte schermpies. ;)
Op dinsdag 16 oktober 2001 12:11 schreef kadaver het volgende:

[..]
Mijn voorliefde van borsten is onevenredig met mijn voorliefde wat betreft schermpjes >:), ik geil wel een beetje op platte schermpjes, heb tot nu toe aleen maar vissekommen gehad, en moet je vertellen, eenamaal plat schermpje gezien en er 2 dagen mee gewerkt, nooit meer een vissekom!

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Verwijderd

Mijn voorliefde van borsten is onevenredig met mijn voorliefde wat betreft schermpjes >:), ik geil wel een beetje op platte schermpjes, heb tot nu toe aleen maar vissekommen gehad, en moet je vertellen, eenamaal plat schermpje gezien en er 2 dagen mee gewerkt, nooit meer een vissekom!
hmm, die sony g420 heeft je wel 1600,- ofzo gekost. Voor 1250,- een perfecte "bolle" beeldbuis of een goede platte beeldbuis.. De keus is moeilijk...

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik ben ook van mening dat je tegenwoordig ofwel moet kiezen voor een scherm met aperture grill (Trinitron, DiamondTron, WhateverTron) ofwel meteen naar TFT schermen moet gaan kijken.

TFT's van 18" zijn even groot als een CRT van 19", maar kosten wel aanzienlijk meer. Voor die meerprijs krijg je echter onberispelijke scherpte, geen 2 horizontale strepen meer, minder verbruik, ...

CRT's zonder -Tron techniek zijn, IMHO, niet meer de moeite waard.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• PsYgHo
Op woensdag 17 oktober 2001 15:45 schreef kadaver het volgende:

[..]

hmm, die sony g420 heeft je wel 1600,- ofzo gekost. Voor 1250,- een perfecte "bolle" beeldbuis of een goede platte beeldbuis.. De keus is moeilijk...
de mijne koste uiteindelijk "maar" 1426,00 incl btw en remboers. Had namelijk voor dat bedrag een g400 gekocht en was rot, na 4,5 mand gezeuer en ge-etter heb ik van sony een g420 gekregen ter compensatie.. dus dat valt mee, maar goed, ding is echt gweldig op alle fronten... Nou weet ik weer waarom ik toen een sony wou!

Verwijderd

LG 915FT+

Heb ik hier ook voor me snuit staan en is echt om van te :9~

Verwijderd

Ik zou als ik jou was voor een LG Flatron 19" gaan erg goed, ik zelf de 17" van LG en deze bevalt perfect. *D

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:17
Kijk ff naar de nieuwe samsung modellen, ook echt plat en geen lijntjes.
Pagina: 1