Toon posts:

Acceptgiro maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds een tijdje ben ik penningmeester van een dorps/wijkvereniging. Mijn vraag gaat over het volgende. Ik heb in Access een database aangemaakt met daarin de ledenadministratie. Eens per jaar dienen er acceptgiro's verstuurd te worden voor het betalen van de contributie. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan voorbedrukken met bijvoorbeeld rekeninginfo en bedrag?

Bij voorbaat dank.

• kapser
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
bij de rabobank hebben ze een programma waarmee dat mogelijk is. Moet je wil een verenigingsrekening bij hun hebben. In dit programma kun je ledenadministartie behouden en acceptgiro's laten drukken dacht ik.

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Verwijderd

Wanneer je acceptgiro's wil afdrukken moet je dat aanvragen bij een instantie, de bank weet wel welke. Je moet dan bewijzen dat je printer steeds hetzelfde print en met OCR-b. Het gaat dan om een test van een paar duizend afdrukjes.

Het maken van acceptgiro's kan niet zomaar, je hebt dus toestemming nodig. Of je moet geluk hebben dat ze niet worden gewijgerd.

Verwijderd

Vroeger was er een prgramma allinone (even zoeken op internet) dat alles deed, acceptgiro's kun je gewoon vragen via de postbank, zelfs voorbedrukt.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Daviclub kan dat ook.

Houdoe

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Moet je toestemming hebben om Acceptgiro's te versturen? Het gaat toch gewoon om het invullen van die Acceptgiro's en niet het letterlijk drukken ervan?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

nou en of je toestemming moet hebben, het aanvragen van acceptigro's gebeurt via of de BankGiro Centrale (bij alle banken) of via de postbank zelf... zowieso worden ze dan bij het zelfde bedrijf gedrukt en geprint. Je kan ze blank laten bedrukken met alleen een oplopende nummering (OCR-B) maar ook kan je al je bedrijfsnaam etc laten opprinten, tevens zijn er drie of vier verschillende soorten acceptgiro's in omloop

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

Vroeger typte ik ze nog wel met een ouderwetse typemachine (de gegevens van de leden en de bijdrage, gegevens van de vereniging staan toch altijd al voorgedrukt).

Volgens mij is dan het handigst om in Access een rapport te maken (wordt wel een gepriegel).
Anders hebben de meeste financiele paketten (davilex, exact etc) hier wel een standaard lay out voor.

Verwijderd

Ik ben momenteel op zoek naar een Crystal Reports layout voor acceptgiro's. Kan iemand mij daaraan helpen of mij van wat tips voorzien?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij heeft jouw vraag niets met dit topic te maken; behalve dan dat je ook acceptgiro's wil maken. Begin met bovenstaande reacties en open eventueel een eigen topic als je er niet uitkomt. Dit topic is redelijk oud namelijk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.