[Java] package rename tool

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik zoek een freeware tool om alles in nieuwe packages in te delen.

Verwijderd

Kan je wat preciezer zijn?

• Alarmnummer
Ik zoek een tool om class files van package te laten veranderen.. bijvoorbeeld:

com.jph.package1 naar com.jph.package2

En een search en replace is veel te gevaarlijk. Zoek dus een repackaging tool...

[edit] vergeten

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik denk dat je dan even op Mbravenboer moet wachten.
uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij met een refactoring tool bezig is ;)

• Alarmnummer
zoiets had ie al verteld ja..

Nog een vraag. Op dit moment gebruikt ik veel todo text bestandjes tusen mijn source files. Maar is er geen programma waar je dit soort dingen in kan doen? Waarmee je beter kan bijhouden wat er nog moet gebeuren ed.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb zelf een tooltje geschreven die een in een directory structuur een package aanpast. Je kan bijvoorbeeld. org.ditwilnietmeer. aanpassen naar org.ditwilikwel. Het werkt echter alleen als je package declaratie op de eerste regel staat en alle imports statements erna zonder commentaar ertussen (je begrijpt het, heel snel geschreven dus ;) ).

Het hernoemen van een package is vreemd genoeg nog geen bekende refactoring. Ik ben bezig met reviews van een aantal refactoring tools, maar geeneen tooltje ondersteunt dit tot nu toe. Misschien mijn tooltje over een jaar wel ;) .

Als je die rommel van mij wilt gebruiken (heel klein) moet je het maar ff zeggen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Alarmnummer: Op dit moment gebruikt ik veel todo text bestandjes tusen mijn source files.
Ik gebruik altijd in de source TODO: blabla. ff grep of find en klaar :) . In Visual Studio .NET zit dit zelfs ingebouwd op dezelfde manier.
Maar is er geen programma waar je dit soort dingen in kan doen? Waarmee je beter kan bijhouden wat er nog moet gebeuren ed.
Niet dat ik weet. Als je het echt goed wilt doen kan je iets als dit doet:

TODO: identifier

In je source zetten op de plekken waar je nog wat moet doen en in een XML file bijhouden wat je moet doen voor die identifiers en de status van het werk. Is vrij simpel te maken denk. Zelf vind ik TODO in de source met een klein stukje tekst erachter meer dan uitstekend werken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Together van TogetherSoft kan dit, je kan gewoon met drag en drop classes naar packeges slepen. Er is een gratis editie te downloaden

• mbravenboer
Tomatrix: Together van TogetherSoft kan dit, je kan gewoon met drag en drop classes naar packeges slepen. Er is een gratis editie te downloaden
Paar vraagjes uit interesse :) :

1. Ik neem aan dat hij dan ook de imports aanpast in andere klassen?

2. Ook in de package waar de klasse uitkomt een import toevoegd indien nodig?

3. Past hij alleen de files in een project aan of kan je een soort scope aangeven waar je in de aanpassing wilt laten doorvoeren?

4. Werkt het ook als je ergens in je code naar de volledige klasse naam (dus inclusief package) refereert en dus geen import gebruikt?

5. Werktie ook bij gebruik van reflectie?

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:39 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Paar vraagjes uit interesse :) :

1. Ik neem aan dat hij dan ook de imports aanpast in andere klassen?
yep
2. Ook in de package waar de klasse uitkomt een import toevoegd indien nodig?
yep
3. Past hij alleen de files in een project aan of kan je een soort scope aangeven waar je in de aanpassing wilt laten doorvoeren?
alleen in het project, voor zover ik weet
4. Werkt het ook als je ergens in je code naar de volledige klasse naam (dus inclusief package) refereert en dus geen import gebruikt?
yep
5. Werktie ook bij gebruik van reflectie?
helaas...

Maar het is verder een hele mooi pakket, interactie tussen UML diagrammen en je Java/C++/C# code.

• mbravenboer
Tomatrix: yep, yep, alleen in het project, voor zover ik weet, yep, helaas...
Netjes, netjes, logisch, netjes, jammer maar logisch ;)

Bevat Together nog meer van deze herstructurings features?
(beetje luie vraag want ik kan het natuurlijk ook zelf gaan checken ;) . Maar het is wel interessant om het van een gebruiker te horen.)
Maar het is verder een hele mooi pakket, interactie tussen UML diagrammen en je Java/C++/C# code.
Ik ken het pakket inderdaad en de opzet is erg interessant (zelf gebruik ik het alleen niet). Op de UU wordt het gebruikt in de 'OO voor gevorderden' vakken :) .

• mbravenboer
Correctie: IDEA van IntelliJ (volgens velen een van de beste Java IDEs) biedt wel uitstekende support voor package renaming (en moving). Verder zijn er ook zeer veel andere rename refactorings (parameter, method, field, local variable etc).

Pagina: 1