::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
exact volgens je wensOp vrijdag 05 oktober 2001 12:30 schreef KolNedra het volgende:
Weet iemand hoe ik de achtergrond kleur kan veranderen van een <td> tag als ik over een link ga die in die tag staat?
code:
1
2
3
| <td> <a href="blaat.html" onmouseover="this.parentElement.style.backgroundColor='red'">blaat</a> </td> |
of misschien iets simpeler
code:
1
2
3
| <td onmouseover="this.style.backgroundColor='red'"> <a href="blaat.html" >blaat</a> </td> |
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Okay, dat laatste voorbeeld werkt, maar hoe zet ik dat nu in CSS?
::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
niet,Op vrijdag 05 oktober 2001 12:48 schreef KolNedra het volgende:
Okay, dat laatste voorbeeld werkt, maar hoe zet ik dat nu in CSS?
dit is javascript en voorlopig heeft het geen enkel zin dit via CSS te doen.
CSS kent wel pseudo-classes als :hoover en :active, maar die kunnen a) enkel styles van het eigen element aanpassen en b) functioneren momenteel enkel op A-tags
in de toekomst valt wel wat te verwachten van een CSS-based event-model, vooral met een gestandaardiseerde versie van msie's behaviour-propertie, maar voorlopig heeft het geen zin/teveel nadelen en beperkingen om dat toe te passen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Pagina: 1