Toon posts:

ps2 muis aansluiten terwijl PC aanstaat

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, kan ik een ps2 muis gewoon vast en loskoppelen van mijn pc terwijl deze aanstaat? Zonder dat de boel dus naar de kl*te gaat?
bedankt

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ja tuurlijk waarom niet?

Alleen als je pc is opgestart, en je wilt dan pas je muis aansluiten moet je hem wel eerst opnieuw opstarten

Twitter | Linkedin

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Mijn ervaringen hiermee zijn niet zo best... uitpluggen gaat meestal wel, maar als je daarna een muis weer aansluit crashed de computer meestal.

Ik zou je het niet aanraden, maar je zou het een keertje kunnen testen als je geen belangrijke programma's aan hebt staan. Je computer mol je er heus niet zomaar mee.

Verwijderd

Moet je in de Bios de optie Halt on error op "none" zetten zodat de machine niet stopt bij hat afkoppelen van je muis of je keyboard.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als er maar een PS/2-muis in zit bij het aanzetten van je computer kan het (hij kijkt dan namelijk of er een muis inzit, anders schakelt hij de poort gewoon uit en gaat 't niet werken).
Ik heb zo'n PS/2-muispoortje nog nooit kapot zien gaan, dus daar hoef je niet echt bang voor te zijn. Maar ga niet enthousiast toetsenborden ompluggen, die poortjes zijn veel gevoeliger (ervaring hoor :o).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52
Tot nu toe geen problemen terwijl ik dat toch al een tijdje doe bij m'n laptop. :)

(Muisie is toch wat fijner dan zo'n touchpad, maar soms vergeet ik de muis aan te sluiten, en heb ik 'em al opgestart... :))

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
met m'n laptop gaat het ook, met m'n desktop pc niet. Maar hij loopt ook niet vast, de muis werkt gewoon niet. Moet je inderdaad restarten.

Powered by KPN

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb wel eens gehoord dat je ps/2 poort hiermee kan opblazen (kortsluiting > vonk enzo)

Sindsdien ben ik er huiverig voor, pc afsluiten is zo gebeurt (bij mij dan :))

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PS/2 is er niet voor gemaakt om ge-hot-plugd te worden. Hierdoor kunnen er dus als je het wel doet een paar problemen ontstaan.

1) Het OS kan over zijn nek gaan.
2) Je kan de boel opblazen.

Dat opblazen, de kans daarop is trouwens heel erg klein. Hoewel een flatgenoot van me het een keer voor elkaar heeft gekregen zijn keyboard buffer op te blazen door een ps/2 keyboard te hot-pluggen. Mobo vervangen dus.

Wat betreft OS dat over zijn nek gaat... Windows wil wel eens crashen als een PS/2 device wordt ge-hot-plugd. In Linux doet een muis het gewoon niet meer, maar even naar een text-console switchen en terug naar X lost dat op. Bij keyboards in Linux gaat het beter. Blijft het wel doen, maar de xset settings gaan verloren, dus de repeat time en repeat rate enzo worden gereset.

Het blijft dus een beetje risky business. Maar ik vind het risico aanvaardbaar. Je hebt meer kans op het eerste het beste zebrapad overreden te worden dan dat je je keyboard- of muisbuffer opblaast. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• marteltor
  • Laatst online: 22:01
ik heb het regelmatig geprobeerd...
het lukt, maar je kan hem tot je reboot niet gebruiken

• DaRoot
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Met dat opblazen zal het wel meevallen, maar de kans is groot dat je de zekering van de PS/2 poort naar zijn grootje helpt. En dat zijn geen makkelijk te vervangen glasbuisjes. Het komt puur door het feit dat je zowel de data als de voedingsspanningslijntjes tegelijk ontkoppelt. Als je eerst de datalijnen en dan de voedingslijnen ontkoppelt, gaan ook de zekeringen niet kapot.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:13 schreef marteltor het volgende:
ik heb het regelmatig geprobeerd...
het lukt, maar je kan hem tot je reboot niet gebruiken
In Windows ja. In Linux is het een kwestie van Ctrl-Alt-F1, Alt-F7 :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Fatamorgana
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Als je de muis niet meer kunt gebruiken na her inpluggen, gewoon nog eens doen wil wel eens helpen, of naar de device manager gaan en daar refresh kiezen.

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ik kan m wel gewoon erin en eruit halen in windows.. en blijft werken..
Ik hoef niet opnieuw op te starten ofzo..

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

USB Geen probleem, maar een PS/2 muis is beter te ontkoppelen wanneer de pc UIT staat !!!

Ook voor het aansluiten MOET je pc UIT staan !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ik heb gewoon ps/2

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:36 schreef asjemenou het volgende:
Moet je in de Bios de optie Halt on error op "none" zetten zodat de machine niet stopt bij hat afkoppelen van je muis of je keyboard.
Mwah, als Windows eenmaal draait is dat niet echt meer van toepassing... |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:01 schreef KIP het volgende:

[..]

Mwah, als Windows eenmaal draait is dat niet echt meer van toepassing... |:(
indd wil gewoon zeggen dat ie niet gaan verder booten als ie geen keyboard vindt

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1