ATi Rage Mobility 128

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een notebook aangeschaft bij Dell met daarin de ATi RageMobility 128. Nu staat hier WindowsME op en wil ik deze formatteren en er Win2000 opzetten.
Maar nu had ik ergens gehoord dat Win2000 en die ATi Rage videokaart niet goed samenwerken.....

is dit werkelijk waar ofniet, ik heb ook al naar deivers gezocht, maar daar kom ik ook niet veel verder en de search op het forum werkt momenteel niet.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:11
Dat gaat alleen om de ATI Rage MAXX of hoe dat onding ook mag heten. Dat is een videokaart met twee videochips erop. Ati heeft hiervoor geen drivers voor win2k kunnen ontwikkelen (die beide chips aansturen).
Ik heb overigens zelf een Compaq Armada E500 met Ati Rage mobility erin en dat draait verder prima onder Win2k/XP. Zelfs OpenGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ondertussen al even verdergezocht, omdat ik asap wilde formateren en heb de win2000 drivers al gevonden,

maar iig wel bedankt

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog iets,

ik ben nu ook de nieuwe DVD drivers aan het downloaden,
zijn deze persé nodig als ik win2k erop zet?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
Draait dat nou een beetje, zo'n rage mobility? Kan je bijvoorbeeld 1024x768 low detail Q3 spelen?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het nu nog niet, heb hem gister pas gekregen.
Er staat nu nog niets op, maar ik wil ook eerst win2k erop zetten en dan zal ik eens kijken of het draait (zal pas maandag worden, want heb q3 cd op kamer laten liggen)

maar het gaat me ook niet om het gamen dus maakt me niet zoveel uit of hij het trekt ofniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb dan een wat oudere laptop (p3 600) met een Ati Rage Moble erin, maar die draait q3 alleen op 320*240. Ach als je op school via het netwerk q3 speelt maakt dat zoveel niet uit :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:11
Op vrijdag 05 oktober 2001 12:21 schreef Milo het volgende:
Draait dat nou een beetje, zo'n rage mobility? Kan je bijvoorbeeld 1024x768 low detail Q3 spelen?
Nee, dat draait niet echt lekker hoor. Quake 2 gaat nog wel en half life ook tot op zekere hoogte maar Quake3 draait alleen op 640x480 maar dat ziet er niet lekker uit op een tft scherm bedoeld voor 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
Dan moet je dus 512x384 gaan spelen. Ziet er nog wel enigzins uit, denk ik. Dan zou ik toch gaan voor 1024 met alle eye-candy uit en een frame-rate van ~20 fps ofzo (dat doet ie toch wel?)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik denk dat een aantal mensen een aantal kaarten verwarren, ik had vroeger een Rage Pro Turbo AGP kaarje en daarmaa kon ik al "redelijk" kweek 3 spelen daarvan is ook een mobiele versie verkrijgbaar, echter dat is wat anders dan een Rage 128, die zijn een tikkie sneller en moet het toch wel kunnen trekken denk ik iig 800x600 misschien maar 16 bit, maar aangezien ik met een tragere rage pro al 640x480 kon spelen moet het zeker te doen zijn.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wel installeren als ik weer op mun kamer ben, en dan laat ik het wel weten of het een beetje draait.

hopelijk op 800 x 600.....
Pagina: 1