NNTP account

Pagina: 1
Acties:

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Mijn provider is Chello en dat werkt de laatste tijd redelijk behalve dan de newsservers, die zijn nog steeds zo slecht dat je er gewoon niks aan hebt.

Het resultaat is dat is nu uren loop te zoeken naar dingen die in nieuwsgroepen staan, maar waar ik niet bij kan.

Een oplossing is een dial-up accountje te nemen bij een fatsoenlijke provider (XS4All, Demon, Planet Internet) en dan de nieuwsserver van hun te benaderen over Chello.

Mijn vraag: Bij welke providers is dit mogelijk? Hoe goed zijn hun newsservers (snelheid, aantal groepen, hoe lang blijft een binary post staan)?

Of zijn er misschien goedkopere alternatieven?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Neem een account op XS4ALL. Voor fl. 30,00 per maand krijg je toegang tot de grootste newsserver van de wereld (3,5 TB). De berichten blijven 5 tot 10 dagen op de server bewaard, binaries zijn in 99,8% van de gevallen compleet. Met je Chello-account kun je dmv je XS4ALL loginnaam/password inloggen op de server. Zelf heb ik @Home, gaat prima. Een nadeel van de server is de snelheid, 's avonds is het bijna niet vooruit te branden. 's Morgens en overdag gaat het wel.

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:05 schreef TweakersOnly het volgende:
Neem een account op XS4ALL. Voor fl. 30,00 per maand krijg je toegang tot de grootste newsserver van de wereld (3,5 TB). De berichten blijven 5 tot 10 dagen op de server bewaard, binaries zijn in 99,8% van de gevallen compleet. Met je Chello-account kun je dmv je XS4ALL loginnaam/password inloggen op de server. Zelf heb ik @Home, gaat prima. Een nadeel van de server is de snelheid, 's avonds is het bijna niet vooruit te branden. 's Morgens en overdag gaat het wel.
Ik heb gehoord dat xs4all de movie groups verwijderd heeft..
Ik gebruik www.news-service.com en www.easynews.com

weinig tot niks..

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:37 schreef didio het volgende:

[..]

Hoe snel zijn deze servers? Hoelang blijven posts staan? Hebben ze veel downtime?

Het nadeel is wel dat ze vrij onbekend zijn en je alleen met een creditcard kan betalen.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:26
Op vrijdag 05 oktober 2001 16:37 schreef Sanjuro het volgende:

[..]

Hoe snel zijn deze servers? Hoelang blijven posts staan? Hebben ze veel downtime?

Het nadeel is wel dat ze vrij onbekend zijn en je alleen met een creditcard kan betalen.
easynews.com is supersnel (nu max 180-185KB/s maar sneller gaat Chello nu eenmaal niet, jaartje geleden met schotel up to 600Kbyte/s, dus dat zit wel goed). Kosten : $9.95/maand voor 6GB.

Retention ligt ergens tussen 12-15 dagen.
downtime is vrijwel nihil (IK heb er in al die tijd nooit last van gehad in ieder geval)

• sverzijl
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:37 schreef didio het volgende:

[..]

Heeft news-service nog maandelijkse downloadlimieten ?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 17:18

Wally-S

-Snowboarding is art-

[..]

easynews.com is supersnel (nu max 180-185KB/s maar sneller gaat Chello nu eenmaal niet, jaartje geleden met schotel up to 600Kbyte/s, dus dat zit wel goed). Kosten : $9.95/maand voor 6GB.

Snow is only frozen water

• sverzijl
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:37 schreef Wally-S het volgende:
[..]

Pagina: 1