Ik ga binnenkort aan watercooling en peltiers beginnen, en ben dus bezig met een peltier voedinkje...
Zeer simpel systeem, gewoon een spoel en een gelijkrichter (met natuurlijk een condensator om de ripple eruit te krijgen).
Dus, ik heb al een stuk metaal en een netkabel met enkel het stuk dat in de pries (AN (algemeen nederlands): stopkontakt
) gaat eraan. Mijn pa weet wat van elektronica, dus ik ga het eigenlijk zelf maken maar hij kijkt het na. Da's goed voor mij, want als het opblaast is het zijn schuld
.
Anyway, deze voeding moet gemaakt zijn voor 2x 172 watt peltiers. Volgens mij is het wel beter om intern de 4 voedings draden te splitsen, als er dan iets met de ene gebeurt koelt de andere peltier tenminste nog
Ik heb begrepen dat de meeste peltiers optimaal draaien rond de 16-17-18-19 volt. Dus, zou ik graag een 24V voeding maken waar ik 2 (1?) potentiometer opzet, zodat ik het voltage kan regelen...
Dus, de grote vraag: 1. Willen jullie pix
2. Is het veilig zomaar de aarde van
het stopcontact zoals bij een andere
voeding aan het "chassis" van de
pelt voeding te leggen?
3. Is 24 + potmeter optimaal of raden
jullie iets anders aan?
Thx in advance
Zeer simpel systeem, gewoon een spoel en een gelijkrichter (met natuurlijk een condensator om de ripple eruit te krijgen).
Dus, ik heb al een stuk metaal en een netkabel met enkel het stuk dat in de pries (AN (algemeen nederlands): stopkontakt
Anyway, deze voeding moet gemaakt zijn voor 2x 172 watt peltiers. Volgens mij is het wel beter om intern de 4 voedings draden te splitsen, als er dan iets met de ene gebeurt koelt de andere peltier tenminste nog
Ik heb begrepen dat de meeste peltiers optimaal draaien rond de 16-17-18-19 volt. Dus, zou ik graag een 24V voeding maken waar ik 2 (1?) potentiometer opzet, zodat ik het voltage kan regelen...
Dus, de grote vraag: 1. Willen jullie pix
2. Is het veilig zomaar de aarde van
het stopcontact zoals bij een andere
voeding aan het "chassis" van de
pelt voeding te leggen?
3. Is 24 + potmeter optimaal of raden
jullie iets anders aan?
Thx in advance