Toon posts:

Geweldige nieuwe videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor school zijn we bezig met de ontwikkeling van een videorecorder, die opneemt op een harde schijf. Op deze manier is time-shifting mogelijk, zodat je tijdens het opnemen al kunt gaan kijken.:)
Tevens zal er een DVD recorder/player inkomen, die ook CDRW's ondersteunt en MP3 ondersteunt.
We willen hiermee alle voordelen van de nu verkrijgbare oplossingen samenvoegen, om een allesomvattende oplossing te bieden voor home-theater.

Eerste schatting van de prijs: 4000
De prijs zakt natuurlijk zeer snel.

Graag wil ik van jullie weten of je interresse hebt in zo'n apparaat en of jullie nog tips of opmerkingen hebben.
Eventuele nieuwe features zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:33

spok9

Groen...

Zeker interesse in zoiets, maar niet voor die prijs. Als het goedkoper wordt zal ik het eker serious overwegen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dingen bestaan allang. Gewoon te koop ook.

Was een jaar geleden al op TV. En dan heb ik het niet over zo'n TiVO. Maar gewoon een VCR met VHS-denk en HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 14:23
[b] Op deze manier is time-shifting mogelijk, zodat je tijdens het opnemen al kunt gaan kijken.:)
vind het een zinloze oplossing, straks heb je een echte DVD-RW, ga je toch niet met een HD opnemen? (hoger slijtage, vastloop?) en wat voor een HD ga je er in doen, een avond Canal+ opnemen,is over de 100Gb? of ga je meteen allles in DiVx op de HD zetten?
p.s. jaren geleden was er al een techniek om een HD op een videoband te zetten, doen jullie nu reverse-enginering?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
video-editing lijkt me cool.
Eerst de film op de hardeschijf zodat je em later kan kijken en als je em dan wil bewaren knip je de reclames er uit en brand je em op dvd :7

Als je in de richting van de 2000 gulden komt en de dvd-r's niet zo duur meer zijn denk ik dat je een zeer cool product hebt.

Wat je ook nog kan doen is dat er foto's op de hardeschijf kunnen en dat die ze ook kan branden, steeds meer mensen hebben een digitale camera, dan kunnen ze de foto's in die bak opslaan en er mee bekijken :7

Zorg dat er goed geluid uit komt zodat ook de cd speler kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is niet om alleen een videorecorder te vervangen, maar om alle cd/dvd gerelateerde apparaten te combineren in een.
De harde schijf zal een voldoende grootte krijgen voor minimaal 25 uur. Er zal direct gecodeerd worden naar Div-x
Met een DVD/RW kun je niet time-shiften. Als je eerst opneemt op een HD is dit wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Komt er ook een netwerkinterface op?

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt al als optie overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

kun je d'r ook pong op spelen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=9] :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:43 schreef Martinus het volgende:

[..]

vind het een zinloze oplossing, straks heb je een echte DVD-RW, ga je toch niet met een HD opnemen? (hoger slijtage, vastloop?) en wat voor een HD ga je er in doen, een avond Canal+ opnemen,is over de 100Gb? of ga je meteen allles in DiVx op de HD zetten?
p.s. jaren geleden was er al een techniek om een HD op een videoband te zetten, doen jullie nu reverse-enginering?
Wat dacht je van MPEG2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 08-10 14:23
Op vrijdag 05 oktober 2001 12:05 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Wat dacht je van MPEG2.
niet aan gedacht idd

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 08-10 21:22

Initial G

f.k.a. GKLQuake

[..]

Wat dacht je van MPEG2.
Wat dacht je van MPEG4. (DivX)
ik neem hier via mijn TVkaart in DivX op, dan heb je ongeveer 250Mb per uur nodig, voor zeer acceptabele kwaliteit.
100Gb per 6 uur? Dat is dus 6600% te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Het is idd al tegenwoordige tijd, is ook zeker een app dat goed gaat lopen... HD is vele malen slimmer dan DVD -RW al was het alleen maar om de veeellee malen hogere opslagcapaciteit. Philips (huh Philips ja Philips ja) heeft al een Cable decoder met HD en opname capaciteit van +/- 30 uur op DVD (mpeg2) kwaliteit en heeft time shifting en ook nog A.I. wat zoveel betekend als na een aantal gebruikers uren maakt de machine een soort van profiel met wat je graag kijkt en kan dan suggesties doen en zelfs al opnemen aan de hand van de EPG (electronic Program Guide).

Wat ben ik blijk dat ik pas 30 ben en nog een hoop ga zien (als alles goed gaat ;) )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat dacht je van MPEG2.
Ehm, zover ik weet, is alles wat op TV word uitgezonden, al gecomprimeerd als MPEG2, of heb ik het nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hadden jullie het idee ook al, maar zag het er niet bijstaan... Een Drivebay voor de HD. Zodat je ze gewoon kan wisselen als dat nodig is :)

Dan is het ZEKER een apparaat dat de moeite waard is denk ik, mits de beeld en geluidskwaliteit natuurlijk in orde is. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 05 oktober 2001 12:23 schreef het_beest het volgende:

[..]

Ehm, zover ik weet, is alles wat op TV word uitgezonden, al gecomprimeerd als MPEG2, of heb ik het nu fout?
Bijna, alles per sataliet gaat in MPEG2 getuige de beroerde kwali van Discovery en SBS6 hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

[..]

Bijna, alles per sataliet gaat in MPEG2 getuige de beroerde kwali van Discovery en SBS6 hahahaha
Ach verrek ligt dat daaraan. ik dacht eerst altijd dat het aan mijn ogen lag, totdat ik eens dichterbij de tv ging zitten en echt "blokken" zag. Weer wat geleerd... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 05 oktober 2001 13:32 schreef Killkees het volgende:

[..]

Ach verrek ligt dat daaraan. ik dacht eerst altijd dat het aan mijn ogen lag, totdat ik eens dichterbij de tv ging zitten en echt "blokken" zag. Weer wat geleerd... 8-)
LOL !!! Ben ik bijna schoolmeester hahahahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08-2021
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:20 schreef jw.oosting het volgende:
Dan zal ik hem in het begin toch nog maar niet kope want
hij is natuurlijk toch best wel duur he !!!

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:23 schreef Baklap het volgende:

[..]

LOL !!! Ben ik bijna schoolmeester hahahahahahahaha
Kun je nagaan: hier op GOT kunnen kwaliteiten naar boven waarvan je misschien niet eens wist dat je ze had.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips is bezig met de ontwikkeling van een KTV met een HD erin.. Als je tijdens het tv kijken gestoord wordt, druk je gewoon ff snel op record, kun je het later gewoon verder kijken.. Terwijl het progamma gewoon verder loopt..
Reuze handig toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zorg er iig wel voor dat er een rete-stabiel OS in dat apparaat komt. Je wilt natuurlijk niet hebben dat je videorecorder crasht tijdens het opnemen, of dat je tijdens het kijken van een DVD-tje af en toe een paar blauwe schermpjes weg moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerdebier
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 10:44
Het is gedaan, kijk hier maar s:

http://www.tivo.com/

Suc-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Als je dan een alles in een bak gaat bedenken

video editing optie derinbakken. Met jogshuttle en al. keuze tussen raw of Realtime compressie met bitrate keuze naar een gangbaar formaat met hoge kwali.
Snelle disk bijv SCSI U160. optie tot uitbreiding naar meer disks in Raid oid.
Een onchip OS met Ramdisk+batt backup, upgradable MEM.
plugin PCB's met veel gebruikte viedoediting software on chip

Aansluiting voor aansturing/dataoverdracht naar/van PC Mogelijkheid tot aansturen externe media(firewire ofzo)(camera's, HD's, Flashmedia, memory stick whatever)
Alle gangbare opties zoal dolby 7.1 THX DTS alles.
Optie tot realtime opnemen via HD op cdr/dvdrw(ook meerdere cd's van een programma ) mbv van die timeshift grap.
Afstandsbediening :)

Lijken mij wel leuke opties dan...

Voor Home use een basic versie nemen + alles optioneel. ken je zelf kiezen of je studio wilt spelen..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij zal het worst zijn, of ie nou hfl 4000,00 of hfl 400,00 kost, het ding interesseert me in 't geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 23:09 schreef 480 het volgende:
Mij zal het worst zijn, of ie nou hfl 4000,00 of hfl 400,00 kost, het ding interesseert me in 't geheel niet.
Waarom reageer je dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Daar ben ik ook wel benieuwd naar... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:37

Bergie

Lekker belangrijk...

Mij lijkt het wel een stoer apparaat

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 10:19

MARTIJN_

<<---^|^--->>

de nieuwste nokia mediamaster digitale sateliet ontvangers hebben al een harddisk om de mpeg2 datastroom van de sateliet op te slaan. en dan later weer aftekijken.

" Store more than 15 hours of your favorite programs with digital video and audio quality direct into the Personal Active Disc. It's similar to a VCR but with many features like the timeshifting function. If the phone rings during an exciting game you can pause without missing anything. Just press the pause button and the Nokia Mediamaster 9902 S automatically records the program for you. When you start watching again the recording continues until the program is over. "
http://www.nokia.com/multimedia/9902s/specifications.html

dus zo iets is wel handig lijk mij wel handig.
moeten ze in een tv bouwen heb je er niet weer een kast en een zooi kabels voor nodig

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:33
Vorig jaar al op de beurs gezien, is al tijdje in de handel.

Afbeeldingslocatie: http://www.amoisonic.com/images/vdr_jpg/vdr2000.jpg
-De eerste eenvoudig te bedienen digitale audio- en
-video recoreder
-Ideaal voor het kopieren van uw farotiete films of
-tapes/platen op CD
-Opname op CDR-audio en CDRW-audio
-Tevens opname op A-merk CDR en CDRW
-Opname van camcorder, TV, DVD, videorecorder,
-CD-speler, (Super)VideoCD-speler, minidisc,
- cassetterecorder, DAT-recorder, platenspeler, etc.
-Opname formaat: VCD MPEG1 (250 lijnen) en
----------------------SVCD MPEG2 (350 lijnen)
-VCD/SVCD zijn ook af te spelen met een DVD-speler
-Real-time recording
-Karaoke functie (tweemaal mic.) met digitale
-echo/key control
-Anologe stereo ingang en uitgang (tulp)
-Composiet video ingang en uitgang
-SVHS video ingang en uitgang
-S/N Ratio: meet dan 86dB
-Frequentiebereik: 20Hz-20KHz
Meer @ http://www.xs2.nl/producthtm/amoivdr2000.htm

Edit: dit ding heeft geen HD, op de beurs was er een model MET hd.... alleen die kan ik zo 123 ff niet op hun site vinden

Het model MET harddisk:

Afbeeldingslocatie: http://www.amoisonic.com/images/vdr_jpg/dvr2001.jpg
http://www.amoisonic.com/product/vdr_cata/dvr2001.html

Dit hd model kan ook timeshiften enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Het lijkt me echt heel erg interessant. Maar tevens lijkt het me van levensbelang dat het bereikbaar is voor zoveel mogelijk mensen. Dan doel ik op een makkelijke GUI, niet teveel rompslomp, oftewel voorprogrammering van 'gebruikersprofielen'. Er is dan denk ik best wel een markt voor te vinden. Ook het gegeven van DivX/MPEG4 lijkt me erg goed, die beeldkwaliteit is namelijk nog beter dan DVD in vergelijkbare bitrate. De huidige appraten gebruiken allemaal MPEG2 volgens mij.

Ook belangrijk voor de schaalbaarheid (zal ik het voor het gemak maar ff noemen, is waarschijnlijk niet de goede term, maja), is dat er een basis en advanced editie van moet komen. Daar kan je dan ook weer de GUI enzo op aanpassen.

Mijn punt dus: maak het gangbaar voor iedereen door de juiste software te gebruiken.

edit:
: misschien een idee om er iets draadloos' van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat de meeste reacties toch vrij positief zijn.
Ik heb ook veel tips en suggesties gelezen waar wij nog niet aan gedacht hadden. Deze zullen zeker meegenomen worden.

Er zijn ook al veel soortgelijke apparaten op de markt, maar ik geloof niet dat deze alle aspecten van het door ons beoogde product omvatten.
Meestal ben je nog steeds twee of drie verschillende apparaten nodig.
Wat de prijs betreft, die zal samen met de daling van de prijzen voor HD's en DVD-recorders dalen.

De opnames zullen plaatsvinden in Div-x of MPEG2. Dit wordt een zelf te kiezen optie.
Een netwekinterface zal als optie aangeboden worden. Hiermee kun je opnames naar je pc sturen en terug.

Bedankt voor de vele reacties tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de prijs goed is :) :)

Als ik 'n DVD speler koop moet ie ook recorden en DivX doen en mp3 en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Begrijp ik het goed dat je met een clubje van school wil gaan concurreren met de grote audio en pc giganten in de wereld??

Lijkt me een beetje te ambitieus. Bedenk ook dat maar een klein gedeelte van de verkoopprijs van zo'n apparaat bij de fabrikant terecht komt. En ook dat je de ontwikkelingstijd waarschijnlijk onderschat, want het zou eigenlijk nu al op de markt moeten komen, omdat de concurrenten dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:20 schreef jw.oosting het volgende:
Voor school zijn we bezig met de ontwikkeling van een videorecorder, die opneemt op een harde schijf. Op deze manier is time-shifting mogelijk, zodat je tijdens het opnemen al kunt gaan kijken.:)
Tevens zal er een DVD recorder/player inkomen, die ook CDRW's ondersteunt en MP3 ondersteunt.
We willen hiermee alle voordelen van de nu verkrijgbare oplossingen samenvoegen, om een allesomvattende oplossing te bieden voor home-theater.

Graag wil ik van jullie weten of je interresse hebt in zo'n apparaat en of jullie nog tips of opmerkingen hebben.
Eventuele nieuwe features zijn ook welkom.
ja en philips heeft al een jaar zo'n ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op maandag 08 oktober 2001 09:57 schreef Bigfoot72 het volgende:
Begrijp ik het goed dat je met een clubje van school wil gaan concurreren met de grote audio en pc giganten in de wereld??

Lijkt me een beetje te ambitieus. Bedenk ook dat maar een klein gedeelte van de verkoopprijs van zo'n apparaat bij de fabrikant terecht komt. En ook dat je de ontwikkelingstijd waarschijnlijk onderschat, want het zou eigenlijk nu al op de markt moeten komen, omdat de concurrenten dat ook doen.
Niet zo zeuren, dankzij dit soort initatieven is LINUX ook ontstaan en heeeeel veel zeer goede freeware en hardware ...

Als we allemaal dachten zoals jij zouden we allemaal gedoemd zijn een MICROSOFT pc te kopen of allemaal leren schoenen dragen.

Het is een toppie experiment van de topic starter en ik wens ze alle succes van de wereld.

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

leuk initiatief, lijkt me leuk studieproject. ben erg benieuwd hoe het verloopt. Hou je ons op de hoogte?

Over de commerciele/zakelijke haalbaarheid:
Ben afgelopen jaar enkele keren bij philips in hun onderzoeks lab geweest en ze hebben dit allemaal al bedacht. Wanneer het in productie genomen wordt weet ik niet. Kijk, wij hebben nu in de winkel een dvd recorder, en in amerika heeft philips zelfs al een hd recorder op de markt maar dat zijn dingen die philips jaren geleden heeft bedacht en ze zijn nu ECHT al vet veel verder. Sommige dingen geloof je gewoon niet als je ze ziet daaro. Dus denk dat je niet moet denken dat je superrevolutionair bezig bent ofzo.

Maar het blijft een superleuk studieproject natuurlijk

Laten we lekker link gaan doen...

• arjandijk162
  • Laatst online: 22:52
ik denk dat mensen die deze eisen aan apparatuur stellen er weinig problemen mee zullen hebben hier meerdere apparaten voor te moeten gebruiken. Wil je een kwaliteitsproduct maken, dan ben je nog wel een jaar bezig, ik denk dat je dan al te laat bent om voor een doorbraak te kunnen zorgen. Je moet echt een bijzondere functie aan het apparaat toevoegen wil het echt aanslaan. Met een harddiskrecorder met ingebouwde cdbrander en een losse dvd-recorder denk ik dat minder kwijt bent en genoeg mogelijkheden hebt.

Ik zou er dus een unieke functie bijverzinnen.

BTW, voor welke studie moet je dit doen?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2001 @ 08:29:
Een netwekinterface zal als optie aangeboden worden. Hiermee kun je opnames naar je pc sturen en terug.
Waarom als optie? NICs kosten nog geen tien euro.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2001 @ 11:20:
Dat is te duur. Waarom schat je de prijs zo hoog?
Alweer, waarom?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

OlafvdSpek schreef op 19 september 2002 @ 17:12:
Dat is te duur. Waarom schat je de prijs zo hoog?
Toen rekenden we nog in guldens jong (8>

Siditamentis astuentis pactum.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oh, was me niet opgevallen (datum valt nooit op). Maar ook dan is het erg duur.
Ik neem aan dat het project gecanceled is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het project is inderdaad gecanceld. Het was als project voor school niet haalbaar.
Wel grappig, dat het topic na bijna een jaar weer terugkomt.

Het project zal echter prive nog wel uitgevoerd worden, maar hier zijn al meer mensen mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 09:29:
Het project is inderdaad gecanceld. Het was als project voor school niet haalbaar.
Wel grappig, dat het topic na bijna een jaar weer terugkomt.

Het project zal echter prive nog wel uitgevoerd worden, maar hier zijn al meer mensen mee bezig.
offtopic:
Was bier met topless bediening belangrijker dan een videorecorder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Prive? Echt het ontwerpen van zo'n apparaat of het aan elkaar knopen van verschillende apparaten voor dezelfde mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 20 september 2002 @ 13:34:
Prive? Echt het ontwerpen van zo'n apparaat of het aan elkaar knopen van verschillende apparaten voor dezelfde mogelijkheden?
In principe het aan elkaar knopen van verschillende apparaten. Dat wil zeggen, een PC configuratie, die al deze functionaliteit kan bieden en bijzonder stil is. Ingebouwd in een oude CD Speler behuizing (bijvoorbeeld).

Op sourceforge.net is men al bezig met een project voor Linux, die alle functionaliteit (bijna) bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welk project is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FReeVo.

http://freevo.sourceforge.net/

Dit is echt een zeer cool project. Op deze manier kun je de PC heel eenvoudig bedienen op de TV. Grootste voordeel is dat het onder linux draait. Dan kun je de PC tenminste altijd aan laten zonder dat je bang hoeft te zijn, dat hij crasht na een paar weken.
Pagina: 1