Toon posts:

proxy script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit topic in het goede forum zet. Het zit een beetje tussen programming en network in.

Ik moet voor de proxy server op school het volgende proxy script gebruiken: (automatic configuration script)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function FindProxyForURL(url, host)
{
    if ((isPlainHostName(host) ||
     dnsDomainIs(host, ".iie.nl")) &&
     !dnsDomainIs(host, ".efa.nl") &&
     !dnsDoaminIs(host, ".hva.nl"))
     return "DIRECT";
   else
     return "PROXY www-cache.iie.nl:3128; DIRECT";
}

Wat is dit voor een soort script? (hoe noem je dit) en weet iemand waar ik er meer over kan vinden?

De bedoeling van dit script is dat de domeinen die eindigen op iie.nl, efa.nl en hva.nl niet door de proxy gaan. Ik wil er echter 1 uitzondering op maken, namelijk dat iknow.iie.nl ook door de proxy gaat i.p.v. DIRECT.

Volgens mij klopt het if statement ook niet. Ik denk dat er staat als het domein iie.nl is en niet efa.nl en niet hva.nl. Maar dat is een beetje raar natuurlijk.

Ow jah, ik heb de search gebruikt, maar die werkt ff niet.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

veel leukere vraag: Welke proxy gebruik jij :?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26
Da's een scriptje voor IE en proxy-onafhankelijk (maakt dus niet uit welk programma er op de proxy-server draait)...

't verteld alleen maar dat de de 3 vermdelde domeinen NIET via de proxy moeten en de rest wel...

Je kunt natuurlijk dit script kopieren, aanpassen en op je eigen homepage zetten en deze URL opgeven in je browser... :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ff nagevraagd, het is een Sun Unix Squid proxy server.
Maar het pac script (Proxy Auto Configuration) wordt gebruikt door de browser. Je stelt het in IE in bij Tools-InternetOptions-Connections-LAN settings.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt natuurlijk dit script kopieren, aanpassen en op je eigen homepage zetten en deze URL opgeven in je browser... :)
Dat wil ik doen, maar ik weet niet goed hoe ik het moet aanpassen. Dat if statement zit een beetje vaag in elkaar.

Verwijderd

function FindProxyForURL(url, host)
{
if(isPlainHostName(host) ||
dnsDomainIs(host, "iknow.iie.nl"))
else if ((isPlainHostName(host) ||
!dnsDomainIs(host, ".iie.nl")) &&
!dnsDomainIs(host, ".efa.nl") &&
!dnsDomainIs(host, ".hva.nl"))
else