Toon posts:

cdrom mounten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik krijg mijn cdrom niet gemount op een compaq alpha met true64 unix (versie 5.0A)
ik heb mount /cdrom geprobeert (/cdrom staat in fstab) en ook mount -rt cdfs -o noversion /dev/disk/cdrom0c /cdrom
Telkens krijg ik de melding cdrom0c device busy.
Wat doe ik fout ?

Verwijderd

Kijk eens of ie niet al om de een of andere reden gemount is? Doe dus een 'mount' zonder verdere opties?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik umount /cdrom probeer dan zegt ie : cdrom is not mounted. Dus ik veronderstel dan dat de cdrom niet gemount is. Ik zal nog eens checken met mount

Verwijderd

volgens mij was het
mount /dev/cdrom /mnt/cdrom

Verwijderd

Topicstarter
gechecked met mount : cdrom staat er niet in, enkel de gemounte HDpartities
mount /dev/cdrom doet het ook niet...

Verwijderd

welke melding krijg je na "mount /dev/cdrom /mnt/cdrom" ?

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
mount /dev/cdrom /mnt/cdrom -t iso9660

Als /dev/cdrom niet bestaat, kan je ook de des betreffende /dev/hd* gebruiken. Ligt er dan alleen even aan op welke IDE kanaal hij is aangesloten enzow.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:39 schreef PluueeR het volgende:

mount /dev/cdrom /mnt/cdrom -t iso9660

Als /dev/cdrom niet bestaat, kan je ook de des betreffende /dev/hd* gebruiken. Ligt er dan alleen even aan op welke IDE kanaal hij is aangesloten enzow.
Inderdaad... ik weet niet hoe dat precies zit met true64 unix... maar ik neem aan dat het wel ongeveer het zelfde zit.
Zijn je HD's en Cdrom IDE of SCSI?
Kijk ook even of /dev/cdrom dan wel naar het juiste IDE/SCSI device gelinked is.

Overigens, hij heeft het niet over Linux hier maar over Tru64 Unix... dus alles wat ik hier loop te blaten kan evengoed enorme onzin zijn omdat het in die Unix misschien wel heeeeelemaal anders inmekaar zit >:)

Please do not contact me telepathically.

Pagina: 1