[mobo] Intel PD440FX Slot 1... welke proc's?

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Mijn broertje heeft nog een 'oude' P2 266 op dit bordje zitten, maar hij kan niet echt meer meekomen, dus had hij me gevraagd om even uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn qua processor upgrade op dit bord.

Ik heb al op de Intel site gekeken, maar daar staat:
The motherboard only supports Intel® Pentium® II processors that run internally at 233, 266, 300 and 333 MHz and have a 512KB L2 cache supporting ECC or non-ECC operation.

Special instructions must be observed when using 333 MHz Intel® Pentium® II processors.

While the Intel® Celeron processor uses the same P6 microarchitecture as the Pentium II processor, but there are some differences. No qualification or compatibility testing has been performed using the Intel® Celeron processor and the BIOS does not contain support for this processor. No additional BIOS upgrades are planned for the Intel® PD440FX motherboard. While the Celeron processor may appear to work in a PD440FX board, the reliability of operation is not known
Aangezien ik niet tevreden ben met dit verhaal was ik benieuwd of er hier mensen zijn met dit bord die er zonder problemen meer op draaien als een magere P2 333. :?

Ter info wat over de chipset uit het boekie:
The Intel 82440FX PCIset consists of the 82441FX PCI bridge and memory controller (PMC) and the 82442FX data bus accelerator (DBX). The Intel 82371SB PCI ISA/IDE Xccelerator (PIIX3) bridge provides the connection between the ISA and PCI buses.
Ik weet best dat ie beter een nieuwe mobo+proc combo kan kopen, maar dan moet ook weer een nieuwe videokaart+geheugen hebben en zoveel heeft ie niet te besteden... budget ligt rond de 500,-.

Verwijderd

Gewoon celly kopen, met een goeie slot1 -> socket370 converter waar de de multiplyer en voltage op kan instellen. klaar...

• baskabas
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:32 schreef gilseboer het volgende:
Gewoon celly kopen, met een goeie slot1 -> socket370 converter waar de de multiplyer en voltage op kan instellen. klaar...
Is dit zo'n converter?

Je weet zeker dat ik er dan een Celeron 1ghz op kan zetten?

Hoe zit het dan met de koeling? Is zo'n converter niet gammel?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een Celly 1Ghz gaat zeker niet werken.
Je mobo ondersteund alleen maar 66Mhz bus.
Dus de snelste celeron is 766 ALS die al gaat werken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ik vraag me af of dat zou gaan werken..

Ik weet namelijk zeker dat de LX-chipset dus zeker geen celly-II's aankan, en ik verwacht eigenlijk de FX ook niet..

De celly-II (dus alles >533, en sommige 533's ook) hebben de coppermine core..
Sowieso moet dus er al een bios-update voor zijn.. (gewoon om de microcode van de coppermine te snappen)

Ik denk dat je dus vast zult zitten aan een 533 celly-I als maximale proc!

• baskabas
Da's jammer... maar er is nog een probleem, want ik hij heeft op dit moment 128mb ram... en hij wil toch wel 256 hebben en aangezien dit bordje alleen EDO ondersteund wordt het al knap lastig... ik denk dat ik hem gewoon adviseer die bak weg te doen en ergens een ander 2e-handsje op de kop te tikken. Helaas.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:54 schreef Twynn het volgende:
Ik vraag me af of dat zou gaan werken..

Ik weet namelijk zeker dat de LX-chipset dus zeker geen celly-II's aankan, en ik verwacht eigenlijk de FX ook niet..

De celly-II (dus alles >533, en sommige 533's ook) hebben de coppermine core..
Sowieso moet dus er al een bios-update voor zijn.. (gewoon om de microcode van de coppermine te snappen)

Ik denk dat je dus vast zult zitten aan een 533 celly-I als maximale proc!
Maar dat komt door de voltage, moet ff kijke bij de converters van powerleap

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Nee, dat komt niet alleen door het voltage..

Het voltage is heel simpel op te lossen: Koop een slotket met voltage instellingen.. (Bordje is toch voor slot1 dus dat ding heb je toch nodig!)

Dat komt ook door een andere core voor de fcpga-celly's gebruikt is.. Die dingen hebben dus ook SSE-instructies en dat soort dingen..

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
De 440FX chipset is echt een heel oud beestje. Voorloper van de LX. Volgens mij een chipset die nog niet eens sdram ondersteunt.
Intel maakt nooit moederborden die een beetje upwards compatible zijn. Daarom geloof ik ook echt niet dat cu-mine cores gaan werken op dat moederbord.

Intel zegt liever: Koop maar een nieuw moederbord. Van Intel natuurlijk.

Verwijderd

Intel maakt nooit moederborden die een beetje upwards compatible zijn
Dan toen ze toch geen van alle >:)

....ze moeten ergens geld aanverdienen. (bv koop nooit een bord met een via chipset al er nog geen A bij staat >:) ) No flame heb zelf ook kt133- bordje.
Pagina: 1