MyCom doet moeilijk >> warme athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hallo

Ik heb dus sinds een maandje een nieuwe PC met een ASUS A7V133 moederbord en een AMD Athlon 1,33 Ghz processor bij MyCom vandaan.
Probleem is echter dat de CPU veels te warm wordt. 58 graden idle en 63 graden stressed. Heb al 2 extra fans geplaatst om airflow te stimuleren, maar niks helpt.

De CPU cooler is een CoolerMaster die tot de 1,5Ghz zou moeten koelen. Ik heb al aan een paar kennissen gevraagd hoe het zat met die temperatuur >> te warm!

Ik heb al een e-mail naar MyCom gestuurd maar die zeggen: "Mooie temperatuur toch!"
Ja lik me reet maar niks mooie temperatuur ik wil die Athlon nog langer gebruiker als een half jaartje!

Ik weet ook niet of die ventjes daaro er koelpasta oid tussen hebben gedaan, maar durf niet echt zelf de heatsink eraf te slopen om eens een kijkje te nemen (te schijterig dat ik wat sloop ;()

Wat adviseren jullie ? Gewoon het systeem stilletjes zo laten lopen of voet bij stuk houden bij MyCom ? Of misschien een andere cooler ? Het systeem is niet overgeklockt, en in de bios heb ik de vcore handmatig op 1,65 gezet (als ik hem lager zet wordt ie instabiel)

Bij voorbaat dank (heb de search gebruikt maar die was natuurlijk weer eens down !#$!@#&%(@$&%)

Verwijderd

Dit is toch een mooie temperatuur. Mag natuurlijk wel iets lager. Maar niks om je druk over te maken hoor.
Als je er toch iets aan wilt doen dan moet je het voltage omlaag doen. Ik zou niet lager dan 1.65 gaan.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:07
Ik vind die temps nog wel meevallen, maar een beetje koelpasta, en een andere koeler doen al wonderen in mijn ogen.

| I've got permission to color outside the lines |

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ok, 63 graden voor een 1.3 ghz CPU is absoluut niet schadelijk!

Verder is 63 graden ook geen extreem hoge temperatuur voor zo'n type CPU op die snelheid.

Ik zou zeggen: Lekker laten zitten en als je perse een lagere temp wil, dan zal je moeten investeren in een betere (duurdere) koeler dan deze coolermaster.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik kan het mkis hebben hoor maar ik meende dat amd altijd al van die hoge temperaturen heeft gehad en dat mycom jouw temperatuur gewoon als normaal aanvaard.
verder als je bang bent dat je wat sloopt laat de cooler er dan afhalen door iemand die er verstand van heeft om vervolgens indien nodig koolpasta aan te brengen

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De temperatuur is niet echt schokkend... Mycom heeft in die zin gelijk. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de gehaalde temperaturen in jouw systeem. Ik zou in jouw geval iets meer proberen met de air-flow. Misschien meer out-take dan in-take. Maar nogmaals; de temperatuur is niet verschrikkelijk hoog.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Precies. En eraf met die koeler! Kwakje (gedverdemme wat klinkt dat goor) Arctic silver ertussen (niet te veel dus, vandaar kwakJE, en gelijkmatig uitstrijken over je core met bv. een luciferhoutje o.i.d.). Koeler er weer op, en moet je zien wat het scheelt!
Als er op de onderkant van je koeler een thermal pad of een ander warmteoverdragend stukje materiaal zit, moet je dat er eerst vanaf halen. Wees hierbij voorzichtig; krassen in de bodem van je koeler kunnen funest zijn.

Forza Mucca!

Verwijderd

VOltage is veels te laag 1.65V? hij moet op 1.85V lopen om goed stabiel te lopen, denk zelfs dat prestaties op 1.65V beduidend minder zullen zijn.

Anyway... MYCOM suxx... ga lekker naar die winkel terug, EIS dat ze de koeler eraf halen, en check of er Thermal Grease tussen zit, koop anders zelf artic silver II (klein beetje maar gebruiken). Zou kunnen dat MYCOM of teveel of veel te weinig thermal troep hebben gebruikt.

Maar denk ook eerlijk gezegd dat die cooler nier echt geschikt is voor een 1,33Ghz AMD...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou in ieder geval alle correspondentie met mycom goed bewaren. Mocht je processor dan alsnog te snel kapot gaan, buiten de garantie periode, dan kun je aangeven dat je gezegd hebt dat de temeratuur te hoog was en dat ze er niks aan hebben gedaan en dat het dus hun fout is dat ie kapot is.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Is helemaal geen mooi temp man. Mijn axia 1000@1333 draait stressed op 50 hooguit. Dan heb ik het voltage dus niet opgefokt. Wel aardig wat case cooling erin maarjah.
Je levensduur van je processor halveveerd met een temp. toename van 10 graden c.
lijkt mij dat er geen coolpasta tussen de proc en cooler zit. |:(

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
Temperatuur is niet alles, is het systeem stabiel?? Heb je garantie? Tweemaal ja denk ik, dan zou me niet zo druk maken. Maar zoals hierboven al beschreven, intake/outake fan zou een graad of tien kunnen schelen. (als dat je gemoedsrust ten goede komt ;) )

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Daacuso
  • Laatst online: 07-06 02:14
Is het niet zo dat bepaalde moederborden met hun temp. meting een graad of wat afwijken. Op MSI mobo doet mijn 1200@1400 met spire cooler van 2 tientjes 46 graden (kast open wegens gebrek aan casefans) en wordt instabiel boven de 50 graden. Hierdoor vermoed ik dat de daadwerkelijke temp. hoger zal zijn.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:38 schreef -KOD- het volgende:
VOltage is veels te laag 1.65V? hij moet op 1.85V lopen om goed stabiel te lopen, denk zelfs dat prestaties op 1.65V beduidend minder zullen zijn.
Mwa, prestaties in de zin van; stabiliteit; Okee... maar het is kolder dat je CPU harder zou gaan bij 1.85 V; Je verkort er in feite alleen de levensduur mee aangezien je eigenlijk de optimale combinatie temperatuur/stabiliteit wilt bereiken.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Mja ik heb dus ook een tijdje met open kast gewerkt, maar dan wordt ik dus echt helemaal gek want dat ding maakt een teringherrie van wat heb ik jou daar.
Met kast dicht valt het mee (scheelt wel graadje of 5 maarja).

Lastig dilemma :r

Verwijderd

Had je al gekeken of er koelpasta tussen zit? Gewoon doen.
als je nou de tijd er voor neemt om te kijken met los halen van de koeler e.d. dan kan er 'niks' mis gaan. Rustig te werk en wat vertrouwen in jezelf dan kom je er wel ;)

Vaak genoeg laten ze de sticker die op de koeler zit (ZIt er niet voor niks natuurlijk) op zitten maar als je die er af haalt en wat koelprut er tussen doet scheelt dat enorm.
Ik zou daar eens naar kijken als ik jou was.
En een die herre van je 2 airflow fans, die kan je op 7 volt laten draaien. Scheelt weer een paar dB'tjes.

Succes er mee.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 10:46 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Mwa, prestaties in de zin van; stabiliteit; Okee... maar het is kolder dat je CPU harder zou gaan bij 1.85 V; Je verkort er in feite alleen de levensduur mee aangezien je eigenlijk de optimale combinatie temperatuur/stabiliteit wilt bereiken.
Hallo... die 1.33Ghz is gebouwd volgens AMD om zijn prestaties en stabiliteit te kunen leveren op 1.80 - ~1.85V
Als je hem dan op 1.65V zet en je processor 100% belast, durf ik te wedden dat naarmate T(ijd) groter wordt, P(resaties) afneemt.

Verwijderd

Anyway... MYCOM suxx... ga lekker naar die winkel terug, EIS dat ze de koeler eraf halen, en check of er Thermal Grease tussen zit, koop anders zelf artic silver II (klein beetje maar gebruiken). Zou kunnen dat MYCOM of teveel of veel te weinig thermal troep hebben gebruikt.

Maar denk ook eerlijk gezegd dat die cooler nier echt geschikt is voor een 1,33Ghz AMD...
Beetje kort door de bocht? Ik heb nog nooit problemen gehad met MyCom, bestelde spullen zijn altijd na 2 dagen in huis. 1 keer een Dimm defect gehad, werd na een maand nog gewoon omgeruild zonder gezeur, zelf geen testbank ofzo. Ik ben dik tevreden, ze kunnen van mij meer bestellingen verwachten. Wat zijn jouw ervaringen dat je zo'n uitgesproken mening hebt?

Coolermaster is een gerespecteerd merk in het budgetsegment voor koeling. Als die koeler tot 1,5 GHz aankan volgens specificatie dat is dat ook zo. Verwacht geen toptemp, maar je proc blijft draaien. En dat is wat beloofd wordt, geen temp van 40 graden stressed.

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
:) ik heb hier een TB900@1000 ook op een A7V133 lopen en geloof me er is niks mis met jouw temperatuur...

Ten eerste is het een algemeen bekend feit dat op de A7V133 (maar ook A7V) de temperatuur hoger wordt aangegeven dan dat ie waarschijnlijk is. Daar kun je niks aan doen. Dezelfde onderdelen op bijv. een MSI bordje kunnen temperaturen laten zien die misschien wel 5 tot 10 graden lager liggen (check voor de gein maar eens de topics over "hoe heet wordt processor enz enz" en vergelijk dan maar eens temperaturen tussen de diverse moederborden...)

Ten tweede heb ik dus onderstaande configuratie en mijn processor draait idle ook al iets van 58C, stressed 61/62 graden... Het is belangrijker dat alles stabiel draait dan dat je heel de tijd met je neus op het temp metertje zit te kijken. Als ie goed loopt, loopt ie goed!

Ten derde; AMD geeft zelf officieel aan dat hun TB's max. 93C mogen worden. Dat lijkt mij wat veel van het goede, maar zoals gezegd, zolang ie looptloopt ie... en vwb de levensduur van je processor hoef je je niet druk te maken; ik geloof niet dat ik ooit een processor hier heb gezien die er uit zichzelf mee op hield omdat ie "OP" was... geloof me tegen de tijd dat jouw processor op is, zijn wij al eerder "OP" >:)

ps: kheb er hier trouwens een Alpha PAL6035MFC op zitten(Y.S. Tech 60mm Fan), niet echt flauw... dus vergelijk dat even met jouw configuratie en je weet dat je niets te klagen hebt... :)

• Nono_home
Heb zelf de coolermaster DP5-6I31C
Idle 45 en heb 3 uur lang de sisoft burn-in wizard laten draaien op CPU en CPU Multi Media benchmark. Da's volgens mij behoorlijk stressed en yes 50 graden Dit allemaal op multiplier 11.5 x 135 fsb.
Nu naar fsb140 gegaan maakte kwa temp 1!!! graad uit.
max payne, serious sam, HL BS etc geen crash lekker stabiel
Wel 2x case fan 80x80 (in/out)

Verwijderd

Zover ik weet is er een 'probleem' met de BIOS versies voor de A7V133, waar het de temperatuur uitlezing betreft.

Ik weet niet welke BIOS versies het betreft (ik heb een Abit moederbord), maar sommige biossen overdrijven gewoon 10 graden... :+

Misschien werkt jouw systeem dus perfect, en hoef je helemaal niet bezorgdd te zijn.

Doe eens een search op
"temperatuur bios a7V"

:Y)

Verwijderd

Iedereen loopt te piepen over koelpasta die er niet tussen zit, maar feit is dat er onder elke coolermaster cooler een laagje koelpasta zit en in het geval van het model tot 1.5Ghz zit er een hele plastic kap op in het doosje zodat het karton niet meer koelpasta krijgt dan je CPU, dus dat stickertje wat erop zou zitten is ook onzin, want je krijgt dat ding niet geinstalleerd als je dat plastic kapje er niet afhaalt.

Over de temperatuur van je Athlon: AMDs verschillen gigantisch per stuk qua warmt productie (zie vorige reacties van mensen die hem heel koel kunnen houden), maar de temperatuur die jij haalt is binnen de acceptabele grenzen die AMD zelf stelt. Als je wil OC-en is dat misschien lullig omdat je dan minder ver komt, maar dat Mycom er schuld aan heeft dat jij nou toevallig een AMD hebt die in de hogere regionen van het acceptabele loopt qua temperatuur. Tja, Heb jij toevallig ergens in de voorwaarden zien staan dat Mycom garant staat voor beter overclock resultaat dan andere winkels ofzo? Asjeblieft hou het een beetje volwassen(lees: objectief en redelijk) graag

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:17 schreef Nono_home het volgende:
Heb zelf de coolermaster DP5-6I31C
Idle 45 en heb 3 uur lang de sisoft burn-in wizard laten draaien op CPU en CPU Multi Media benchmark. Da's volgens mij behoorlijk stressed en yes 50 graden Dit allemaal op multiplier 11.5 x 135 fsb.
Nu naar fsb140 gegaan maakte kwa temp 1!!! graad uit.
max payne, serious sam, HL BS etc geen crash lekker stabiel
Wel 2x case fan 80x80 (in/out)
:) Dat is dus op 1530 Mhz :9~

Verwijderd

Ik weet wel bijna zeker dat mycom er gewoon koelpasta op gesmeerd heeft, kom er zelf ook regelmatig voor mijn spullen en heb al 2 keer een koeler door hen laten plaatsen en ze gebruiken gewone normale standaardkoelpasta, misschien dan wel niet zo goed als die artic silver maar dat zal hoogstens 1-2 graden schelen denk ik, verder is 63 graden een nette temperatuur voor je processor denk ik!

• Nono_home
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:20 schreef Hooi het volgende:

:) Dat is dus op 1530 Mhz :9~
Hugh??
11,5 x 135 = 1552
11,5 x 140 = 1610

weet je nog? na aap, noot, mies enzo?

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Vergeet niet dat op die CoolerMaster CPUs van dat standaard-pasta-prut op zit. Dit spul is nou niet bepaald hoogwaardig spul. Zet er wat Artic Silver tussen en dat scheelt alweer behoorlijk.

Zorg tevens voor een goede airflow in de kast. Dit is echt heel belangrijk. Zorg ervoor dat er geen IDE kabels in de kast hangen die de airflow belemmeren of dat er zo'n dikke powerkabel direct langs je CPU Cooler loopt (en de lucht blocked). Haal de kap eens van je kast (of je zij-platen) en bestudeer de airflow in je kast eens. Waar komt de lucht binnen? Waar gaat deze naar buiten? En bepaal aan de hand daarvan of het wellicht een idee is om extra fans te plaatsen en waar.

Dit kan heel erg helpen. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:35 schreef Nono_home het volgende:

[..]

Hugh??
11,5 x 135 = 1552
11,5 x 140 = 1610

weet je nog? na aap, noot, mies enzo?
:D O, sorry hoor, ik zag 135 aan voor 133.
(brildrager heh......) :+

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39

1. MyCom sucks NIET , redelijk goede prijzen goeie service.
2. Genoemde temperatuur is NORMAAL (MAX is 95 graden)
3. Coolermaster tot 1,5 trekt een 1,4 makkelijk (zelf ook)
4. Ik draai nu 57 idle (met 5 hdd's 1 fikker, 1 DVD , 1 CDROM, overgeclocked naar 1533, en vga ook overclocked.
5. Plaats een extra case fan

Verwijderd

Hey CyberTijn_ ik heb zelf ook een 1.33 alleen op een kt7a mobo van abit en ook met een coolermaster cooler met standaard thermal paste eronder.
Bij mij is de temp ongeveer 58-62 ofzo dus dat is opzicht zeer normaal.
Ik vind het idd ook erg hoog, maar als je tegen een redelijke prijs beter performance wil dan zit er niet veel anders op dan er een delta fan op te schroeven maar die dingen schijnen echt een typhus herrie te maken. Ik twijfel zelf nog een beetje of ik het wel zal doen....

Of als je toch 100/150 piek over hebt kan je vast wel wat anders moois kopen, maar die 63 graden is niet een uitzonderlijk geval.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Zolang je geen vastlopers krijgt door de warmte is er niets aan de hand.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijn 1200 wordt op 1333 52 idle en 56 stressed (kast is wel open)

• ravenger
  • Laatst online: 14-08 15:59
mijn 700 wordt op 900 stressed 35 graden, maar ok, dat is een athlon classic :)
Anyway, wat is er mis met die temp, 63 graden valt wel mee toch? Ik heb zelfs lui gezien hier die een temp hadden van 95 die zich wel afvroegen of et allemaal wel klopte.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Misschien kan je CPU het wel hebben maar ik vindt het toch te hoog. Ik draai hier 36 graden idle en 51 stressed (1200 @ 1333).

Kan dus wel degelijk lager! En als ie met deze buitentemperaturen al zo wamr wordt wens ik je komende zomer veel succes! (duurt nog wel even maar toch!)

A.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 13:48 schreef acidfever het volgende:
Misschien kan je CPU het wel hebben maar ik vindt het toch te hoog. Ik draai hier 36 graden idle en 51 stressed (1200 @ 1333).

Kan dus wel degelijk lager! En als ie met deze buitentemperaturen al zo wamr wordt wens ik je komende zomer veel succes! (duurt nog wel even maar toch!)

A.
Ehh,
vertel hem nu eens, wat voor BIOS versie jij gebruikt, ik geloof dat daar nog wat mee te doen is .. ?
(Temp. uitlezing te hoog foutjes..)

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:15 schreef ezwizard het volgende:
:) ik heb hier een TB900@1000 ook op een A7V133 lopen en geloof me er is niks mis met jouw temperatuur...

mijn processor draait idle ook al iets van 58C, stressed 61/62 graden...
heb er een Alpha PAL6035MFC op zitten(Y.S. Tech 60mm Fan)
Hmm dat vind ik nogal hoog hoor, ik heb dezelfde koeler maar dan 49 graden stressed. (TB1000, wel goede airflow in kast)

Verwijderd

Ik draai stabiel AMD 1.4 op 68 graden, and proud of it!
(jaja, ik heb de verwarming in de kamer lager gezet, scheelt toch weer 2 graden in de kast :))

Verwijderd

Ach je moet niet teveel naar de temp kijken,die procies kunnen tot 90 grados ofzo,gewoon lekker mee werken ,en als ie binnen een jaartje alsnog kapot gaat hebbie er altijd nog garantie op

Trouwens ik lees dat je een Asusa7v 133 hebt,gebruik hier niet AsusProbe voor ,die geeft zeker 10 a 15 graden teveel aan,Mbm ,Sisoft of CpuCool zijn veel betrouwbaarder

• MoNo79
  • Laatst online: 27-06 23:29
Nou die temp is vrij normaal hoor voor een Athlon in heb een 1,2 Ghz die ook rond een 60, 65 C wordt, met de zelde cooler.
En op 1,4 Ghz wordt hij zelfs 69 C en dat kan hij zelfs hebben.

Je moet je pas zorgen maken als hij boven de 70 C uit komt.

Trouwens er zit ook een behoorlijke afwijking in de temparatuur sensor, die heeft al gou een afwijking van +- 7C

Ik heb ook Stage gelopen bij A-com en alle Dondervogels op 1,2 Ghz worden rond de 60 C, en wij verkopen alleen BIOTEC en da's goed spul ( geen cloon PC) .

Dus mijn conclusie is MyCom heeft gelijk, anders koop toch een Intel :+

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:03 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Hallo... die 1.33Ghz is gebouwd volgens AMD om zijn prestaties en stabiliteit te kunen leveren op 1.80 - ~1.85V
Als je hem dan op 1.65V zet en je processor 100% belast, durf ik te wedden dat naarmate T(ijd) groter wordt, P(resaties) afneemt.
Onzin. Misschien dat de stabiliteit afneemt (zeer onwaarschijnlijk overigens...), maar de PRESTATIES blijven gelijk. Hij doet het stabiel, of hij doet het niet... maar niet een beetje langzamer omdat het voltage minder is. Het is geen electromotor o.i.d. |:( Probeer maar... zet je voltage maar lager. Als je CPU stabiel blijft bij dat voltage, dan zal je nog steeds exact dezelfde scores halen (zelf getest). UTFS en je zal genoeg verhalen vinden van tweakers die door de Vcore te verlagen, een lagere warmteproductie kregen en daardoor meer Mhz-en uit hun CPU wisten te persen..
Bovendien, een hoge Vcore zorgt in principe voor een kortere levensduur van je CPU... :o
Conclusie:
Lage Vcore = kans op minder stabiliteit, maar lagere warmteproductie en (mogelijk) langere levensduur.
Hoge Vcore = meer kans op stabiliteit, maar hogere warmteproductie en (mogelijk) kortere levensduur.

Verwijderd

Het beste is voor je Airflow om de intake rechts onderin te plaatsen (waar standaard bij big-towers al een take zit) en de outtake links bovenin , zo stroomt het langs al je apparatuur en bij mij scheelt het iets van 10 C .
Dat Artic Silver is goed spul zoals hierboven al besproken.
Verder kan je ook nog even mijn topic C#en :)
Suc6 NoY

[topic=283934/1/25]

:7

Verwijderd

Wat betreft het voltage <> prestatie verhaaltje; is totale bull. Als je CPU werkt bij dat voltage dan werkt ie. Net zo 'hard' als op een hoger voltage.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:18 schreef Hooi het volgende:
Zover ik weet is er een 'probleem' met de BIOS versies voor de A7V133, waar het de temperatuur uitlezing betreft.

Ik weet niet welke BIOS versies het betreft (ik heb een Abit moederbord), maar sommige biossen overdrijven gewoon 10 graden... :+

Misschien werkt jouw systeem dus perfect, en hoef je helemaal niet bezorgdd te zijn.

Doe eens een search op
"temperatuur bios a7V"

:Y)
Volgens mij begrijpen een hele hoop mensen dit niet, t ASUS moedrbord meet net HEEL nauwkeurig, de andere borden meten net minder nauwkeurig !!! is het nog niemand opgevallen dat een A7V de CPU even ver laat gaan als een concurent bordje? Terwijl de Temp 10 graden hoger is !!!

Het is overigens NIET de bios aangezien MBM met exect de zelfde waarden op de proppen komt ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 10:33 schreef marcell het volgende:
Dit is toch een mooie temperatuur. Mag natuurlijk wel iets lager. Maar niks om je druk over te maken hoor.
Als je er toch iets aan wilt doen dan moet je het voltage omlaag doen. Ik zou niet lager dan 1.65 gaan.
das helemaal geen mooie temp mijne wordt stressed mnax 50 graden

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 15:56 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Volgens mij begrijpen een hele hoop mensen dit niet, t ASUS moedrbord meet net HEEL nauwkeurig, de andere borden meten net minder nauwkeurig !!! is het nog niemand opgevallen dat een A7V de CPU even ver laat gaan als een concurent bordje? Terwijl de Temp 10 graden hoger is !!!

Het is overigens NIET de bios aangezien MBM met exect de zelfde waarden op de proppen komt ...
Dat gaf ik dus net aan.

Overigens bedoel ik niet de waarde die de BIOS aangeeft, maar dat er een afwijking is in de routine die de sensor uitleest en beschikbaar maakt. Uiteraard kijkt het stukje software, waarmee je in de bios schermen naar de temperatuur kijkt, naar de dezelfde systeem routine als MBM.

Er is daar een afwijking in de vertaling naar een getal, op systeem niveau.

De manier van meten is bij al die borden gelijk, gewoon met dezelfde sensor, onder de CPU.
Pagina: 1