Toon posts:

Laptop stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.
Bij mij op het werk worden er flitsende nieuwe laptops uitgedeeld (P3 1,2 gieg, 15" etc). Echter de mensen die er al een hebben, moeten eerst hun 'oude' (meestal een Pentium 166 mmx) verslijten.

Nu zijn er een drietal (toevallig vrienden van elkaar) mensen waarvan hun laptops op misterieuze wijze bijna tegelijk stuk zijn gegaan.
Ik vermoedt (=totaal onbewijsbaar maar zeker weten) natuurlijk dat ze em gemold hebben.

Het interesseert me niet ze te veroordelen of aan te geven ofzo, maar ik ben wel zeer nieuwsgierig hoe ze dit gedaan kunnen hebben.

De zegel en de kast is gaaf, dus fysiek geweld is uitgesloten. Een biosflash zou m.i. kunnen, ware het niet dat het terugzetten van de oude bios niet gaat, en het ding dus echt totaal te barsten is.

Het ding wil booten tot een piep, een korte HD ratel en een kleine knippering in het beeldscherm en verder helemaal niks.

Hoe hebben ze dit gedaan, en wat kunnen ze hebben gedaan?

Virus? Nuke op de HD ofzo? Nogmaals, fysiek is er niets in de laptop gebeurt.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat zijn het voor laptops ?
Misschien hebben ze de HD eruit gehaald, en even laten stuiteren op de grond ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Tjek de kabels even of ze goed vast zitten...

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Tja dat ze iets gedaan hebben... Zou ik ook doe als ik nog met een P166 zou moeten werken. Dat is toch niet van deze tijd!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
De zegel en de kast is gaaf, dus fysiek geweld is uitgesloten.

Bovendien heb ik ze open mogen maken, en er is ook binnenin helemaal geen verschil met een die nog werkt.

Het zijn Toshiba 460 CDT laptops

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik had wel ff 230 Volt op de harde schijf aansluiting gezet ofzo!!! Als ik maar een nieuwe kreeg >:)

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat ze iets gedaan hebben... Zou ik ook doe als ik nog met een P166 zou moeten werken. Dat is toch niet van deze tijd!

Alles wat ze (voor het werk) gebruiken is Host-on-demand onder Win95. Dat werkt zelfs nog 100% goed op een 386 met win311!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik weet niet wat het effect is als je een laptop hard laat werken, CPU, HD etc... en dan dat ding keihard gaat schudden enzo. Wie weet is het wel een HD crash of zo???

Verwijderd

Ze hebben gewoon een kunstje gefilkt dat die leptop niet meer kan booten. Bootsector gewist ofzo, kweenie, daar experimenteer ik zelf niet mee maar kan me wel voorstellen dat zulke dingen dit soort problemen veroorzaken. En idd, het is wel verleidelijk om dit soort geintjes te flikken in dit geval >:)

Verwijderd

stuur ze maar op, ik weet er nog wel raad mee :9 :9

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op vrijdag 05 oktober 2001 10:14 schreef koembaja het volgende:
Alles wat ze (voor het werk) gebruiken is Host-on-demand onder Win95. Dat werkt zelfs nog 100% goed op een 386 met win311!
Maar ze willen natuurlijk ook DivXjes kijken en dat gaat daar dus niet op. En dat is dus toch wel een secundaire arbeidsvoorwaarde!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Als het om T460's gaat dan zijn ze ook op/afgeschreven. Het zijn modellen van meer dan drie jaar oud.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Inderdaad oud, maar toch ben ik ook nieuwsgierig hoe men dit zonder fysieke beschadiging heeft kunnen doen.

Er moet toch te achterhalen zijn wat er gebeurt is?

Bovendien een BIOS onherstelbaar verkl0ten is toch niet zo simpel?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gewoon effe 230 op de printerpoort ed. dan is ie echt wel kapot ja >:)

Verwijderd

Nee de adapter van een HP840 deskjet erop aansluiten (ja dat past)...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:38 schreef Hwg het volgende:
Dat zal die laptop ongetwijfeld niet lusten...
Alleen denk ik dat je schoot-bovenkantje dan helemaal geen reactie meer geeft... nog geen ledje wat je smekend aanknippert......

Verwijderd

Toch niet zelf perongeluk geprobeerd ;)

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

misschien hebben ze wel ervoor gezorgt dat de cpu niet meer goed gekoeld kon worden (ff gaatjes dicht plakken) en dan een zwaar pogramma draaien om niet zo lang te hoeven wachten.

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 02:45
whhahahahah... ik kan ze geen ongelijk geven... >:)

kweenie hoe zij het hebben geflikt, maareh ik zou hem gewoon flink laten 3D Maxen, de ventilatie gaten voor het uitblazen van warme lucht allemaal goed afplakken en vervolgens een goeie fohn pakken (ik zou een Braun nemen :P ) op z'n hoogste stand zetten en die tegen de ventilatie inlaat gaten houden... en zoeen 10 min. aan elke kant gaar stomen... :Y)

wel lullig als ze er achter komen trouwens... :P

Man - a being in search of meaning

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Hebben die Toshiba's niet een partitie van ongeveer 5 Mb waarop een deel van de bios staat :? :? Als je die verwijdert doet ie ook niks meer.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07
een lekker virusje dat alles leeg haalt schijnt ook wel heel erg leuk te zijn >:)

Geen informatie beschikbaar

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Kijk een naar het geheugen. Dat zit onder een klepje of onder het keyboard, daar kunnen ze bij komen. De omschrijven die je geeft klinkt als defect geheugen. Hij komt niet meer door z'n post. Door gebrand is die zeker niet ander kon je dat wel ruiken als je em aanzet. Bovendien geeft die nog teken van leven. Toshiba werkt niet met een bios op de hd, dus dat is het ook niet.

Voor diegene die graag van hun oude laptop af willen is er een hele simpele remedie. Leg een pen op het toetsenplankje en klam enthousiast het scherm dicht. Oeps barst in het scherm, minimaal 1200,- schade teveel voor zo'n oude bak.
Doe dit wel als je zeker weet dat er nieuwe systemen binnen

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Leuk dat soort medewerkers. Laptop laten inleveren, oude desktop geven met windows 3.11 en word 6.0 en zelf hun ontslagbrief laten typen.

Dit soort gasten zijn om op te :r . Stelletje teringlijers. Ze weten zeker niet wat zoiets allemaal kost.

(Moet je die zelfde gasten trouwens zien bedelen als er laptopjes die "over de datum zijn" worden weggegeven). Een trap onder hun vette reet kunnen ze krijgen. |:(

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op vrijdag 05 oktober 2001 10:08 schreef ZeRoC00L het volgende:
Wat zijn het voor laptops ?
Misschien hebben ze de HD eruit gehaald, en even laten stuiteren op de grond ??
Ongeveer.....hd eruit en HARD op je bovenbeen slaan, deden wij ook bij bijna DOA's die dan wel helemaal DEAD waren!!!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
het nadeel is dat je bij die toshiba's gewoon het keyboard eraf kan halen en dan kan je genoeg

beetje water bijv.
geheugen slot verneuken

of idd een beetje extra spanning op de AC aansluiting
doet wonderen

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

mochten die dingen nog "iets" doen wil ik ze wel hebben... :)
graag

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Pagina: 1