Toon posts:

Bellen van BEN naar KPN lukt niet!Jullie ook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn BEN-abbo een KPN nr wil bellen krijg ik een irritant melodietje te horen ipv een toon die aan geeft dat hij overgaat. Erg irritant, ik kan nu dus de helft van mijn telefoonboek niet bellen! :(

Rare is dat het met de telefoon van mijn vriendin wel lukte, en die heeft ook BEN! |:(

Heb net naar BEN gebeld, die toegaven dat ze meer klachten hierover hadden gekregen en dat ze ism KPN werken aan een oplossing.

Vraag: Werkt het bij jullie?

Verwijderd

Ja werkt hier wel, zal wel weer alleen bepaalde gebieden zijn :'(

Verwijderd

Topicstarter
Aardig nep!
Oja, ook leuk: Op mijn kamer heb ik sinds een maand of wat geen bereik meer. Opzich best wel irritant, maar nog VEEL irritanter als je weet dat ik deze zomer gewoon VOLLEDIG bereik had! Wat de n**k is dat nou weer?

Hebben jullie een verklaring hiervoor?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:02 schreef EkZiD het volgende:
Aardig nep!
Oja, ook leuk: Op mijn kamer heb ik sinds een maand of wat geen bereik meer. Opzich best wel irritant, maar nog VEEL irritanter als je weet dat ik deze zomer gewoon VOLLEDIG bereik had! Wat de n**k is dat nou weer?

Heeft misschien met de temperatuur te maken of de stand van de zon ofzo :?

Of het ligt aan de antenne van Ben, of je mobiele telefoon is aan het aftakelen...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Aardig nep!

klinkt meer naar een probleem met je telefoon ;)

Verwijderd

BEN ZUIGT, DUTCHTONE ZUIGT, Ohja en KPN ook VEELS TE DUUR :7

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:09 schreef -KOD- het volgende:
BEN ZUIGT, DUTCHTONE ZUIGT, Ohja en KPN ook VEELS TE DUUR :7
tot zover je nuttige bijdrage :?
en wat is volgens jou wel goed? blijven er nog 2 over.. libertel net zo duur als kpn,
en tja telfort is ook gewoon brak :+

Verwijderd

hehe >:) ff mijn frustraties kwijt,

Ik heb dus ervaring met al die providers...

Kijk KPN: is gewoon Belachelijk duur qua abon. bellen en sms, ook de manier waarop ze omgaan als je Contract duur voorrbij is, ze laten niks van zich horen, om je contract te beindigen moet je ontzettend veel papierwerk inleveren (vergeleken met de rest van de aanbieders). TELEFOONS zijn WAY to duur bij hun.

BEN: Slecht bereik, ontzettend slechte klachten afhandeling, facturen waar je voor moet betalen :(, en slechte opstellingen van factuur, Slechte Klantenservice en STARTTARIEF. Telefoons zijn redelijk duur bij BEN.

Dutchtone: Slecht bereik, soms slechter dan BEN soms iets beter, Hun abonnementen zijn misleidend voor NEWBIES, adverteren alsof je 6 uur kan bellen (maar is alleen naar vast telefonie). Daardoor ook nog erg duur. Ze maken VEEEEEL fouten in Administratie, facturen worden VAAK verkeerd berekend, slechte klachten afhandeling, en onervaren personeel bij de klantenservice. Telefoons zijn redelijk goedkoop vergeleken met de rest.

Libertel: GOED netwerk (net als KPN), niet te duur maar voor de lange beller (zoals ik) net iets te duur, jammer van het starttarief. Goede klantenservice, duidelijke facturen. Telefoons zijn duur bij Libertel.

Telfort: Redelijk goed netwerk, duidelijke facturen, goedkoop bellen (alleen dutchtone business is goedkoper) voor de lange beller, SMS is redelijk goedkoop, vriendelijk klantenservice, stellen je als enige op de hoogte dat je contractduur bijna is verlopen en GEVEN ALS ENIGE aanbiedingen als je je contract door laat lopen (LET OP: elke provider is VERPLICHT een aanbieding aan zijn klant te geven als hij besluit zijn contract door te laten lopen). Telefoons zijn absoluut het goedkoopst bij Telfort

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:52 schreef -KOD- het volgende:
hehe >:) ff mijn frustraties kwijt,

Ik heb dus ervaring met al die providers...

Kijk KPN: is gewoon Belachelijk duur qua abon. bellen en sms, ook de manier waarop ze omgaan als je Contract duur voorrbij is, ze laten niks van zich horen, om je contract te beindigen moet je ontzettend veel papierwerk inleveren (vergeleken met de rest van de aanbieders). TELEFOONS zijn WAY to duur bij hun.
benk t mee eens de prijzen zijn echt aso :(
BEN: Slecht bereik, ontzettend slechte klachten afhandeling, facturen waar je voor moet betalen :(, en slechte opstellingen van factuur, Slechte Klantenservice en STARTTARIEF. Telefoons zijn redelijk duur bij BEN.
Bereik is verschillend af en toe heel goed af en toe ook super brak, klantenafhandeling is idd heel errug brak, facturen zijn kl*te, klantenservice is 1 van de beste die er is, ook getest volgens de consumentenbond ;)
telefoons zijn juist vrij goedkoop bij BEN :+
Dutchtone: Slecht bereik, soms slechter dan BEN soms iets beter, Hun abonnementen zijn misleidend voor NEWBIES, adverteren alsof je 6 uur kan bellen (maar is alleen naar vast telefonie). Daardoor ook nog erg duur. Ze maken VEEEEEL fouten in Administratie, facturen worden VAAK verkeerd berekend, slechte klachten afhandeling, en onervaren personeel bij de klantenservice. Telefoons zijn redelijk goedkoop vergeleken met de rest.
helemaal mee eens deze staat voor mij echt onderaan :+
Libertel: GOED netwerk (net als KPN), niet te duur maar voor de lange beller (zoals ik) net iets te duur, jammer van het starttarief. Goede klantenservice, duidelijke facturen. Telefoons zijn duur bij Libertel.
Ik vind de prijzen van KPN en Libtel toch wel redelijk bijmekaar in de buurt liggen :+
Telfort: Redelijk goed netwerk, duidelijke facturen, goedkoop bellen (alleen dutchtone business is goedkoper) voor de lange beller, SMS is redelijk goedkoop, vriendelijk klantenservice, stellen je als enige op de hoogte dat je contractduur bijna is verlopen en GEVEN ALS ENIGE aanbiedingen als je je contract door laat lopen (LET OP: elke provider is VERPLICHT een aanbieding aan zijn klant te geven als hij besluit zijn contract door te laten lopen). Telefoons zijn absoluut het goedkoopst bij Telfort
Netwerk van telfort is echt niet zo perfect zoals jij t beschrijft ;) tarieven zijn errug goedkoop, en toestellen weer wat duurder bij telfort :+

Verwijderd

FOUT toestellen zijn Op dit moment HET ALLERGOEDKOOPST bij:
Telfort voor 1-jarige contracten... check your local stores.
Voor 2-jarige contracten is KPN HI profile het voordeligst qua telefoons.

Over dat tarieven KPN-Libertel dicht bij elkaar in de buurt zitten is totaal niet waar, dit komt omdat je bij Libertel, ook belminuten koopt, wat KPN als enige niet heeft. ALs je een uur of 12 in de maand belt ben je met KPN 2 keer zo duur uit als Telfort. en iets van 180% duurder dan libertel.

Telfort Netwerk is in de randstad beter dan dat van Ben en Dutchtone (stabieler, en sterker signaal, en minste disconecties en Glitches) Libertel en KPN zijn beter en gelijkwaardig qua signaal.

Klantenservice BEN is echt zuigerig, Consumenten Gids TEst vaak YOKO beter dan DENON... jaja... ligt maar net aan hoe je test, en welke variabelen je zwaarder laat wegen.
Bij Dutctone sta je het langst in de Wacht... op een goede nr2 komt KPN... BEn als 3e, 4e Telfort en als Beste LIBERTEL.... Hmz ik heb heeeeeeeel veeeeeeeeel met Klantenservices gebelt... En die PRUTS testers doen dat is een keertje, misschien hadden ze net een goede medewerker bij BEN aan de phone, puur geluk... Hun expertise is echt K U T.

Verwijderd

als je vergelijkingen maakt met providers moet je ook de prepay toestellen in betrekking nemen dan veranderen de dingen.. dat heb ik dus wel gedaan ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ben en kan niet geSMSd worden door mensen met Dutchtone en laatst kon een meisje die nb. ook ben (prepay dan) heeft mij niet gewoon een paar dagen bellen, zogauw ze het met d'r vaste telefoon probeerde werkte het wel.
Errug vaag.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 05 oktober 2001 12:13 schreef -KOD- het volgende:
...

Over dat tarieven KPN-Libertel dicht bij elkaar in de buurt zitten is totaal niet waar, dit komt omdat je bij Libertel, ook belminuten koopt, wat KPN als enige niet heeft. ALs je een uur of 12 in de maand belt ben je met KPN 2 keer zo duur uit als Telfort. en iets van 180% duurder dan libertel.

...
KPN heeft nu ook belbundels...Hi Profile 30/15 (30 minuten (zowel vast ALS mobiel) en 15 sms)
Hi Profile 60/30, 120/60, 180/90 en 300/120

En het beeindigen van een abo bij KPN is juist heel makkelijk - gewoon even met legitimatie bewijs langs Primafoon, en binnen 5 minuten met bewijs weer buiten (mits het niet te druk is)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Dat noemde ik boven al dat KPN HI Profile bestaat, maar dan nog bellen is daar Xtreme duur mee vergeleken met de rest.

Plus, KPN eisde een kopie van legitimatie, kopie van contract, begeleidende brief, met alle info over abonnement, persoonsgegevens, en reden beeindiging, PLUS ZE VERTELLEN je NIET dat je contractduur officieel afgelopen is EN DOEN ER ALLES VOOR OM EEN AANBIEDING te geven bij contractverlenging.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* Roelant kan zich niet aan de indruk onttrekken dat sommige mensen koffie oid. tussen de shift-toetsen hebben zitten.

Verwijderd

Er wordt alleen vergeten dat KPN wel een volledige dekking bied in geheel Nederland en Ben absoluut niet. Daarbij krijg je van KPN ook een grote vorm van service en bij andere providers niet. De service desks zijn gratis , bij andere providers niet!!!
Raar he dat je dan iets meer betaald voor de belkosten??? :(

Verwijderd

Had ik al gezegd! maar Libertel biedt dezelfde (zelfs betere) kwaliteit VOOR VEEL MINDER GELD.

ALGEMEEN FEIT DAT KPN ZAKKENKLOPPERS ZIJN
met alles: i-net, monopoly in telefonie (adsl), vroeger teveel geld rekenen voor werkelijk gebelde minuten (ook bij mobiel voerde zij als laatste bellen per sec. in) En de lijst gaat zo maar door!

Verwijderd

We kunnen natuurlijk oude koeien uit de sloot halen!

Verwijderd

YEAH }:0

Verwijderd

ik heb nergens last van....
maargoed, nou bel ik ook nooit iemand die Ben heeft >:)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
ben=kut
(scheelt maar 3 letters ...)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

tja ze zeggen ook wellis BEN onbereikbaar >:)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 05 oktober 2001 12:57 schreef -KOD- het volgende:
Dat noemde ik boven al dat KPN HI Profile bestaat, maar dan nog bellen is daar Xtreme duur mee vergeleken met de rest.

Plus, KPN eisde een kopie van legitimatie, kopie van contract, begeleidende brief, met alle info over abonnement, persoonsgegevens, en reden beeindiging, PLUS ZE VERTELLEN je NIET dat je contractduur officieel afgelopen is EN DOEN ER ALLES VOOR OM EEN AANBIEDING te geven bij contractverlenging.
1)Kwaliteit kost geld...
2)Dan ben je in de verkeerde winkel geweest...Bij ons in Tilburg (ja daar werk ik zaterdag) is legitematie genoeg...
(en zo hoort het ook) en ja, we vragen wel waarom, maar je HOEFT geen reden op te geven.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

KWALITEIT KOST GELD... helemaal mee eens...

Maar hier heb je het dan alleen over het signaalsterkte van het netwerk.

Kwaliteit omvangt veel meer... en KPN heeft nog ontzettend veel te leren...

Libertel Netwerk kwalitatief netzo goed als dat van KPN... alleen VEEL goedkoper en betere afhandeling procedures, betere service naar de klant toe, telefoons goedkoper etc...

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Op vrijdag 05 oktober 2001 13:50 schreef trust-xyz het volgende:
Er wordt alleen vergeten dat KPN wel een volledige dekking bied in geheel Nederland en Ben absoluut niet. Daarbij krijg je van KPN ook een grote vorm van service en bij andere providers niet. De service desks zijn gratis , bij andere providers niet!!!
Raar he dat je dan iets meer betaald voor de belkosten??? :(
KPN geeft inderdaad een goede bedekking, en als je kijkt naar het aantal klanten in vergelijking met andere operators hebben ze ook een veel hogere capaciteit qua netwerk.
Meer klanten = zwaardere belasting voor je netwerk. Zie ik operators als Ben niet doen.

En als je kijkt naar de klantenservice....wachtijden zijn gemiddeld genomen niet zolang (heb al een aantal keren heen gebeld). Heb van kameraden gehoord dat de klantenservice ( wachttijden) bij bijvoorbeeld Libertel of Dutchtone veel hoger liggen.

• Blacksoul
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:26 schreef -KOD- het volgende:
Had ik al gezegd! maar Libertel biedt dezelfde (zelfs betere) kwaliteit VOOR VEEL MINDER GELD.

ALGEMEEN FEIT DAT KPN ZAKKENKLOPPERS ZIJN
met alles: i-net, monopoly in telefonie (adsl), vroeger teveel geld rekenen voor werkelijk gebelde minuten (ook bij mobiel voerde zij als laatste bellen per sec. in) En de lijst gaat zo maar door!
Vergeet even 1 ding niet: als KPN te diep zou zakken in prijs, dan zou de OPTA zich ermee gaan bemoeien (zie diverse krantenartikelen).
Ivm concurrentie'toestanden' mag dat niet te laag gaan, omdat bijvoorbeeld BEN of Dutchtone dan problemen kan krijgen.
Zo heeft de OPTA nog meerdere regels opgesteld....vaak zie je dat de 2 grote aanbieders (Libertel/KPN) de dupe worden.

• Blacksoul
Aardig nep!

Zijn er dingen verandert in de (directe) omgeving? Ik bedoel dan: gebouw erbij ofzo? of andere 'obstakels' die kunnen zorgen voor 'storing' in de lucht?

Verwijderd

Bij mij heeft mijn dutchtone business abbo altijd perfect gewerkt, ik heb altijd berijk gehad!

(nu ben ik over op libertel pre-paid, want de kosten werden ietsje te hoog met een abbo ;( )

Verwijderd

Dutchtone heeft in de randstad een aardig GARE dekking :(
anders had ik ook wel dat business abonnement genomen is voor mij namelijk het goedkoopst

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:51 schreef Blacksoul het volgende:

[..]

Vergeet even 1 ding niet: als KPN te diep zou zakken in prijs, dan zou de OPTA zich ermee gaan bemoeien (zie diverse krantenartikelen).
Ivm concurrentie'toestanden' mag dat niet te laag gaan, omdat bijvoorbeeld BEN of Dutchtone dan problemen kan krijgen.
Zo heeft de OPTA nog meerdere regels opgesteld....vaak zie je dat de 2 grote aanbieders (Libertel/KPN) de dupe worden.
klopt hier zit ook weer wat in.. het is namelijk nooit goed :(

/me vindt dat mensen hun caps weleens uit mogen houden :+
Pagina: 1